W-Bin Woofer Opening En Filter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • a-nionic
    • Jan 2010
    • 9

W-Bin Woofer Opening En Filter

Hallo ik heb al veel gezocht over w-bins maar tot nog toe niet mijn antwoord gevonden.

Ik heb 2 w-Bins gekocht en heb ze even open gedraaid.

er zit een 15' Woofer ingeschroefd(van binnenuit), maar toen ik hem eruit haalde
    zag ik dat het gat 12' is. Nu vraag ik me af of dat het geluid sterk beinvloed en of ik het gat 15' moet maken, of heeft dit nu weer met compressie te maken? Omdat ik dat over bepaalde w-bins heb gelezen.
    Het betreft btw een volgens mij zelfgebouwde W-Bin.

En er zit ook nog een filter bij gebouwd, maar die gaat denk ik tot de mid frequenties. Mischien kan ik die er ook beter uithalen want ik heb toch een actieve X-Over, en ik kom dan wel aan mijn 8Ohm en niet aan de 6/7 waar ik nu aan zit.

Hoop dat iemand hier antwoorden op weet.

Greetz, Wesley
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Ten eerste; die 6 Ohm is niet de impedantie maar de gelijkstroomweerstand.
    Impedantie is, vrij vertaald, de wisselstroomweerstand en varieert met de frequentie. Je kunt met het meten van de Ohmse weerstand wel vaststellen dat het hier om een 8 Ohm impedantie gaat, de gelijkstroomweerstand kan nooit hoger zijn dan de impedantie.
    Je passieve filter kun je er echter wel tussenuithalen wanneer je een aktief cross-over gebruikt.
    De opening van 12" impliceert dat de kast in eerste instantie dus voor een 12" is gebouwd, ik meen dat er inderdaad ontwerpen zijn die met beide uitgerust kunnen worden. Eigenlijk zou de opening 15" gemaakt moeten worden maar als het goed klinkt zou ik het lekker zo laten.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• a-nionic
      • Jan 2010
      • 9

Ze klinken nu lekker maar ik weet dus niet of ze beter klinken als ik het gat groter zaag.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by a-nionic
        Ze klinken nu lekker maar ik weet dus niet of ze beter klinken als ik het gat groter zaag.
        Daar kun je maar op één manier achter komen.

Comment

• a-nionic
          • Jan 2010
          • 9

ja maar als ik erin zaag en het klinkt slechter kan ik er weer aan gaan klungelen

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by a-nionic
            ja maar als ik erin zaag en het klinkt slechter kan ik er weer aan gaan klungelen
            Ik denk niet dat het er slechter door gaat klinken, heb zo'n vermoeden dat het niet zoveel uitmaakt.

Comment

Working...