zelfbouwen Lan L300 sub's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sidefill
    • Sep 2009
    • 130

zelfbouwen Lan L300 sub's

Hallo,
    Kan iemand mij op weg helpen met tekening schema's etc.
    van deze sub. (Lan L300)

Blijven nog steeds leuke subjes voor kleinere zalen, maar tweede hands kan ik ze bijna niet vinden.

Dus misschien is zelf bouwen een optie.

Thnx.
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

Een linkje zou handig zijn.

Mvg Johan

Comment

• sidefill
      • Sep 2009
      • 130

Hallo Johan.

Eh,... wat voor linkje bedoel je ?

Mvg,
      sidefill

Comment

• MEEO Licht en Geluid
        • Nov 2005
        • 950

Waarschijnlijk het linkje naar de originele luidspreker..
        MEEO Audio Licht Rigging,
        Mark van der Werff
        Groningen

Comment

• sidefill
          • Sep 2009
          • 130

Ai, da's lastig.
          Ze worden niet meer gemaakt, en Lan Audio is zover ik heb begrepen al enkele jaren ter ziele.

Via Google lukt het ook niet echt om info te krijgen.
          Ik wordt dan doorverwezen naar enkele threats op dit forum.

Comment

• dexter
            • Jul 2005
            • 433

Er staan 2 op marktplaats onder de naam rcf woofers.
            kasten worden nog steeds geleverd door esprolite in assen,
            deze zijn de nieuwe importeur van Lan audio.
            Heb ze wel eens open gehad zulke speakers, zit gewoon een rcf l18p300 woofer in.

Comment

• sidefill
              • Sep 2009
              • 130

Ik ga als het even kan voor zelf bouwen.
              In geval van nood ga ik er zelf een open schroeven.

Maar weet niet of ik daar toestemming voor krijg.
              Een tekening/schets zal welkom zijn.

De woofers op marktplaats (thnx Dexter) was alleen te ruilen voor een setje 8 ohm's.

Nieuw worden l18p300 ook geleverd, maar dan met een opgegeven wattage van 700 watt/4 ohm

Dan misschien een domme vraag hoe komen die Lan l300 kasten dan met een specificatie van 1000-1200 watt?

Comment

• sidefill
                • Sep 2009
                • 130

Oke, ik kom ook spec. tegen van 1000 watt nominaal vermogen.
                Ik ga er van uit dat dit beter in de buurt komt.

Waarschijnlijk verward met de S serie.
                Last edited by Mathijs; 15-09-09, 18:39.

Comment

• ivo
                  • Jul 2003
                  • 390

RCF L18P300
                  Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• aameijer
                    • Oct 2005
                    • 67

Lan l300

Het opgegeven vermogen van de L300 is wel degelijke 1200 watt. Zelfs 1250 (AES normering). De reden dat dit vermogen gehaald wordt is eenvoudigweg omdat deze woofer in een goede kast veel meer kan leveren dan de door RCF opgegeven vermogens (dit is op dit moment overigens 1000 watt nominaal (RMS) en 2000 watt program. Piek vermogen ligt hier nog beduidend boven. Diverse testen die we hebben gedaan geven een resultaat van ongeveer 4,5 Kw als piekbelasting. Hou er bij gebruik van deze unit echter wel rekening mee dat je hier een goede versterker achter zet. De Crwon MA-5000 bijvoorbeeld is bij uitstek geschikt om bijvoorbeeld 4 kasten met 4 ohm woofers aan te sturen (2 per kant). Dat gaat heel erg goed en dan blijft er nog wat ruimte op de versterker beschikbaar om fatsoenlijk te werken.

Comment

• Peeterss
                      • Mar 2009
                      • 66

Hier dan het linkje van de Lan-audio site

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                      Waarschijnlijk het linkje naar de originele luidspreker..
                      Hierbij het gevraagde linkje van de officiële Nederlandse LAN site:
                      http://www.lan-audio.nl

Trouwens deze is vandaag online gegaan, mooie overzichtelijke site. Trouwens heb de jongens nog gesproken en over enkele weken hopen ze een actieve lijn klaar te hebben. Ze zijn er druk meer bezig.

Dus voor meer informatie zou je daar eens kunnen kijken. Trouwens de L18P300 in de 4 ohms versie levert RCF niet meer, wordt niet meer gemaakt voor de NL markt. LAN gebruikt deze componenten nog steeds en kunnen ze nog wel leveren.

