Gekocht, Subkasten, zelfbouw, meer info aub.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kipenhetei
    • Jul 2009
    • 24

Gekocht, Subkasten, zelfbouw, meer info aub.

Goed, onderstaande kasten heb ik gekocht, foto's van MP waren vaag dus op locatie kon ik pas zien wat het was. Hij had ze aangesloten op een 200w zelfbouw versterker met daaraan een drum computer. Moet zeggen, lucht verplaatsen deden ze.
    Gezien de prijs, nam ik de gok. Ze zijn zeer netjes gebouwd, ook van binnen aandacht aan besteed, met telefoon wat foto's geschoten.

Inhoud blijkt Zeuz te zijn 400watt @ 8 Ohm. Totaal dus 800watt @ 4 Ohm. Volgens verkoper draaiden ze met 2x600 watt @ 4 Ohm versterker erop.....

Nu ben ik benieuwd wat voor speaker ontwerp is en waar ik meer info over kan vinden. Tevens zoek ik nog wat info over de speakers zelf. Google levert weinig op, paar treats op dit forum van een ver verleden... verder bleek de leverancier skytronics te zijn... klinkt niet al te super....

Gezien de prijs, kan geen buil aan vallen, maar als ik meer over model en ontwerp weet, kan ik er allicht andere speakers insteken.

--==No Comment==--
  • Kipenhetei
    • Jul 2009
    • 24

Hmm bij toeval al lezend in ander topic kwam deze dubbel 18 voorbij. Het dat lijkt wel erg veel wat ik heb....

alleen is die van mij dubbel 15

Alleen staan er geen spec bij wat voor sub erin moet....
    --==No Comment==--

Comment

• luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

je hebt idd een manifold-kast gekocht.

Oorspronkelijk gebouwd door Electro-Voice (MT-2L) met 2x 18" in.
      !!! Opgelet, de plannen op de Iven-website komen niet overeen met het oorspronkelijk ontwerp !!!

De 2x 15" versie is ooit (ca 10j geleden) uitgebracht door Mc Larren en werd in België verdeeld door EML.

Dit zijn idd zeer goede kasten als ze goed (na-)gebouwd zijn.

Die Zeuz-speakers zijn volgens mij een Skytronic fabrikaat

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Hopelijk heb je ruimte genoeg tussen de 2 middelste panelen, zodat andere 18" drivers er ook in passen. Kun je dat even meten?

Comment

• Kipenhetei
          • Jul 2009
          • 24

Ik heb de telefoon met camera in de openingen gestoken en zo lukraak foto's genomen om de inhoud te bekijken.

De tekeningen van dubbel 18 die ik linkte, komen overeen met de foto's qwa rondingen en gaten. De boxen zelf zijn volledig bekleed en vraag mij serieus af hoe men dat zo strak heeft kunnen krijgen. Je ziet nergens naden en kieren namelijk. Op de hoeken zitten kunstof beschermhoekjes.

Helaas geen handvaten of wielen, zou ik die er zo in kunnen zagen? Of gaat dan de kwaliteit verloren?...

De ruimte in het midden waar de sub's zitten is ca 160mm.
          Kast zelf is 620mm diep, 770 hoog en 510 breed.

Iemand ervaring met die Zeuz? Of die weet waarop ik de processor het beste op af kan stellen?

Overigens er zitten 15" drivers in.
          --==No Comment==--

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by Kipenhetei
            Ik heb de telefoon met camera in de openingen gestoken en zo lukraak foto's genomen om de inhoud te bekijken.

De tekeningen van dubbel 18 die ik linkte, komen overeen met de foto's qwa rondingen en gaten. De boxen zelf zijn volledig bekleed en vraag mij serieus af hoe men dat zo strak heeft kunnen krijgen. Je ziet nergens naden en kieren namelijk. Op de hoeken zitten kunstof beschermhoekjes.

Helaas geen handvaten of wielen, zou ik die er zo in kunnen zagen? Of gaat dan de kwaliteit verloren?...

De ruimte in het midden waar de sub's zitten is ca 160mm.
            Kast zelf is 620mm diep, 770 hoog en 510 breed.

