Keuze zelfbouw

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • defrho
    • Nov 2008
    • 19

Keuze zelfbouw

Hoi,
    Ik wil voor onze band zelf speakers bouwen!
    Op het internet heb ik al het één en ander aan ontwerpen gevonden maar ik zie door de bomen het bos niet meer!
    Onze band speelt max. voor 150 man.
    We hebben reeds 2 versterker tot onze beschikking nl. Crown XTi 2000 & 4000
    Daarnaast staan er 5 platen 18mm berken multiplex te wachten om gezaagd te worden.
    We spelen hoofdzakelijk rock muziek.
    Ik hoop dat jullie wat sugesties hebben!
    Gr.
    Dennis
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Voor rock zou ik een 12"/1" top kiezen met daaronder een dubbel 18" sub.
    Dan heb je meer dan voldoende voor 150 man publiek.
    Overigens ga je dat niet redden met 5 platen, ik zou de toppen ook van 15 mm maken.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• BJD
      • Oct 2007
      • 771

Voordat we je ontwerpen met speakers gaan adviseren waar je geen geld voor hebt: wat is je budget?

Comment

• defrho
        • Nov 2008
        • 19

Het budget is ca EUR 2.000,-- voor de Luidsprekers alleen dus hout en andere componenten niet mee gerekend!
        Gr.
        Dennis

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Originally posted by MusicXtra
          Overigens ga je dat niet redden met 5 platen, ik zou de toppen ook van 15 mm maken.
          waarom 15mm berk ipv 18mm voor de toppen?

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

Originally posted by MusicXtra
            Cafesetje met zn 150 man kan ook prima met een deftige 12/1-2" top plus een goede 18" eronder, daar hoeft echt geen 2Kw sub onder.

Wat ik regelmatig doe, 2 enkele 18" bassjes in een hoekje drukken bij elkaar en de topjes lekker links en rechts. bassjes mono is geen enkel probleem.

Eenvoudige BR118 kastjes voldoen zeker. Voor de toppen zou ik richting 1,4-1,5" driver gaan. Met een 1" kom je al snel tekort.
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by frederic
              waarom 15mm berk ipv 18mm voor de toppen?
              Omdat ik mijn toppen liefst zo licht mogelijk maak.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

ik zou voor 4 losse subs 18" gaan en 4 toppen 12" kun dan ben je flexible en het is lichter dan een dubbel 18.

Neem bv de BR118 van 18Sound dat is een waanzinnige kast speaker LW1400 kost iets van 185,00 bij goed zoeken.

Ik denk dat je met je budget van 2000 euries wel ver komt met 4 subs en 4 toppen maar met een goede speaker keus mss wel iets meer.

Je kunt natuurlijk ook voor 4 subs gaan en 2 toppen.

dan zul je het wel redden met de aankoop van speakers.
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• ivo
                  • Jul 2003
                  • 390

Defrho, misschien kan ik je verder helpen met je keuze qua kasten, mail mij eens zal ik je een paar schetsen sturen.
                  Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Boi
                    • Apr 2004
                    • 541

Kijk maar eens op Welkom bij Sound Service Schylge of Speakerstore website daar vind je genoeg ideeen om na te bouwen.
                    groetjes

___
                    Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• defrho
                      • Nov 2008
                      • 19

Hoi,
                      Ik heb denk ik goed gezocht maar de 18Sound 18LW1400 voor € 175,-- maar ik kan ze niet voor die prijs vinden!
                      Dan ben ik toch benieuwd waar ik ze voor die prijs kan vinden.
                      Gr.
                      Dennis

Comment

• Boi
                        • Apr 2004
                        • 541

Originally posted by defrho
                        Hoi,
                        Ik heb denk ik goed gezocht maar de 18Sound 18LW1400 voor € 175,-- maar ik kan ze niet voor die prijs vinden!
                        Dan ben ik toch benieuwd waar ik ze voor die prijs kan vinden.
                        Gr.
                        Dennis
                        Daar vindt je ze ook niet voor, de goedkoopste bij afname van 4st is € 275,00
                        zal een type foutje geweest zijn, inkoop is zelf al meer ex btw.
                        groetjes

___
                        Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

Working...