Misschien als je bij hun de vraag neerlegt of ze je deze zou willen leveren, dan he je de originele woofer, misschien hebben ze ook nog wel occasions?

succes...

PS: sidefill...Lan is nooit ter ziele gegaan, de fabriek is weer terug gegaan naar Italie waar LAN ook ooit begonnen is, ze bestaan nu 16 jaar

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Heb de site van LAN ff bekeken maar zet er hier en daar wel heeeeeel grote vraagtekens bij.

Quote: Het gebruik van een klasse A versterker met voldoende headroom is niet alleen raadzaam maar ook wenselijk om het volle rendement uit de kast te kunnen halen.

Verder ben ik, in tegenstelling tot de prijs, absoluut niet onder de indruk van de belastbaarheid en geluidsdruk van de producten.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Peeterss
                          • Mar 2009
                          • 66

Originally posted by MusicXtra
                          Heb de site van LAN ff bekeken maar zet er hier en daar wel heeeeeel grote vraagtekens bij.

Quote: Het gebruik van een klasse A versterker met voldoende headroom is niet alleen raadzaam maar ook wenselijk om het volle rendement uit de kast te kunnen halen.

Verder ben ik, in tegenstelling tot de prijs, absoluut niet onder de indruk van de belastbaarheid en geluidsdruk van de producten.

Misschien is het luisteren een optie. Om het volle rendement uit de speaker te halen zou je toch met een goede versterker moeten komen. Heeft denk ik met name te maken dat mensen voor de L300 een versterker gebruiken van 750W terwijl hij 1250W is, ja en dan haal je niet het volledige rendement uit de kast met name de extra punch in het laag.

onderstaande staat ook op de site:
                          De SPL waarden op de specificaties zijn allemaal free-space gemeten, i.t.t. de gebruikelijk half space metingen. Bij half-space vallen de waarden gebruikelijk hoger uit. LAN heeft de SPL waarden gemeten over de gehele frequentie range en niet alleen op 1 Khz. De door LAN gehanteerde SPL waarden (nominaal en piek) mogen met +6dB verhoogd worden wanneer je de LAN data wilt vergelijken met andere speakermerken. De LAN kasten zijn ontworpen met als doel een zo goed mogelijke throw te bereik. Dat heeft te maken met het fase verhaal. Rondom het cross-over punt zijn de speakers erg fase-rein, wat als voordeel heeft dat de gebruikte componenten elkaar niet tegenwerken. De FoH toppen zijn medium of long throw.

Als je véél vraagtekens hebt zou ik de vragen stellen aan LAN zelf, zodat je een bevredigend antwoordt kan krijgen. Suc6

Comment

• Peeterss
                            • Mar 2009
                            • 66

[QUOTE=Peeterss;524280]Misschien is het luisteren een optie. Om het volle rendement uit de speaker te halen zou je toch met een goede versterker moeten komen. Heeft denk ik met name te maken dat mensen voor de L300 een versterker gebruiken van 750W terwijl hij 1250W is, ja en dan haal je niet het volledige rendement uit de kast met name de extra punch in het laag.

onderstaande staat ook op de site:
                            De SPL waarden op de specificaties zijn allemaal free-space gemeten, i.t.t. de gebruikelijk half space metingen. Bij half-space vallen de waarden gebruikelijk hoger uit. LAN heeft de SPL waarden gemeten over de gehele frequentie range en niet alleen op 1 Khz. De door LAN gehanteerde SPL waarden (nominaal en piek) mogen met +6dB verhoogd worden wanneer je de LAN data wilt vergelijken met andere speakermerken. De LAN kasten zijn ontworpen met als doel een zo goed mogelijke throw te bereik. Dat heeft te maken met het fase verhaal. Rondom het cross-over punt zijn de speakers erg fase-rein, wat als voordeel heeft dat de gebruikte componenten elkaar niet tegenwerken. De FoH toppen zijn medium of long throw.

Als je véél vraagtekens hebt zou ik de vragen stellen aan LAN zelf, zodat je een bevredigend antwoordt kan krijgen. Suc6

ps: Heb de L300 naast de 700-HP gehad van Meyer, maar je kan veel zeggen. de L300 doet (haast) niet onder aan de Meyer, dan praat je over een enkel 18" tegen een dubbel 18 en dat praat ik nog niet eens over het enorme prijsverschil...

Comment

• salsa
                              • Jan 2007
                              • 1315

Heeft nu niemand een foto van deze sublaag kasten?

Ik ben wel benieuwd hoe ze zijn..

Dave
                              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...