Hoorn mid/high kast

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Geerinckx
    • Aug 2009
    • 7

Hoorn mid/high kast

Beste mede forumers,

Na hier veel rond gehangen te hebben, nu tog men eerste post.

Ik ben dus opzoek naar een mid/high topkast die het kwalitatief goed doet en een hoge SPL waarde heeft.

Het verhaal:
    Voor de moment zitten we met onze geluids set 4weg actief gefiltert.

Sub bass (disco 100),
    bass (geslote kast met dubbele 15"),
    mid (6 mid 6" ers)
    hoog (beyma cp600Ti hoorn driver)

Sub bass en bass zijn bijde van goeie kwaliteit en wil ik nog eventjes zo laten! Mid en hoog wil ik eens goed onderhande nemen, mid heeft een te klein rendement tegen over de rest en hoog (welke eigenlijk een mid drivers is ipv een hoog driver) is veel te hoog afgefilterd.

Mijn idee:
    Nu ik dacht als we nu het mid en hoog gedeelte van de Xtro topkast copieren in 1 enkele kast eengezien mijn kickbass al geproduceerd word door men dubbele 15"ers!

Ik zie:
    ik zie een trapezium topkast, met 2 mid drivers (namelijk de B&C 8PL21 16Ohm versie)
    Op de B&C speaker website staad de 8PE21 als alternatief voor de 8PL21, maar de 8PL21 heeft een hoger rendement.
    En een degelijke 1" Hoorn, welke ik best zou nemen weet ik nog niet.
    Dit alles passief gefilterd, 8Ohm impedantie.

Nu ik weet niet wat ik het beste zou doen, 2 afzonderlijke Xtro Mid hoorns of 1 grotere hoorn met 2 drivers er achter?

Wat is jullie mening, opmerkingen of sugesties?

Met vriendelijke groeten

Gert
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Vergeet niet dat je de speaker achter een hoorn plaatst, dan gaat het niet meer om het rendement van de losse driver maar over de combi met de hoorn.
    En die zou wel eens een stukje hoger kunnen zijn dan het rendement van je sub en low/mid.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Geerinckx
      • Aug 2009
      • 7

bedankt voor de reactie,

Jah, een hoger rendement zie ik niet echt als een nadeel, tog?
      Of gaat het verschil tussen 2 mid drivers en maar 1 hoog driver te groot worden?

@ MusicXtra:
      Wat zou jij doen, de X-tro hoorn houden en er 2 boven elkaar maken, of de hoorn aanpasse zodat er 2 drivers achter kunne!

Ik heb geprobeerd om met Hornresp dit te simuleren, maar om 2 drivers achter 1 enkele hoorn te krijgen wil nog niet lukken. Kzal er deze nacht nog eens een poging om wagen.....

Grtzz

Gert

Comment

• teunos
        • Feb 2008
        • 352

Unity horn achtig idee?
        ''diamonds are forever''

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by Geerinckx
          bedankt voor de reactie,

Of gaat het verschil tussen 2 mid drivers en maar 1 hoog driver te groot worden?

@ MusicXtra:
          Wat zou jij doen, de X-tro hoorn houden en er 2 boven elkaar maken, of de hoorn aanpasse zodat er 2 drivers achter kunne!

Ik heb geprobeerd om met Hornresp dit te simuleren, maar om 2 drivers achter 1 enkele hoorn te krijgen wil nog niet lukken. Kzal er deze nacht nog eens een poging om wagen.....

Grtzz

Gert
          De X-tro is een bewezen concept, daar heeft Michel goed over nagedacht dus ik zou het hoornontwerp zeker niet aanpassen.
          Maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat je met een enkele mid-driver waarschijnlijk al genoeg hebt om het sub en mid/laag bij te benen.
          De complete X-tro heeft ook 2 15" mid/laag drivers en die zitten ook nog eens achter een hoorn.

Comment

• Geerinckx
            • Aug 2009
            • 7

neen, niet echt,

gewoon geplaatst in dezelfde hoorn of 2 apparte hoorns,

Vb: zelfde hoorn --> LINK (MT102 van speakerplans)[INDENT]2 apparte --> LINK (MT122 van Speakerplans)
            [/INDENT]Kzou het model en de kast indeling willen nabouwen van die van de MT102 of van de MT122.

Welke van de 2 levert er volgens jullie het beste resultaat??

Gert

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by Geerinckx
              bedankt voor de reactie,

@ MusicXtra:

Grtzz

Gert
              Ik zou een line array bouwen
              De X-tro is een bewezen concept, daar heeft Michel goed over nagedacht dus ik zou het hoornontwerp zeker niet aanpassen.
              Maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat je met een enkele mid-driver waarschijnlijk al genoeg hebt om het sub en mid/laag bij te benen.
              De complete X-tro heeft ook 2 15" mid/laag drivers en die zitten ook nog eens achter een hoorn.

Comment

• Geerinckx
                • Aug 2009
                • 7

hehe, jah, Line Array's.....

kwil bij onze baskasten bijven, het geluid dat daar uitkomt mis ik heel vaak in andere sets.

Zou 1 enkele 1" driver die 2 mid's kunnen bijhouden?

Comment

• Geerinckx
                  • Aug 2009
                  • 7

Oh ja kan ik de 8PE21 vervangen door de 8PL21?
                  Op de B&C site staat de PE als alternatief voor de PL
                  Maar de PL heeft een hoger rendement!

Of is die hoorn niet bruikbaar met de PL versie?

Grtzz

Gert

Comment

Working...