Beyma SM15/1 wedge

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • w00Dy
    • May 2006
    • 257

2 kastjes staan in elkaar

fotootjes:
    MobileMe Gallery

Voor de afwerking ga ik me laten inspireren door de Dynacord CXM 15

Maar eerst handgrepen opbouwen, plamuren en schuren.

Mocht deze monitor goed presteren dan ben ik zinnens een actieve versie ervan te bouwen dmv. Hypex amps

Wie een goede Warnex-coater kent mag dat zeker laten weten!
    Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• w00Dy
      • May 2006
      • 257

Dat zijn ze dan, geplamuurd en geschuurd... klaar om naar de spuiter te vertrekken. Ik heb in de buurt een prof. spuiter gevonden die 2 componenten warnex-like coating spuit.

Aan de zijkant is een opbouw "handgreep" zoals bij de CXM 15 van Dynacord.

Ondertussen heb ik ook al een amp binnen voor de actieve versie. nl. Powersoft DigiMod 1500

Normaal komen ze eind volgende week terug van de spuiter
      Alles begint bij Neutrik

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Ziet er absoluut goed uit! Complimenten!

Wel grappig dat je noujuist de handvatten uit de CXM15 kopieert; MeetMusic vindt die namelijk onhandig... Meet Music Magazine review: Dynacord CXM 15
        Heb je deze Dynacord ook in gebruik of kopieer je de handel puur voor het uiterlijk? Heb je praktijkervaring met deze handvatten?

Ga je trouwens nog verder in het kopieren van de afwerking? Honinggraatgrille die iets de zijkant overlapt etc.

Ik ben zeer benieuwd naar verdere vorderingen en uiteraard hoe de kast klinkt!

Mvg,

Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Ziet er zeker netjes uit Woody.

Nu nog benieuwd naar de afwerking.

Zit er ook aan te denken om deze monitors te gaan maken maar mijn volgende uitdaging gaat naar de SB series van Beyma ( SB12 met FR106 )

Eerst nog mijn ARLS subs en toppen afwerken. ( zijn nu bijna af )

Weinig tijd helaas .....................
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• JVS
            • Mar 2004
            • 317

Ga je de powersoft modules kaal gebruiken, of met DSP-board (en de wedge tweeweg-aktief aansturen) ?

Ik heb hier erg goede ervaringen met de plug-in DSP boardjes..

Comment

• w00Dy
              • May 2006
              • 257

Originally posted by 4AC
              Ziet er absoluut goed uit! Complimenten!

Wel grappig dat je noujuist de handvatten uit de CXM15 kopieert; MeetMusic vindt die namelijk onhandig... Meet Music Magazine review: Dynacord CXM 15
              Heb je deze Dynacord ook in gebruik of kopieer je de handel puur voor het uiterlijk? Heb je praktijkervaring met deze handvatten?

Ga je trouwens nog verder in het kopieren van de afwerking? Honinggraatgrille die iets de zijkant overlapt etc.

Ik ben zeer benieuwd naar verdere vorderingen en uiteraard hoe de kast klinkt!

Mvg,

Teun
              De grill gaat idd ook een beetje overlappen aan de zijkanten. Ik heb de CXM wel eens gehuurd en heb verder geen last gehad van de handvaten. Ik vind ze net handig. Als een artiest op het podium de monitor naar zich richt pakt hij hem vast aan de zijkanten en gaat eraan sleuren. Een d&b max heeft dan handvaten op de goeie plaats staan, bvb een martin LE staan ze te ver naar achter. Het voordeel van een handvat rond om rond is dat je, je hand kan verplaatsen zonder je grip echt te lossen. Ideaal om ze ook op een paaltje te zetten.

Originally posted by JVS
              Ga je de powersoft modules kaal gebruiken, of met DSP-board (en de wedge tweeweg-aktief aansturen) ?

Ik heb hier erg goede ervaringen met de plug-in DSP boardjes..
              Wel deze worden zo afgewerkt met een passief netwerk. Voor de aktieven, heb ik al wat zitten lezen over de DSP-boardjes, maar om deze te programmeren heb je dacht ik een extern board nodig van zo'n 800,- ... beetje prijzig vind ik... al heeft het natuurlijk ook heel wat voordelen zo'n aktief netwerk.
              Alles begint bij Neutrik

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

Originally posted by w00Dy
                De grill gaat idd ook een beetje overlappen aan de zijkanten. Ik heb de CXM wel eens gehuurd en heb verder geen last gehad van de handvaten. Ik vind ze net handig. Als een artiest op het podium de monitor naar zich richt pakt hij hem vast aan de zijkanten en gaat eraan sleuren. Een d&b max heeft dan handvaten op de goeie plaats staan, bvb een martin LE staan ze te ver naar achter. Het voordeel van een handvat rond om rond is dat je, je hand kan verplaatsen zonder je grip echt te lossen. Ideaal om ze ook op een paaltje te zetten.
                Excuses, ben het helemaal met je eens.
                Ik heb vandaag namelijk even mogen prutsen met een DB Technologies DVX DM12 (PDF: http://www.dbtechnologies.com/images...20DVX-DM12.pdf) welke uitgerust is met een soortgelijk handvat. En ik moet zeggen dat het SUPER prettig is. Pakt lekker vast, voelt stevig aan, altijd plek voor je handen... echt geweldig! En dan overdrijf ik niet.

Zo zie je maar weer dat je niet blindelings af moet gaan op één mening, in dit geval die van MeetMusic.

Mvg,

Teun
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• w00Dy
                  • May 2006
                  • 257

Spetterrrrlak! Professioneel gecoated, helaas is het heel agressieve verf dus voor de volgende batch moeten de kopse kanten beter worden afgewerkt (inlijmen oid) maar ik ben tevreden.

Komende week de rooster plooien en bestukken en ze zijn klaar!
                  Alles begint bij Neutrik

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Erg netjes. Doet niet onder voor menig a-merk.
                    Mijn complimenten!

Mvg,

Teun
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• hugoov
                      • Jan 2010
                      • 7

Inderdaad erg nette kast!!

Welke speaker komt hier in?

(nog geïnteresseerd in 2stuks 15XA38nd ? heb ze te koop)
                      Last edited by hugoov; 21-12-10, 02:10.

Comment

Working...