Beyma SM15/1 wedge

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • w00Dy
    • May 2006
    • 257

Beyma SM15/1 wedge

Nadat in de oude monitors de hoog-driver het weer maar eens voor bekijken hield vind ik het na 6 jaar tijd voor nieuwe monitors.

Tegelijk wil ik het allemaal wel kleiner dus coaxiaal leek me een goede oplossing. Ik kwam uit bij het model SM15/1 van Beyma. Dat het ook nog eens een Neodymium driver betreft maakt het geheel leuker en lichter.

Dit is de link, nu wil ik mezelf geen newbie noemen op gebied van speaker bouwen maar ik mis toch heel wat maten. Ik veronderstel zo op de tekening te zien dat de poorten geen diepte hebben?

Iemand ervaring met deze kit? Of een paar goede aanwijzingen?
    Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57
  • nightline
    • Oct 2002
    • 1001

Op dezelfde site staan ook de auto-cad files, als je deze in auto-cad laat kun je de ontbrekende maten tevoorschijn toveren.
    Ik heb hierover al eens gemaild met Beyma, en kreeg als reactie, dat alle ontwerpen zijn bedoelt om op een CNC bank te frezen. Ze vinden de ontwerpen te ingewikkeld om handmatig te frezen.
    In een CNC-bank kun je de DWG files zo laden en laten frezen.

Succes

Jack
    Powered by AudioMadness....

Comment

• w00Dy
      • May 2006
      • 257

nu had ik hier een DWG to img convertor en daar staat eigenlijk hetzelfde op als op de PDF.

Maar als ik het goed begrijp, in auto-cad zie ik wss de eigenschappen van een paneel met alle info?
      Alles begint bij Neutrik

Comment

• Yves
        • Jun 2007
        • 40

autocad is een programma van autodesk.
        Dit wordt gebruikt om tekeningen te maken en hier kan je zelf de maten die je wilt op nemen.
        Als je naar de site van Autodesk gaat (LINK) kun je een dwg viewer of "design review" downloaden en hier kan je enk ik ook maten mee nemen.
        Beiden zijn freeware.
        Als laatste kan je een demo van autocad downloaden, werkt beter dan de gratis oplossingen, maar is maar een beperkte tijd te gebruiken.
        Last edited by Yves; 10-11-09, 10:36. Reason: Link bijgevoegd
        [LEFT]Vedi Vidi Velcro (Ik kwam, ik zag en ik bleef plakken)[/LEFT]

Comment

• w00Dy
          • May 2006
          • 257

Bedankt voor de tip Yves, ik ben al een eindje verder met een DWG viewer de maten zijn 100% maar we hebben het dan over een 100ste van een mm.

Ook de cursus meetkunde maar eens bovengehaald, met al die overstaande hoeken... Als ik alle maten heb zal ik ze hier posten scheelt weer wat tijd voor de volgende in de rij
          Alles begint bij Neutrik

Comment

• nightline
            • Oct 2002
            • 1001

Goed bezig!!

Regards

Jack
            Powered by AudioMadness....

Comment

• w00Dy
              • May 2006
              • 257

In die PDF staan alle maten voor de "huls", hiermee en met de maten in de Beyma notes kan je normaal de hele wedge in elkaar steken. De maten van de zijkanten kan je vb. uit de Beyma notes halen. Ik heb ook even de hoeken toegevoegd.

Volgens mij kan je er 3 zagen uit één plaat berken multiplex

Ik ga beginnen met een test exemplaar uit MDF.

De speaker heb ik trouwens hier aan een leuke prijs gevonden
              Beyma 15XA38Nd Beyma 15XA38Nd best price only 255.87

Ken de shop niet, maar hij heeft wel Paypal, dus ik veronderstel veilig.

to be continued
              Alles begint bij Neutrik

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by w00Dy
                http://files.me.com/robbie.vlekken/svaodj

In die PDF staan alle maten voor de "huls", hiermee en met de maten in de Beyma notes kan je normaal de hele wedge in elkaar steken. De maten van de zijkanten kan je vb. uit de Beyma notes halen. Ik heb ook even de hoeken toegevoegd.

Volgens mij kan je er 3 zagen uit één plaat berken multiplex

Ik ga beginnen met een test exemplaar uit MDF.

De speaker heb ik trouwens hier aan een leuke prijs gevonden
                Beyma 15XA38Nd Beyma 15XA38Nd best price only 255.87

Ken de shop niet, maar hij heeft wel Paypal, dus ik veronderstel veilig.

to be continued
                Je weet toch dat je platen die onder een hoek gezaagd worden, de langste kant moet nemen als afmeting om te zagen hé.

Comment

• w00Dy
                  • May 2006
                  • 257

Originally posted by frederic
                  Je weet toch dat je platen die onder een hoek gezaagd worden, de langste kant moet nemen als afmeting om te zagen hé.
                  Ja
                  Alles begint bij Neutrik

Comment

• SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

Originally posted by frederic
                    Hoezo, je kunt toch altijd nog "bijschaven" ?!

Paul
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

De prijs die je ziet is in Pond

Dus je bent iets meer kwijt dan wat daar staat en inclusief verzending enzo ben je vrijwel net zo duur uit als hier in Nederland voor 325,00 in BTW
                      Last edited by moderator; 13-11-09, 11:58. Reason: wat denk je zelf?
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• jakkes72
                        • Dec 2003
                        • 1015

Is deze bouwer wellicht iets voor jou?
                        http://www.licht-geluid.nl/forum/zel...en-bouwer.html

Comment

• w00Dy
                          • May 2006
                          • 257

Ik ben de driver in Nederland nog niet tegengekomen voor 325 inclusief verzenden. Maar je mag altijd een link posten.

Die link naar die duitse kant-en-klaar bouwer ben ik ook tegengekomen. Buiten het spuiten (geen ervaring) heb ik zoiets van: wat hij kan, kan ik ook.

Gisteren heb ik de speaker uitgetekend op een stuk berkenplex wat ik nog had liggen. Vandaag jammer genoeg geen tijd gehad om verder te doen, moest eerst nog wat flightkistjes in elkaar schieten.
                          Alles begint bij Neutrik

Comment

• Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

Mijn leverancier zit in Breda en daar heb ik laatst ( nog geen half jaar terug 325,00 in BTW betaald af Breda ) voor die speakers bij aankoop van 2 stuks.

Mail me maar voor kontakt gegevens ( er mogen geen links gegeven worden van concurerende bedrijven )
                            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

Hey woody,

Hoe staat het met je monitors ? heb je al wat foto's ben wel benieuwd.

Comment

Working...