Iemand ervaring met die Zeuz? Of die weet waarop ik de processor het beste op af kan stellen?

Overigens er zitten 15" drivers in.
            Als je een klein beetje ervaring hebt met tapijt kun je het heel strak plakken waarbij de naden niet of nauwelijks zichtbaar zijn.
            Je kunt handvatten infrezen die ook voor flightcases gebruikt worden, dan verander je dus niets aan de inhoud van de kast, wielen kun je eenvoudig middels een paar inslagmoeren aan de onderzijde schroeven.
            De speakers die erin zitten zou ik niet al te hoge verwachtingen van hebben, de grootte van de magneet doet vermoeden dat ze nog geen 100 W kunnen hebben (tenzij het neodynium is) en uit het geperste chassis kun je opmaken dat het budget speakertjes zijn.
            Die 160 mm wordt erg krap om er een speaker met een beetje ballen in te schroeven, een RCF L15S801 bijvoorbeeld heeft een totale hoogte van 159 mm, die zou er dus nog net in passen.
            Last edited by MusicXtra; 28-07-09, 01:50.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Kipenhetei
              • Jul 2009
              • 24

Beyma heeft er zelfs een van 131mm

Helaas ken ik de kast niet, dus weet ik ook niet wat je er het beste in kan steken qwa woofer... Niemand die tekeningen heeft of weet? Of de specs?

Overigens kost 1 woofer al meer dan ik voor de kasten betaald heb
              --==No Comment==--

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

HEb je voor die kasten dan 175,00 betaald ?

Nette prijs dan.

de Sm115K is een waanzinnige speaker mss wel een van Beyma beste 15'er die er is.

Heb er goede ervaringen mee echt een betrouwbare speaker met een goede klank.

Waarom zou je nu al de speakers veranderen als ze het nog doen ??

Denk wel dat de kast met de beyma's veel beter klinken en meer diepgang hebben want deze Beyma gaat erg laag zeker voor een 15"er ( wel in een goede kast natuurlijk )
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• nightline
                  • Oct 2002
                  • 1001

Ik zal het je nog sterker vertellen: ik heb hier 4 zulke kasten staan met de Beyma 15K200 ( SM115/K tegenwoordig ) erin.
                  Het ontwerp heb ik destijds van de PBaudio site gehaald, en de poort-tuning aangepast aan de Beyma's.
                  Op het gewicht na zijn het erg fijne kasten, drukken lekker door.

Mvg

Jack
                  Powered by AudioMadness....

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Kan het best geloven ja zijn gewoon een van de beste Beyma 15"ers die er zijn !!!

Kunnen veel vermogen aan ( meer als het dubbele ) en gaan errug laag voor een 15"er.

Zit te denken om weer subs te bouwen in de geest van triple Sm115K maar kan geen tekeningen vinden

Heb jij niets Nightline ?
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Kipenhetei
                      • Jul 2009
                      • 24

Nou geen 175, ietsje meer . Ja ik weet das veel voor brandhout. Slechte advertentie met slechte foto's trekt weinig kopers. De omschrijving was een dubbel 15. Daar verstond ik onder; gewoon 2 15" boven elkaar met een baspoort (G-sub?)

Gewoon de beyma door google getrokken en er stond een advies prijs van 239 meende ik te lezen. Of ik er andere speakers nu in ga steken weet ik niet zekers, probleem is dat ik tot nu toe bar weinig info vind over deze kast en de woofers die erin zitten.
                      Opdat staat er 400 watt op, en volgens de verkoper draaiden ze op een 600 watt @ 4Ohm versterker. Nu twijfel ik aan of ze werkelijk 300 watt rms zijn.
                      Als voorbeeld had die ze lopen op een volgens hem 200watt versterker, was iedergeval zelfdbouw. Moet zeggen dat er nog een aardig gesprek te voeren was op vol vermogen...

De Beyma was even als voorbeeld eruit getrokken en geen idee hoe die zich zou gaan gedragen in deze kast.

Enfin over een week of 2 de versterker maar eens ophalen (JBL 700watt @ 4ohm), nu een volle agenda. Dan nog eens een testlocatie zoeken... en dan eens kijken of ik de Behringer processor ingesteld krijg.... gebruiksaanwijzing is hopeloos...

