Nexo ls1200

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stanger
    • Jun 2009
    • 32

iemand een bouwschema van de ps15 top?
    welke componenten worden hierin best gebruikt?

Comment

• salsa
      • Jan 2007
      • 1315

Beste JVS,

Ja maar dat een LS1200 zonder zo'n controller helemaal 'shit' klinkt is dus niet waar...
      Kijk, als je praat over de sense en zijn limiter werking, zie ik niet in waarom dit niet zonder die controller geregeld kan worden, ik bedoel, pak een dbx driverack 260 en regel je gain structuur met processing goed in en je draait net zo goed.
      Die voicecoil temperatuur stracking is niet zo bijzonder en vindt ik zelf niet zo belangrijk..
      Goede versterkers met processing is een ander verhaal!

Dave
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Verheyen
        • Jan 2007
        • 65

Originally posted by dokter dB
        maar je zegt niks over welke toppen je erbij gebruikt
        alles valt en staat bij verhoudingen
        als je een lultop erop zet heb je teveel sub (jouw situatie )
        als je met wel een goeie top te weinig sub hebt ben je blij met een goed hoorbare extra 1,5dB sub
        en met de groeten
        Ik gebruik netjes ps15'en zoals het hoort met een nx241
        Gepowerd door twee crest 8002

Comment

• Verheyen
          • Jan 2007
          • 65

Originally posted by stanger
          @ Verheyen,

Heb jij de ls1200 nagebouwd aan de hand van een bestaand exemplaar of heb je ook een plan gebruikt dat je van het net hebt?
          Welke toppen heb jij er op staan? zijn dit ook zelfbouw kasten?
          Gebruik jij de Nexo controller voor de ls1200 en de toppen?
          sorry voor de vele vragen

groeten
          Ik heb de kasten van Iven gekocht.
          Ze waren enkel in elkaar getimmerd. De rest heb ik zelf gedaan.
          Hij had ze van een originele nagebouwd.
          Toppen die ik gebruik zijn de ps15.

Comment

• stanger
            • Jun 2009
            • 32

Originally posted by Verheyen
            Ik heb de kasten van Iven gekocht.
            Ze waren enkel in elkaar getimmerd. De rest heb ik zelf gedaan.
            Hij had ze van een originele nagebouwd.
            Toppen die ik gebruik zijn de ps15.
            Heb je de PS15 gekocht of zijn deze ook zelf gebouwd?

Comment

• Verheyen
              • Jan 2007
              • 65

Ik huur ze momenteel nog. Wel originele.
              Amps, controller en subs zijn wel van mij.
              Er zit wel een setje ps15 aan te komen de komende maanden.

Comment

• dokter dB
                • Nov 2003
                • 1535

Originally posted by Verheyen
                Ik gebruik netjes ps15'en zoals het hoort met een nx241
                Gepowerd door twee crest 8002
                okee dat is wel een serieus topje
                was overigens niet erg serieus bedoeld die opmerking van mij
                waarschijnlijk is het 6 ohm verhaal van de orginele nexo dus een geval van net geen 4 en net geen 8 ohm

nu wel serieus:

Een hoop luidsprekerchassis verkoopt men als 8 ohm verkoopt maar nominaal kom je toch ook wel op 6 ohm..
                de vraag is waar het minimum zit, in het door jou gebruikte werkgebied of erbuiten.
                Het kastontwerp van een sub is zeer van invloed op het impedantieverloop, zeker 6e orde bandpass.

bij een standaard FL top (ps15) is dat minder aan de hand, minimum van en 12 of 15" ligt MEESTAL tussen 100 en 400 Hz, en daarna weer rond het crossoverpunt, dus dat is zeker het werkgebied

Ik moet zeggen dat ik er altijd wel naar kijk bij afregelen van limiters.
                maar ik heb serieus nooit kapotte spreekspoelen, maw ik zit zeker altijd veilig. misschien wel te veilig... het zou heel mooi als je een impedantie-model zou kunnen laden in je limiter....
                knoppen en waarden :)

Comment

• salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

Als je idd naar de impedantie curve kijkt van laag speakers i.c.m kasten zal je zien dat juist in het lage gebied de impedantie curve ver boven de minimale opgegeven impedantie komt.
                  Dit fenomeen kan je handig gebruiken wanneer je meerdere subs per kanaal aansluit en zo de maximale vermogen uit je versterkers haalt.
                  Overigens heb ik zelf ook nog nooit kapotte luidsprekers gehad door verkeerd gebruik.

