Deksels voor speakerkast

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

Deksels voor speakerkast

Ter bescherming van mijn sub fronten heb ik al een tijdje losse deksels ervoor gemaakt. Omdat mijn wielen aan de achterkant zitten tip ik de kast, leg mn deksel erop, en kan daarop weer cases zetten of iets derg en blijven mijn fronten knap

Nu is het zo als ik de kast tip in de bus dat me deksel er dus weer af valt. Nu weet ik dat acoustic line daar keurig een systeempje voor heeft. deze gebruiken zei ook bij hun wheelboards.

Zij gebruiken dus vlindersluitingen op het wheelboard maar het kommetje dat op de speakers zit kan ik maar nergens vinden.

Het gaat dus om het plaatje wat links onderin naast de afbeelding van de wielen staat.

Wie weet toevallig waar dit te krijgen is? Of moet ik zelf maar gaan hobbyen. Ik heb al op de site van penn gezocht maar daar hebben ze allen maar rechte bij de opbouw sluitingen. en inbouw zie ik ze helemaal niet.

Ik wacht af

Mvg Jens
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

Zijn dit ze niet:

Penn Elcom : Hardware - Catch Plates

@lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• jans
      • Feb 2003
      • 869

Dit wordt ook veel met klittenband gedaan.
      Is voor jou een optie?
      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Timothy
        • Aug 2005
        • 175

Originally posted by jans
        Dit wordt ook veel met klittenband gedaan.
        Is voor jou een optie?
        Ben ook op zoek naar een (goedkope) simpele oplossing om mijn speakers tijdens transport te beschermen (zonder al te veel zaag- en breekwerk).
        Kan jij mij je oplossing met klittenband wat verduidelijken aub?

Alvast bedankt!

Comment

• w00Dy
          • May 2006
          • 257

aldi spanbandje om je deksel op zijn plaats te houden?
          Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• Timothy
            • Aug 2005
            • 175

Ok, jammer.

Ik had op een originele, knappe, goedkope, slimme, nooitgedachte, fantastische oplossing gehoopt, maar op die oplossing was ik ook al gekomen... :-(

Comment

• Beckers Entertainment
              • Dec 2008
              • 650

Muzip heeft van die hoezen met klitteband.

Misschien kun je zoiets ook maken met voor het front een bekleedde houten plaat?
              Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• jens
                • Aug 2004
                • 1067

bedankt voor de reacties!

@ @lex: Deze ben ik ook al tegen gekomen het nadeel is dat ze recht zijn. Als je de acoustic line versie ziet, is ie mee gebogen met de speaker en zit er een sleuf in ipv een omgevouwen hoek.

De deksels heb ik verder al waar weer wielkommen in gefreest zitten voor de volgende speaker. Het enige wat ik wil is de afdekplaten op dezelfde manier vastzetten als de acoustic line wielplaten. zodat ik ze alle kanten op kan tippen zonder dat de deksel er telekens vanaf klapt.

Hoezen vind ik niet nodig. Klitteband vind ik niet alles na verloop van tijd, bier en bagger, word het vies en plakt het niet meer goed.

We gaan rustig verder op zoek!

Mvg jens

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by jens
                  bedankt voor de reacties!

@ @lex: Deze ben ik ook al tegen gekomen het nadeel is dat ze recht zijn. Als je de acoustic line versie ziet, is ie mee gebogen met de speaker en zit er een sleuf in ipv een omgevouwen hoek.

De deksels heb ik verder al waar weer wielkommen in gefreest zitten voor de volgende speaker. Het enige wat ik wil is de afdekplaten op dezelfde manier vastzetten als de acoustic line wielplaten. zodat ik ze alle kanten op kan tippen zonder dat de deksel er telekens vanaf klapt.

Hoezen vind ik niet nodig. Klitteband vind ik niet alles na verloop van tijd, bier en bagger, word het vies en plakt het niet meer goed.

We gaan rustig verder op zoek!

Mvg jens
                  Magneetjes zoals bij keukenkastjes worden gebruikt.....
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jens
                    • Aug 2004
                    • 1067

Jah ik heb ook nog wat oud karton hier liggen met ducktape....

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by jens
                      Jah ik heb ook nog wat oud karton hier liggen met ducktape....
                      Is maar eenmalig bruikbaar, magneetjes blijven het doen.
                      Je zou ook kleine ronde magneetjes op iedere hoek van het deksel in kunnen frezen, zodanig dat ze contact maken met de grille.
                      Dan ziet het er profi uit, kost bijna niks en je deksels blijven netjes zitten.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

Al contact opgenomen met Acoustic Line zelf of een verkoper/importeur?

Penn levert het dus schijnbaar niet, wie weet fabriceert Acoustic Line het wel in eigen huis!

Mvg,

Teun
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• @lex
                          • Jul 2006
                          • 1087

Originally posted by 4AC
                          Al contact opgenomen met Acoustic Line zelf of een verkoper/importeur?

Penn levert het dus schijnbaar niet, wie weet fabriceert Acoustic Line het wel in eigen huis!

Mvg,

Teun
                          Voor zover ik weet produceert Penn ook onderdelen exclusief voor opdrachtgevers. Het kan dus best zijn dat Penn it onderdeel wel maakt, maar dat het alleen aan AC mag leveren of dat het zo specifiek is dat ze weten dat ze het daar alleen kwijtraken. Je kunt er dus gewoon een mailtje aan wagen. Wie weet zit er wel een goedwillend persoon achter de brievenbus daar!

Gr @lex
                          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• jans
                            • Feb 2003
                            • 869

Originally posted by Timothy
                            Ben ook op zoek naar een (goedkope) simpele oplossing om mijn speakers tijdens transport te beschermen (zonder al te veel zaag- en breekwerk).
                            Kan jij mij je oplossing met klittenband wat verduidelijken aub?

Alvast bedankt!
                            Op de hoeken en zo nodig in het midden bevestig je klittenband op je luidsprekers.
                            Het andere deel plak je op de deksel/wielplaat.
                            Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• jens
                              • Aug 2004
                              • 1067

magneetjes zou nog kunnen idd

en anders ga ik zelf wel wat freubelen..ben handig zat!

Comment

Working...