Tops bouwen! HK look a like

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mitchel
    • Jan 2010
    • 5

Tops bouwen! HK look a like

Wij hebben onlangs een setje HK topkasten/monitors gehad van 300wat rms. De meeste hiervan zijn actief, wij willen geen actieve.
    Nou wil vergelijkbare speakers zelf gaan bouwen. alleen geen actieve dus. Weet iemand een tekening voor speakers in die in de buurt komen van deze en een site waar ik losse speakers hiervoor kan bestellen hoeven natuurlijk geen HK's te zijn de kwaliteit mag stuk minder zijn want dit is voor buitenfeestje. Waar geen echte kenners komen.

Ik heb alles al nagezocht op google en op dit forum. Daarom vraag ik nu jullie hulp alvast bedankt Ik ben ook geen kenner dus kom niet met te moeilijke termen.
    Last edited by mitchel; 18-02-10, 17:21.
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Als je de kasten zelf al hebt kun je deze openschroeven nameten en kopieren.

Speakers kunnen van verschillende merken zijn ligt aan je budget,
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• mhsounds
      • Sep 2009
      • 933

Originally posted by Rolandino
      Als je de kasten zelf al hebt kun je deze openschroeven nameten en kopieren.
      Maar dat zijn ze dus niet....

Ik heb nooit naar HK gekeken, maar hebben ze geen tekeningen op hun website staan?
      Denk dat je voor een klein budget ook wel een setje kan huren als het voor EEN buitenfeestje is.
      Dan ga je als beginner toch niet zelf aanrommelen?
      Freelance Light and Video |
      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

Had niet goed gelezen ja deze kasten hebben ze GEHAD.

Maar goed als je ze niet vaak gebruikt kun je mss beter zo een keer inhuren bij firma in de buurt.
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Voor zover ik weet zijn de meeste kasten van HK ook passief verkrijgbaar. Niet overal, maar ze zijn er zeker wel.
          Om welke serie/welk type gaat het?
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• jenny
            • Aug 2009
            • 44

op speakerstore.nl vindt je alles wat je moet hebben van speakers tot bouwplannen.

Comment

• All-round Sound
              • Feb 2006
              • 289

tja
              en op marktplaats staat een komplete ECHTE H&K linaer PRO set

dit is echt gewoon strak
              en voor de prijs daar kan je niet voor bouwen

Comment

• mitchel
                • Jan 2010
                • 5

Maar als ik ze zelf bouw kom ik waarschijnlijk wel goedkoper uit omdat ik de speakers niet HK vul. Het kan ook iets goedkopers zijn, en als ik bij speakerstore een model uitzoek. Hoe weet ik dan of ik de juiste speakers erin zet. Aangezien ik jullie hele tijd over parameters en al die dingen hoor praten.
                Op speakerstore wordt bijna bij alles van beyma uit gegaan dat is mega duur! En huren is ook geen optie want een set huren voor die feestjes ben je meestal rond de 500 euro kwijt. Het is met name voor carnaval enzo, en dan is iedereen heel huiverig.
                Alvast bedankt

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by mitchel
                  Maar als ik ze zelf bouw kom ik waarschijnlijk wel goedkoper uit omdat ik de speakers niet HK vul. Het kan ook iets goedkopers zijn, en als ik bij speakerstore een model uitzoek. Hoe weet ik dan of ik de juiste speakers erin zet. Aangezien ik jullie hele tijd over parameters en al die dingen hoor praten.
                  Op speakerstore wordt bijna bij alles van beyma uit gegaan dat is mega duur! En huren is ook geen optie want een set huren voor die feestjes ben je meestal rond de 500 euro kwijt. Het is met name voor carnaval enzo, en dan is iedereen heel huiverig.
                  Alvast bedankt
                  Luidsprekers bouwen is echt niet zo simpel, er zijn kort gezegd twee manieren van bouwen.
                  1) Je gaat uit van een bestaand ontwerp en gebruikt daar de originele componenten voor, je hoeft dan alleen maar skills op gebied van hout bewerken te hebben.
                  2) Je wijzigt een bestaand ontwerp of maakt een volledig nieuw ontwerp, daar is gedegen kennis voor nodig. Je zult de parameters moeten begrijpen en die om kunnen zetten in een werkbaar ontwerp.
                  In feite wil je het tweede doen, door goedkopere componenten te gebruiken klopt er in feite niets meer van het oorspronkelijke ontwerp en kun je dus ook niet verwachten dat het resultaat gelijkwaardig zal zijn.
                  De prijs van de meeste speakers is heel aardig in balans met de kwaliteit dus hier moet je zeker niet op bezuinigen.
                  Vergis je ook niet in de prijs van zelf bouwen, goeie componenten, berken multiplex, warnex, lijm, speakerschuim, aansluitplaat, statiefflens, etc, het kost allemaal geld.
                  Merk dat veel mensen hier alleen de prijs van de speakers meerekenen maar met een speaker alleen ben je er echt niet.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• tha_dj
                    • Jan 2004
                    • 375

Originally posted by mitchel
                    En huren is ook geen optie want een set huren voor die feestjes ben je meestal rond de 500 euro kwijt. Het is met name voor carnaval enzo, en dan is iedereen heel huiverig.
                    Alvast bedankt
                    Welk bedrijf is dat ! ? ! Zullen wel de verkoop prijzen wezen.
                    Neem namelijk aan dat je powerworks hebt gehad, in plaats van echt HK speakers, en actief.

Maar goed, als je toch rond die 500 euro te verteren hebt, kom je voor tweedehands toppen een heel eind van HK !!! En daar kun je ze echt niet zelf voor bouwen inclusief: hout, verf, filter, speaker, hoorn, gril, speakon, handvaten.
                    your light !

Comment

• Waveform
                      • Dec 2009
                      • 321

De vraag blijft: Waarom zou je HK Audio toppen willen nabouwen?? Dat rendeert niet. En veel lager in kwaliteit dan HK kan je niet gaan. Dat vind ik persoonlijk al echt op niets trekken.

Een goede topkast bouwen blijft iets riskants en duurs. Compressie-drivers en hoornen zijn gewoon duur. Maar 500 euro voor een setje speakers van 300 te huren lijkt me nu ook een beetje uit proportie. Wij zetten gewoonlijk Nexo PS15, EAW KF850 of Martin F2 op carnavalswagens. Ok, dat is topklasse en dat is misschien niet nodig op een carnavalswagen, maar er klaagt niemand over het geluid en zelfs voor dat betaal je geen 500 euro.

Edit: binnenkort blijven er geen verhuurfirma's maar over als elke organisatie zelf gaat bouwen

Comment

Working...