subbas RCF TTS28-A

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jenny
    • Aug 2009
    • 44

subbas RCF TTS28-A

Heeft er iemand bouwplannen van deze kast en welke speaker zit er?
    Hoe is de klank tenopzichte van de SB1002 ,is ongeveer dezefde kast?
    Iemand ervaring?
  • Waveform
    • Dec 2009
    • 321

Kan je dan niet beter ineens de SB1002 nabouwen? Daar steken 18sound 18lw1400 woofers in en die tekeningen kan je wel ergens vinden denk ik. Eventueel huur je 1 kistje en meet je het uit.

De processorinstellingen kan je perfect uit de grafieken in deze specsheet halen:

Let wel op: Deze kasten werken pas lekker als je er minstens 4 naast mekaar legt... en liefst nog meer dan dat.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Waveform
      Let wel op: Deze kasten werken pas lekker als je er minstens 4 naast mekaar legt... en liefst nog meer dan dat.
      En dat is dus net zo waar als dat ze harder gaan met blauwe kabels.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Originally posted by MusicXtra
        En dat is dus net zo waar als dat ze harder gaan met blauwe kabels.

Nou, als je zwarte kabels 0.5 mm2 zijn, en je blauwe 2.5 mm2 kan ik me daar nog iets bij voorstellen...

Maar je hebt wel gelijk, en we dwalen af, Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• jenny
          • Aug 2009
          • 44

Musixtra,je heb ongeveer net de zelfde kasten gebouwd ,moet je er minstens 4 naast elkaar leggen om een fansoenlijk geluid te krijgen.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by jenny
            Musixtra,je heb ongeveer net de zelfde kasten gebouwd ,moet je er minstens 4 naast elkaar leggen om een fansoenlijk geluid te krijgen.
            Die dingen geven pieken van 139 dB, kan je verzekeren dat je met één sub per kant al heel wat aan kunt.
            Bij 2 kasten per kant gebeuren er rare dingen, stofregens, noodverlichting die spontaan van de muur valt, kleding die begint te kriebelen en slecht zicht door rammelende oogbollen.
            Als je me niet gelooft kom je maar luisteren, er zijn overigens al een aantal mensen hier van het forum die ze gehoord hebben.
            Maar, het is gewoon 6 dB meer als met één kast en datzelfde geldt voor de SB1002.
            Last edited by MusicXtra; 11-02-10, 23:33.

Comment

• jenny
              • Aug 2009
              • 44

Wat voor soort kasten zijn dit eigenlijk,ik denk dat het geen BR kast is .
              Dragen de kasten verder dan een BR kast?

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Wat voor soort kasten zijn dit eigenlijk,ik denk dat het geen BR kast is .
                Dragen de kasten verder dan een BR kast?
                Mijn kast is een hybride, de SB1002 heeft de speakers onder een grotere hoek staan waardoor het een ander ontwerp is.
                Een BR kast wil echt wel ver dragen, anders zouden ze niet bruikbaar zijn bij grotere gigs.

Comment

• Rademakers
                  • Jul 2003
                  • 1281

De RCF TTS28-A is grotendeels een basreflex. De ruimte waarin de luidsprekers zitten heeft vooral structuele voordelen:

De voorkant van de kast is een stuk smaller als van een gewone dubbel 18". De luidsprekers zijn beter beschermd. De stevigheid neemt toe (de baffle dient meteen als bracing).

Daarnaast voegt de ruimte een resonantie toe (een stuk) boven de 100 Hz. Voor de meeste toepassingen is de standaard crossover frequentie (80-120 Hz) te laag om hier echt profijt van te hebben, al valt er theoretisch ook een half dB'tje extra vanaf 60 Hz te verwachten. Naarmate de ruimte dieper wordt of het volume van de ruimte toeneemt, neemt het effect onder de crossover frequentie toe. Zo ook bij correct stacken (al is het in dit geval niet meer dan een dB'tje bij 4 stuks).

Mvg Johan

Comment

• Hansound
                    • Apr 2006
                    • 832

Ik ken de RCF TTS28a sub wel, in combinatie met RCF TTL33a line array gebruikt, met 2 subs per kant makkelijk 2000 personen gedraaid.
                    Nabouwen lijkt me niet zo'n groot probleem maar het is een actieve kast en ik denk dat ze er nog wel een en ander aan hebben geprocessed.
                    Of je die specs ergens kunt vinden lijkt me sterk.

Comment

• jenny
                      • Aug 2009
                      • 44

Weet er iemand welke speaker er in zit, ik denk de LF18N401.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by Hansound
                        Ik ken de RCF TTS28a sub wel, in combinatie met RCF TTL33a line array gebruikt, met 2 subs per kant makkelijk 2000 personen gedraaid.
                        Nabouwen lijkt me niet zo'n groot probleem maar het is een actieve kast en ik denk dat ze er nog wel een en ander aan hebben geprocessed.
                        Of je die specs ergens kunt vinden lijkt me sterk.
                        Dat zal nog wel meevallen aangezien er ook een passieve versie is.
                        En daarbij is het processen van een sub geen rocket science en kun je op het gehoor al heel aardige resultaten behalen.

Comment

• Hansound
                          • Apr 2006
                          • 832

Het is geen rockut science maar je moet wel weten wat je doet, hebt een fatsoenlijke processor nodig en zeker een flinke amp.

Comment

• jenny
                            • Aug 2009
                            • 44

Er staan versterkers van crown op de I-tech 6000,lijk mij wel voldoende.
                            Met de DSP kun je al heel wat regelen,naar mijn inzien.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Er staan versterkers van crown op de I-tech 6000,lijk mij wel voldoende.
                              Met de DSP kun je al heel wat regelen,naar mijn inzien.
                              Geen idee welke speaker er in de RCF zit maar mijn subs kan ik met een FP10.000Q gewoon tot aan clippen uitsturen zonder X-max problemen.

Comment

Working...