Boxen spuiten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

Boxen spuiten

Heeft iemand ervaring met het spuiten van boxen met warnexx lak?

ik heb het eerst altijd met een borstel er op "gesmeerd", met een dikke laag dus. Daarna heb ik het gerold met een soort van vliegen rollen. Zo krijg je die mooie grove structuur.

Mijn vraag is nu hoe kun je dit goed doen met een spuitpistool? iemand met ervaring?
  • jenny
    • Aug 2009
    • 44

Met een drukvat ,zo zet je de verf onder druk, een andere naald en sprooier met een diameter van 2,5 mm in je pistool en je kunt perfeckt spuiten , op de tweede hands markt is dit goed te vinden.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Heel erg simpel, je haalt bij de automaterialen zaak een bodyschutz spuit voor 20 Euro.
      Je hebt er wel perslucht voor nodig.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• scouzy
        • Aug 2001
        • 39

Hallo !

Ik heb zowel trimite als warnex gespoten gehad.
        Eerst en vooral sta ik al achter je keuze voor warnex.

Trimite is in mijn ogen een afrader.
        1) op thinnerbasis (als ik mij niet vergis) dus al je materiaal moet je
        met white-spirit reinigen... Een echte pest vind ik.
        2) structuur vind ik minder mooi dan Warnex. Loopt feller uit.
        Lijkt mij minder krasvast, geeft zwarte vegen soms als je met je hand
        erover gaat, dit had ik bij Warnex totaal niet.

Warnex spuit je best met een drukketel zoals reeds gezegd.
        Ik heb een alternatieve route gevolgd door met een "gewoon" spuitpistool
        de bovenbeker ook onder druk te zetten (niet 100% volgens de regels van de kunst) maar het werkt wel.

1e laag deed ik met 2,5 mm opening, 4 bar op het pistool, 0.5 bar op de bovenbeker. Dit geeft een vrij egale laag.

2e laag (niet lang na 1e laag, +- 15 minuten) 3 bar op pistool (en dan luchttoevoer nog wat dichtsnoeren op het pistool) en tot 1,5 bar op de bovenbeker.

Hiermee kan je echt spetters spuiten en die VEEL beter blijven zitten
        dan bij trimite. (Daar had ik regelmatig druppels mee). Bij warnex blijft
        alles mooi strak op zijn plaats.

Krasbestendigheid van warnex vindt ik ook beter.

Ik gebruik een ketel van 100 liter, en 2,5PK dubbel cylinder motor.

Indien gewenst kan ik wel eens foto's posten van de "installatie" en het eindresultaat (van warnex).
        computergame's don't effect kid's, i mean, if pac-man affected us as kid's, we would all be running round in darkened rooms, munching magic mushrooms and listening to repetitive electronic music ...

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by scouzy
          Hallo !

Ik heb zowel trimite als warnex gespoten gehad.
          Eerst en vooral sta ik al achter je keuze voor warnex.

Trimite is in mijn ogen een afrader.
          1) op thinnerbasis (als ik mij niet vergis) dus al je materiaal moet je
          met white-spirit reinigen... Een echte pest vind ik.
          2) structuur vind ik minder mooi dan Warnex. Loopt feller uit.
          Lijkt mij minder krasvast, geeft zwarte vegen soms als je met je hand
          erover gaat, dit had ik bij Warnex totaal niet.

Warnex spuit je best met een drukketel zoals reeds gezegd.
          Ik heb een alternatieve route gevolgd door met een "gewoon" spuitpistool
          de bovenbeker ook onder druk te zetten (niet 100% volgens de regels van de kunst) maar het werkt wel.

1e laag deed ik met 2,5 mm opening, 4 bar op het pistool, 0.5 bar op de bovenbeker. Dit geeft een vrij egale laag.

2e laag (niet lang na 1e laag, +- 15 minuten) 3 bar op pistool (en dan luchttoevoer nog wat dichtsnoeren op het pistool) en tot 1,5 bar op de bovenbeker.

Hiermee kan je echt spetters spuiten en die VEEL beter blijven zitten
          dan bij trimite. (Daar had ik regelmatig druppels mee). Bij warnex blijft
          alles mooi strak op zijn plaats.

Krasbestendigheid van warnex vindt ik ook beter.

Ik gebruik een ketel van 100 liter, en 2,5PK dubbel cylinder motor.

Indien gewenst kan ik wel eens foto's posten van de "installatie" en het eindresultaat (van warnex).
          Zelf knutselen door 1,5 bar druk op een bovenbeker te zetten is nou niet bepaald een goed idee....
          Al eens over nagedacht wat er gebeurd wanneer de deksel eraf klapt of wanneer de beker openscheurt? Kan me niet voorstellen dat het lekker is om Warnex over je heen te krijgen en al helemaal niet dat het in je ogen komt.
          De kunststof bekers van verfspuiten worden in de loop der tijd broos door alle oplosmiddelen die ook, ondanks dat het op waterbasis is, in Warnex zitten en door weekmakers die uit de kunststof verdampen.
          Mijn advies is dan ook gewoon een 'echt' drukvat te gebruiken of, zoals ik eerder schreef, voor twee tientjes een bodyschutz spuit bij de automaterialen zaak te halen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...