Stuur maar een PM
bedrijven die hout verzagen en bewerken voor speakerbouw
Collapse
X
-
Comment
-
[FONT=Verdana]Mijn Sub 15 en 10+1 top kun je (eventueel met kleine verandering) bestellen bij de CNC man die het voor mij heeft gedaan.[/FONT]Vroeger kende ik een firma in Duitsland, die hout verzaagd en lijmt uit berk voor de ontwerpen van Beyma.
Voor een topkast vroegen ze 115€ en voor een sub 130€. Door dat bijna alles CNC was afgefreest enz is dit zeer net gebouwd.
Kent iemand nog bedrijven die hout verzagen in serie voor speakerontwerpen?
[FONT=Verdana]Hij werkt bij een interieur bouwer (mijn neef), maar er wordt wel eens gehobbyd[/FONT]
[FONT=Verdana]Er is al interesse voor 8 subs.[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]Het werk zat hem in het omzetten van mij ontwerp in Visio naar de CNC machine, en ik ben daar zeer goedkoop geholpen. Nu kan hij dan zonder veel extra tijd extra modellen maken. [/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]Ter indicatie: de sub kost dan gebouwd 100 Euro, de top 80. Het materiaal is echt watervast verlijmd berken multiplex (veel steviger dan de waaibomen varianten die je zo nu en dan ziet)[/FONT]
[FONT=Verdana]Ik zit er niet tussen, maar kan je wel in contact brengen met hem.[/FONT]
[FONT=Verdana]Het is ook mogelijk de kast ongebouwd te kopen, dat is een stuk goedkoper.[/FONT]
[FONT=Verdana]PM me maar, als je interesse hebt.[/FONT]
[FONT=Verdana]Ik kan ook de stalen fronten nabestellen, voor de sub kosten die zo'n 50 Euro p/s geknipt en omgezet.[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]Comment
-
Bouwen deze heren ook andere (aangeleverde) ontwerpen? Zoals bv een enkel of dubbel 18" bassreflex.[FONT=Verdana]Mijn Sub 15 en 10+1 top kun je (eventueel met kleine verandering) bestellen bij de CNC man die het voor mij heeft gedaan.[/FONT]
[FONT=Verdana]Hij werkt bij een interieur bouwer (mijn neef), maar er wordt wel eens gehobbyd[/FONT]
[FONT=Verdana]Er is al interesse voor 8 subs.[/FONT]
[FONT=Verdana]Het werk zat hem in het omzetten van mij ontwerp in Visio naar de CNC machine, en ik ben daar zeer goedkoop geholpen. Nu kan hij dan zonder veel extra tijd extra modellen maken. [/FONT]
[FONT=Verdana]Ter indicatie: de sub kost dan gebouwd 100 Euro, de top 80. Het materiaal is echt watervast verlijmd berken multiplex (veel steviger dan de waaibomen varianten die je zo nu en dan ziet)[/FONT]
[FONT=Verdana]Ik zit er niet tussen, maar kan je wel in contact brengen met hem.[/FONT]
[FONT=Verdana]Het is ook mogelijk de kast ongebouwd te kopen, dat is een stuk goedkoper.[/FONT]
[FONT=Verdana]PM me maar, als je interesse hebt.[/FONT]
[FONT=Verdana]Ik kan ook de stalen fronten nabestellen, voor de sub kosten die zo'n 50 Euro p/s geknipt en omgezet.[/FONT]There is no substitute for imaginationComment
-
Comment
-
Liggen die extra kosten dan vooral in het omzetten van de ontwerpen naar CNC-bare taal?
Ik denk dat je daar een hoop kan besparen als je gewoon een stapel EPS-files op schaal aanlevert, die hoeven ze in principe alleen maar in de machine te stoppen en je krijgt een mooi bouwpakket terug.
Als het dan niet past is het natuurlijk wel je eigen schuld.
First make it work, then make it look pretty!Comment
-
CNC programmeren is niet zomaar een tekening invoern en de stukken komen er uit héLiggen die extra kosten dan vooral in het omzetten van de ontwerpen naar CNC-bare taal?
Ik denk dat je daar een hoop kan besparen als je gewoon een stapel EPS-files op schaal aanlevert, die hoeven ze in principe alleen maar in de machine te stoppen en je krijgt een mooi bouwpakket terug.

Er zijn machine commando's die moeten toegevoegt worden ook.Comment
-
De basis is autocad, met inderdaad machine instructies zoals tool keuze en richring + diepte.Liggen die extra kosten dan vooral in het omzetten van de ontwerpen naar CNC-bare taal?
Voor een grote serie een goede keus, maar voor twee speakers meer werk dan het plaatsen van de platen en los frezen van de kleine delen.
Dus ja op basis van uren zitten daar de kosten.Comment
-
Hoi
Ben pas nieuw hier maar ik maak al wat u wenst ( wel volledig afgewerkt, behalve het spuiten kan door jullie zelf gedaan worden )
Heb namelijk ervaren dat als er bij bouwpakketten als er iets is mislopen iedereen de schuld op iedereen schuift.
Dat als jullie graag een offerte hebben laat het dan gerust weten
MarcComment
-
Dan zou ik graag de perfecte witte LED willen hebben zoals besproken in een ander topic. Of anders een winnend lot uit de loterij.....Hoi
Ben pas nieuw hier maar ik maak al wat u wenst ( wel volledig afgewerkt, behalve het spuiten kan door jullie zelf gedaan worden )
Heb namelijk ervaren dat als er bij bouwpakketten als er iets is mislopen iedereen de schuld op iedereen schuift.
Dat als jullie graag een offerte hebben laat het dan gerust weten
MarcOlé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!Comment
-
Maar de afwerking is wel perfect. Wat met handfrezen enz wel eens kan mislopen.De basis is autocad, met inderdaad machine instructies zoals tool keuze en richring + diepte.
Voor een grote serie een goede keus, maar voor twee speakers meer werk dan het plaatsen van de platen en los frezen van de kleine delen.
Dus ja op basis van uren zitten daar de kosten.
Ik denk voor iemand die veel CNC programmeerd een speakertje verzagen en frezen een eitje is...Comment
-

Comment