Actieve EV's ombouwen naar passief

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petergiesbers
    • Dec 2009
    • 1

Actieve EV's ombouwen naar passief

Hallo,

Ik heb twee Electro-Voice SX-100A speakers, de A staat voor Actief.
    Van beide speakers hebben de interne versterkers het helaas begeven.

Nu heb ik het idee om de speakers passief te gaan gebruiken.
    Mijn vraag is hoe ik een bypass maak, moet ik nog bepaalde filters inbouwen?

Alvast bedankt,
    Peter
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by petergiesbers
    Hallo,

Ik heb twee Electro-Voice SX-100A speakers, de A staat voor Actief.
    Van beide speakers hebben de interne versterkers het helaas begeven.

Nu heb ik het idee om de speakers passief te gaan gebruiken.
    Mijn vraag is hoe ik een bypass maak, moet ik nog bepaalde filters inbouwen?

Alvast bedankt,
    Peter
    Dat ligt eraan of er voor iedere driver een aparte versterker in zit, is dit het geval dan zit er, voor de versterkers, een actieve cross-over in.
    Zit er slechts één versterker ingebouwd dan zit er, tussen de speakers en versterker, een passieve cross-over. Die laatste is wel te herkennen, dat moet een print zijn met redelijk forse spoelen en condensatoren.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• salsa
      • Jan 2007
      • 1315

Deze EV SxA100 heeft twee aparte eindtrappen nl, 350W low en 80W high.
      Het zou zonde zijn om deze speakers passief te maken, beter is om ze te repareren.
      Uiteindelijk zullen de reparatie kosten goedkoper worden dan het ombouwen naar passief.
      Houd er rekening mee dat je een passief filter moet ontwerpen speciaal voor deze speakers, de ingebouwde versterkers hebben een kleine DSP on-board en dat doet zeker wat in het geluidsbeeld.
      De klank is overigens veel meer 'punch' dan de passieve versie van deze kast.

Ik zou ze gewoon laten repareren, en dan het gemak gebruiken van selfpowered speakers.

Dave
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...