Het gebeurt inderdaad dat ze met de eq een freqentie verloop rechttrekken en minder kijken naar de kast ( je zoekt altijd naar een bepaalde maatvoering voor een lijn en dat zal, als optimaal gaat simuleren, nooit uitkomen)
De speakers van tegenwoordig zijn kwalitatief zo goed dat dit gemakelijk kan.
De DAS speaker vindt ik persoonlijk wel een zwake speaker, lage Bl en lichte conus, ik denk dat je bij een te grote kast vlug aan zijn x-max komt, de oplossing van een kleine kast en grote poorten is naar mij idee beter, de speaker geen topprestatie neer zetten, met een kleine rustige versterker zal hij wel vol warmklinken....schat ik in.
De speakers van tegenwoordig zijn kwalitatief zo goed dat dit gemakelijk kan.
De DAS speaker vindt ik persoonlijk wel een zwake speaker, lage Bl en lichte conus, ik denk dat je bij een te grote kast vlug aan zijn x-max komt, de oplossing van een kleine kast en grote poorten is naar mij idee beter, de speaker geen topprestatie neer zetten, met een kleine rustige versterker zal hij wel vol warmklinken....schat ik in.

Dus is dit ontwerp geschikt voor kleinere gigs en dan wil je het liefst ook compacte kastjes van 100 liter bij je hebben.
vr subs omdat het weinig resoneert.
Comment