zelfbouwen Lan L300 sub's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ESPL
    • Jan 2010
    • 26

Originally posted by Knoppemontsje
    Hallo.

Ik heb een LAN prosessor liggen voor een LN300 met als top LN24.
    Hier Kun je mischien je kantel frequinties uitvissen en processor instelling.

Wel ben ik vanaf morgen een weekje op wintersport dus mijn volgende reacties zal of vandaag of volgende week zijn.

Groeten Johan
    ik kan me niet voorstellen dat deze twee subs te weinig laag afgegeven. Idd..Johan ik vroeg me ook al af of hij wel een LAN processor er achter heeft hangen. Wij hebben ook L300 subs en hadden die voorheen op een versterker met een dbx crossover ertussen. Toen wij de controller van LAN er tussen hadden snapten we pas hoeveel extra laag we misten, We doen nu een sporthal met twee L300 kasten en een groot plein met 4 of 6 L300. Denk niet dat de stichting zo'n grote zaal heeft.

Vraag: Heb je naast de L300 subs ook een controller er tussen hangen, probeer het anders even bij Johan of bel de importeur of ze jullie kunnen adviseren hierin, misschien nog wel goedkoper dan twee subs te laten bouwen, trouwens wat voor versterker zit er achter??

zie je reactie graag tegemoet.

Comment

• jenny
      • Aug 2009
      • 44

Met twee enkele 18 inch subs een sporthal voorzien van geluid lukt gewoon niet ,of de subs nu aangestuurd worden met de originele processor, of met een dbx processor .Met de dbx kun je de subs al aardig bijsturen,de LAN processor is geen tovenaar.

Comment

• ESPL
        • Jan 2010
        • 26

Originally posted by jenny
        Met twee enkele 18 inch subs een sporthal voorzien van geluid lukt gewoon niet ,of de subs nu aangestuurd worden met de originele processor, of met een dbx processor .Met de dbx kun je de subs al aardig bijsturen,de LAN processor is geen tovenaar.

nee is geen tovernaar gelukkig maar.. idd...sommige versterkers staan af fabriek ingesteld op -26dB of zelfs meer, als je dit niet corrigeert, dan loop je toch aardig wat druk mis. Met de controller hef je dit op, kan natuurlijk/waarschijnlijk ook met een andere controller.
        Maar desondanks kunnen we met 2 18"sub a 1250W 1 sporthal wel aan, licht natuurlijk ook aan het soort event wat j hebt. Maar een normale muziekgroep o.i wil met gemak. Voor een dance event pakken we er uiteraard meer..

Comment

• jenny
          • Aug 2009
          • 44

Wij hebben nexo ls1200 subbassen die maar liefs 136 db geven en komen zeker niet toe met 2 bassen ,wij zetten minstens 8 bassen in een sporthal . Een sporthal in Nederland is toch ook 50 meter diep of niet?Bij ons in Belgie is een sporthal 50 meter diep en dat met 2 subbassen ,ik heb mijn twijfels.Ik ga niet beweren dat LAN slecht is helemaal niet ,maar ik heb mijn twijfels.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Wij hebben nexo ls1200 subbassen die maar liefs 136 db geven en komen zeker niet toe met 2 bassen ,wij zetten minstens 8 bassen in een sporthal . Een sporthal in Nederland is toch ook 50 meter diep of niet?Bij ons in Belgie is een sporthal 50 meter diep en dat met 2 subbassen ,ik heb mijn twijfels.Ik ga niet beweren dat LAN slecht is helemaal niet ,maar ik heb mijn twijfels.
            Je hebt sporthallen en sporthallen, Ahoy is ook een sporthal.
            En daarbij hangt het helemaal af van het soort muziek en op wat voor level, een dance-event heeft meestal veel meer nodig dan een jazz trio.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jenny
              • Aug 2009
              • 44

Daar heb je gelijk in maar een gewone sporthal in Belgie is meestal 50 meter lang en dit met twee enkele subs met de RCF 18P300 zefs op 4 omh volstaat gewoon niet,voor en kindermatinee mischien wel,niet dat de 18P300 geen goede speaker is helemaal niet maar 50 meter blijft 50 meter .Als dit werkelijk zo is doe ik al mijn subs weg en koop ik alleen nog LAN 300 aan ,heb dan trouwens maar eenderde nodig van het gene wat ik nu beschik.

Comment

• ESPL
                • Jan 2010
                • 26

Daar heb je gelijk in maar een gewone sporthal in Belgie is meestal 50 meter lang en dit met twee enkele subs met de RCF 18P300 zefs op 4 omh volstaat gewoon niet,voor en kindermatinee mischien wel,niet dat de 18P300 geen goede speaker is helemaal niet maar 50 meter blijft 50 meter .Als dit werkelijk zo is doe ik al mijn subs weg en koop ik alleen nog LAN 300 aan ,heb dan trouwens maar eenderde nodig van het gene wat ik nu beschik.
                We zijn een tijdje geleden bij een collega geweest en die gebruiken ook een Nexo array systeem en daar liggen ook LAN subs onder. (mede ook door de prijs) Het laag begint pas te rollen bij +/- 15-20 meter. We hebben laatst een meting gedaan en de subs halen een piek tot 141 dB. De waarden die op de site van de NL importeur en fabrikant staan zijn gegarandeerd en over de hele range gemeten en niet alleen op 1 khz en ook nog eens half space. De meeste fabrikanten geven op hun spec. sheets aan op 1 khz gemeten en niet over de gehele range. Ik weet dat hun vertegenwoordiger regelmatig in Belgiƫ zit, dus ik zal zeggen maak eens een afspraak en dan kan je ze misschien naast elkaar zetten. Weet niet of ze speakers bij zich hebben, maar goed informatie aanvragen kan altijd.

Wij gebruiken ook wel eens PS15, 2x2 per kant met daaronder 2xL300 voor een kerkzaal en dan niet alleen orgelmuziek, maar echt gospelrock e.d. vergelijkbaar met normale rock in de Nederlandse muziek industrie. het voordeel is dat hij front loaded is en dat je de lekker druk voelt zonder dat de subs beginnen te flabberen. Bij gebruik van 2x2 LH12" topjes L/R gaan +/- 40-45 mtr diep bij een horizontale c.q. verticale ophanging in de trussing. Voldoende voor een sporthal van 50 meter diep. Rekening houdend met de spreiding, maar dat is meestal wel goed.

Maar idd...Ahoy is ook een "sporthal" en daar redt je het niet met twee van deze jongens. Neem dan maar wat extra's van deze "jongens" mee...

"Horen, zien, geloven"

Comment

• metalteacher
                  • Dec 2007
                  • 467

Iemand een idee waar ik voor een redelijke prijs aan een paar L18P300's speakers kan komen voor deze kast. ik zoek een viertal 4ohms en heb eventueel ook nog vier 8ohms in te ruilen. die 4ohms versie is niet aan te komen lijkt het wel....
                  Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• Jerronimo
                    • Jul 2009
                    • 31

''Het opgegeven vermogen van de L300 is wel degelijke 1200 watt. Zelfs 1250 (AES normering). De reden dat dit vermogen gehaald wordt is eenvoudigweg omdat deze woofer in een goede kast veel meer kan leveren dan de door RCF opgegeven vermogens''

Hoe kom je daar eigenlijk bij?
                    Hoe kom je aan die 1250 AES?
                    1000 watt AES is 1000 watt AES, dat je er meer versterkervermogen in kan duwen zou best kunnen, maar dat is afhangkelijk van je high en lowpass instellingen.
                    Last edited by Jerronimo; 23-06-10, 21:59.

Comment

Working...