Basreflexpoort 150mm

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by T_Sound
    We heb een kast gebouwd met de originele tekening en eentje met onze aanpassingen. In een studio gemeten met 1w/1m en dat met allebei onder dezelfde omstandig heden e.d. En inderdaad, bij onze aanpassing ging het rendement omhoog, maar we heb 3 HZ ingeleverd (origineel was 32 HZ en onze gaat tot 35 HZ) tevens hadden we ook nog schotten extra geplaatst in ons ontwerp dus misschien was HTEvents niet helemaal eerlijk in zijn reactie, maar nu hoop ik duidelijkheid te hebben geschept en no hard feelings.

Ik hoop dat de topicstarter geholpen is/wordt en dat deze ook een leuk setje speakers kan maken zodat hij ook plezier aan zijn zelfbouw kasten heeft. Net als vele andere zelfbouwers, toch?

Groetjes T-Sound
    Heb ik nog geen antwoord op de vraag hoe je dat zo nauwkeurig hebt kunnen meten....
    Hoe weet je dat je precies 1 watt op de speaker loslaat, met welk signaal, met wat voor meter en hoe is de grens tot waar de weergave loopt gedefinieerd? Overigens kunnen versterkingen het rendement van een subkast inderdaad verhogen.
    Ik beweer dus ook zeker niet dat het onzin is wat je zegt maar ben wel heel benieuwd naar antwoorden op mijn vragen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• T_Sound
      • Sep 2009
      • 267

Ik zal ook maar eerlijk antwoord geven op jouw vragen, dat kan met 1 antwoord.

Ik heb ze zelf niet gemeten, ik heb het uitbesteed. Ik kan aan die persoon na vragen wat hij allemaal gemeten heeft en hoe, maar ik was er zelf niet bij en van meten heb ik geen verstand, maar die persoon vertrouw ik dus danig dat hij eerlijke specs aan mij geeft van die kasten, want als de verschillen veel groter waren, dan was het ook wel raar geweest.

Ik was er niet bij, ik heb van meten ook niet echt verstand, dus ik kan je verder niets van de gebruikte signalen en meetinstrumenten vertellen.

Ik kan je wel vertellen dat het uiteindelijk een heel leuk setje is geworden, ik draai er nu een paar weken mee en hij voldoet prima aan zalen van 150 tot 200 man, misschien nog wel 250, maar nog nooit geprobeerd.

Aangestuurd met een T.Amp 2400mkx van thomann, een hitec audio amp 400 en een mc crypt (ja conrad, gaat eruit komt een dbx proccessor voor in de plaats) maar ik ben tevreden.

Sorry voor de vage antwoorden, ik zal proberen wat duidelijker te zijn.

Aan MusicXtra, bedankt dat je om opheldering vraagt, anders blijven we met vage antwoorden, maar kan je dus geen informatie over de meting zelf geven, ik heb alleen de uitkomsten:P

Groetjes T-Sound
      Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• jwwemekamp
        • Feb 2009
        • 9

Ik heb inmiddels een stuk Wavin rioolpijp van 160 mm gekocht. Klasse SN4 (stijfheid) en de binnenmaat van deze pijp is 150,2 mm. Volgens mij gaat het hier prima mee lukken.

en oh, ja.. Ik ga de 184 subjes van speakerplans bouwen voor mijn Beyma 18G550 waarvan ik er nog twee heb liggen.

Bedankt voor alle antwoorden en adviezen.
        jan willem

Comment

• teunos
          • Feb 2008
          • 352

Heej veel succes ermee! en laat is een fototje zien als je klaar bent, altijd mooi om te zien hoe men weer iets moois maakt.
          ''diamonds are forever''

Comment

Working...