graag uw ervaringen en mening

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jenny
    • Aug 2009
    • 44

graag uw ervaringen en mening

Ik ben in het bezit van 12 topkasten RCF tt25 passieve kast die ik zelf aktief aanstuur en waarvan ik de hoorns van 90 40 vervangen heb door 60 40,deze zijn gemakkelijker te richten.Als bas gebruik ik 24 zelfbouwkasten van het type nexo ls1200 met een B en c spaeker type 18TBX 100. het systeem wordt aangestuurd met crown versterkers
    op de bas i-tech 6000
    op de mid xti 6000
    op de hood xti 4000
    De filtering : bas 80 hz mid hoog 1300 hz allen 24 db filters
    De toppen zou ik 3 langs elkaar zetten en 2 boven elkaar per kant
    De bassen voor het podium langs elkaar
    Nu mijn vraag: voor hoeveel mensen ,en hoever draagd dit systeem zonder
    delay stack, heb het meeste werk in tenten.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Daar de 15" in je topkasten frontloaded is zul je zeker in tenten niet al te ver kunnen komen. Probleem is meestal dat het hoog volop door het tentzeil gereflecteerd wordt maar hoe lager je komt hoe meer het geluid door het tentzeil heenkomt. Met het sub kun je dat redelijk simpel oplossen door er gewoon veel neer te zetten maar het midlaag en mid levert vooral met frontloaded kasten problemen op.
    Het neerzetten van veel kasten lost het probleem niet echt op, resultaat is meestal dat het slechts op een plek in de tent in balans te krijgen is.
    De oplossing hiervoor is een volledig hoorngeladen systeem zoals het EAW KF750 met een smalle afstraling.
    Overigens zou ik, met 24 subs, gaan denken aan een cardoide opstelling van de subs, zeker wanneer je in de buurt van woningen zit.
    Last edited by MusicXtra; 25-10-09, 16:57.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• salsa
      • Jan 2007
      • 1315

Originally posted by jenny
      Ik ben in het bezit van 12 topkasten RCF tt25 passieve kast die ik zelf aktief aanstuur en waarvan ik de hoorns van 90 40 vervangen heb door 60 40,deze zijn gemakkelijker te richten.Als bas gebruik ik 24 zelfbouwkasten van het type nexo ls1200 met een B en c spaeker type 18TBX 100. het systeem wordt aangestuurd met crown versterkers
      op de bas i-tech 6000
      op de mid xti 6000
      op de hood xti 4000
      Ik zou gewoon aan diegene van wie je deze set hebt gekocht eens informeren hoe of wat.

Mijn ervaring is dat als je 24 LS1200 subs heb zeker voor 3000 bezoekers voldoende laag hebt mits je ze ook daadwerkelijk met veel vermogen gebruikt op die TBX100 speakers.
      Dan kunnen ze diverse hoorn kasten kwa druk en diepte behoorlijk het leven zuur maken!!

Heb je foto's??

Dave
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• jenny
        • Aug 2009
        • 44

Ik heb de toppen nieuw gekocht . Van de bassen heb ik geen foto,maar ik heb er twee origenele ls 1200 in mijn bezit,waar ik de andere op nagebouwd heb.

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Ik heb de toppen nieuw gekocht . Van de bassen heb ik geen foto,maar ik heb er twee origenele ls 1200 in mijn bezit,waar ik de andere op nagebouwd heb.
          Dan kun je dat nog steeds vragen?
          Ik kan je wel vertellen dat -wil je het maximale uit je set halen- je flink bezig mag gaan met hoe het te stacken. Simpelweg op/naast elkaar leggen gaat door de koppeling van de 15" uit de toppen een overdaad aan laag opleveren. Met delay zou ik zeker werken, de verstaanbaarheid ben je snel kwijt. Ondanks dat die toppen super klinken, voor die toepassingen á la feesttent absoluut niet ideaal. Om bij RCF te blijven; een hoorngeladen 4pro systeem zou het vele malen beter doen.

Mvg,

Teun
          Last edited by 4AC; 27-10-09, 11:14.
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

We gaan toch geen originele TT25 kasten verbouwen?
            Of zijn het kopien?

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Originally posted by frederic
              We gaan toch geen originele TT25 kasten verbouwen?
              Of zijn het kopien?
              Nee we gaan niet de RCF kasten verbouwen....
              Nee het zijn ook geen kopieen...

Ik denk dat deze set heus wel potentie heeft, immers een LS1200 i.c.m PS15 wordt ook veel ingezet in feest tenten dus waarom zou een TT25 er minder om doen?
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by salsa
                Nee we gaan niet de RCF kasten verbouwen....
                Nee het zijn ook geen kopieen...

Ik denk dat deze set heus wel potentie heeft, immers een LS1200 i.c.m PS15 wordt ook veel ingezet in feest tenten dus waarom zou een TT25 er minder om doen?
                Ik lees iets anders

op de bas i-tech 6000
                op de mid xti 6000
                op de hood xti 4000

Comment

• jenny
                  • Aug 2009
                  • 44

Het zijn originele tt25 van RCF alleen heb ik de hoorns vervangen door een 60 40 hoorn van dezelfde afmeting

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

Het zijn originele tt25 van RCF alleen heb ik de hoorns vervangen door een 60 40 hoorn van dezelfde afmeting

Hmmm....

Ik vraag me wel af of dat de klank van je tweeters niet beïnvloed? (Als rcf daar 90*40 in stopt zal dat naast de spreiding van het hoog zo wel z'n redenen hebben gehad, want (correct me if I'm wrong!!) volgens mij heeft iedere hoogdriver één of meerdere hoorns die er goed bij passen, of maakt dat niet zoveel uit?)

Daan
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• jenny
                      • Aug 2009
                      • 44

Ik persoonlijk hoor geen verschil tussen de 90 40 of 60 40 alleen dat de spreiding niet zo breed is

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Ik persoonlijk hoor geen verschil tussen de 90 40 of 60 40 alleen dat de spreiding niet zo breed is
                        Dat is ook precies de bedoeling, daardoor is de worp wel verder.
                        Alleen heeft het niet zo heel veel zin i.c.m. een frontloaded mid speaker, om die reden zit er origineel ook een 90 graden hoorn in.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jenny
                          • Aug 2009
                          • 44

Daar heb je volkomen gelijk in, ik zit natuurlijk met die 15" speaker in een gewoone basreflex kast. Ik heb voor dit systeem gekozen om zo universeel
                          mogelijk te zijn ,want de kwaliteit die uit de tt25 komt is niet slecht en ik doe niet alleen tenten ,ben ook bezig in zalen waar de tt25 het uitstekend doet. Alleen had ik graag willen weten hoe het in een tent zit desnoods met een delay stack.Nu huur ik voor in tenten JBL VRX 900 in .

Comment

Working...