Barny, ben je in september weer van de partij op Aruba??

Dave
                  [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• dokter dB
                    • Nov 2003
                    • 1535

off topic:

Originally posted by salsa

Barny, ben je in september weer van de partij op Aruba??

Dave
                    hey dave
                    nee helaas
                    heb shows hier die ik niet kan afzeggen in die periode...
                    maar ik was begin maart even daar!
                    zie je wel weer binnenkort als het hier koud word
                    knoppen en waarden :)

Comment

• JVS
                      • Mar 2004
                      • 317

Overigens doet die controller helemaal niets in het geluids beeld van de LS1200
                      Dat doet hij dus wél. Eventueel wil ik best een paar plotjes van de LS1200 controllertransfercurve online zetten.

Ja maar dat een LS1200 zonder zo'n controller helemaal 'shit' klinkt is dus niet waar...
                      Waar schrijf ik dat dan ?

Kijk, als je praat over de sense en zijn limiter werking, zie ik niet in waarom dit niet zonder die controller geregeld kan worden, ik bedoel, pak een dbx driverack 260 en regel je gain structuur met processing goed in en je draait net zo goed.
                      Knappe jongen als jij op een Driverack 260 dynamische EQ'ing ingesteld krijgt, die afhankelijk van de uitsturing rond de 49-50Hz een smalle dip van zo'n 5-6dB uit het signaal haalt. Of heb ik een functie van de DR260 over het hoofd gezien ?

Het kan natuurlijk gewoon werken zonder controller, maar je zult minder vermogen veilig op de sub kunnen loslaten omdat je anders de mechanische limieten van de driver rap bereikt (tussen de afstemfrequenties van de poorten in).
                      Als het flauwekul was geweest had Nexo het echt wel weggelaten !!

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by JVS
                        Het kan natuurlijk gewoon werken zonder controller, maar je zult minder vermogen veilig op de sub kunnen loslaten omdat je anders de mechanische limieten van de driver rap bereikt (tussen de afstemfrequenties van de poorten in).
                        Als het flauwekul was geweest had Nexo het echt wel weggelaten !!
                        Ik maak uit je verhaal op dat Nexo dus volume afhankelijke EQ's toepast in zijn processor. Dat zou dus inhouden dat het klankbeeld (negatief?) beïnvloed wordt naarmate je meer vermogen op de speaker loslaat.
                        Ik vraag me daarbij ook gelijk af hoe groot de winst zal zijn qua geluidsdruk met of zonder originele processor.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• salsa
                          • Jan 2007
                          • 1315

Originally posted by MusicXtra
                          Ik maak uit je verhaal op dat Nexo dus volume afhankelijke EQ's toepast in zijn processor. Dat zou dus inhouden dat het klankbeeld (negatief?) beïnvloed wordt naarmate je meer vermogen op de speaker loslaat.
                          Ik vraag me daarbij ook gelijk af hoe groot de winst zal zijn qua geluidsdruk met of zonder originele processor.

Dit klopt helemaal, ik beweer helemaal niet dat die controller overbodig is maar er werd door iemand beweerd dat de LS1200 zonder zo'n controller niet klinkt en daar werd door JVS duidelijk op door gehaakt...
                          Ik had dus een PS15 controller (helaas kapot en NEXO wil alleen een nieuwe verkopen..)
                          Nu stuur ik m'n hele boeltje aan met een dbx dr260 en nog nooit problemen gehad.

NEXO doet het goed, ook hun controllers, maar zonder die klinken de subs ook goed hoor!

Dave

Comment

• Noobie
                            • Dec 2007
                            • 223

een compressor werkt toch ook als een active Eq, die drukt de grootste pieken naar beneden, waardoor je meer vermogen overhoud?

Die compressor hoor je bij sommige systemen (als hij te scherp is afgesteld), HK projectorset b.v. hoor je de compressor gewoon in en uitschakelen.....
                            Nexo zal het ongetwijfelt beter hebben gedaan, maar het effect is toch niet anders als van een compressor?

Comment

• Freek Fokker
                              • Aug 2003
                              • 495

Als een speaker harder gaat spelen veranderd zijn frequentie respons. Ik denk dat Nexo geprobeerd heeft dat te corrigeren in die LS1200 processor.
                              SR20DET

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Niet alleen die van een speaker verandert, die van onze oortjes ook
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...