Maar streep eronder
                      -----------------------

Is of weet iemand iets specifiek meer over deze kasten, qwa sub ed?
                      En over de woofers, op welke frequentie ik hem het beste kan crossen?
                      --==No Comment==--

Comment

• luc2366
                        • Jul 2002
                        • 1161

Originally posted by nightline
                        Ik zal het je nog sterker vertellen: ik heb hier 4 zulke kasten staan met de Beyma 15K200 ( SM115/K tegenwoordig ) erin.
                        Het ontwerp heb ik destijds van de PBaudio site gehaald, en de poort-tuning aangepast aan de Beyma's.
                        Op het gewicht na zijn het erg fijne kasten, drukken lekker door.

Mvg

Jack

Hey Jack,
                        kan je me de poortlengte voor de SM115/K in deze kast even doorgeven aub? Ben er nog altijd niet uit hoe ik dit voor deze kasten (6e orde BP?) goed moet berekenen.
                        Is het beter de SM115/k in deze kasten te steken of kan ook voor de SM115/N gegaan worden?

In mijn MT-2L zitten trouwens ook Beyma's, de 18G400

Comment

• luc2366
                          • Jul 2002
                          • 1161

Originally posted by Rolandino
                          Kan het best geloven ja zijn gewoon een van de beste Beyma 15"ers die er zijn !!!

Kunnen veel vermogen aan ( meer als het dubbele ) en gaan errug laag voor een 15"er.

Zit te denken om weer subs te bouwen in de geest van triple Sm115K maar kan geen tekeningen vinden

Heb jij niets Nightline ?
                          Master-Blaster heeft zo'n kastje in z'n assortiment

Comment

• luc2366
                            • Jul 2002
                            • 1161

Originally posted by Kipenhetei
                            Nou geen 175, ietsje meer . Ja ik weet das veel voor brandhout. Slechte advertentie met slechte foto's trekt weinig kopers. De omschrijving was een dubbel 15. Daar verstond ik onder; gewoon 2 15" boven elkaar met een baspoort (G-sub?)

Gewoon de beyma door google getrokken en er stond een advies prijs van 239 meende ik te lezen. Of ik er andere speakers nu in ga steken weet ik niet zekers, probleem is dat ik tot nu toe bar weinig info vind over deze kast en de woofers die erin zitten.
                            Opdat staat er 400 watt op, en volgens de verkoper draaiden ze op een 600 watt @ 4Ohm versterker. Nu twijfel ik aan of ze werkelijk 300 watt rms zijn.
                            Als voorbeeld had die ze lopen op een volgens hem 200watt versterker, was iedergeval zelfdbouw. Moet zeggen dat er nog een aardig gesprek te voeren was op vol vermogen...

De Beyma was even als voorbeeld eruit getrokken en geen idee hoe die zich zou gaan gedragen in deze kast.

Enfin over een week of 2 de versterker maar eens ophalen (JBL 700watt @ 4ohm), nu een volle agenda. Dan nog eens een testlocatie zoeken... en dan eens kijken of ik de Behringer processor ingesteld krijg.... gebruiksaanwijzing is hopeloos...

Maar streep eronder
                            -----------------------

Is of weet iemand iets specifiek meer over deze kasten, qwa sub ed?
                            En over de woofers, op welke frequentie ik hem het beste kan crossen?
                            Of het brandhout is of niet hangt af van wat onder het tapijt zit natuurlijk :-) Het kan berkenmultiplex zijn maar ook gewoon spaanplaat.

Ik zou de kasten, als ze gemaakt zijn volgens de goede plannen, zeker niet weggooien maar er nog 2 bijmaken. 2 per kant doet pas écht wat :-)

Staat er een type vermeld op de speakers? Mss vind ik wel wat terug...

Comment

• Kipenhetei
                              • Jul 2009
                              • 24

Het is een Zeuz Competition Series, High Power American Subwoofer, Made in the U.S.A. 400 watts, staat er in het midden

Oude e-bay advertentie van woofer:
                              400 Watt Sinus Tieftöner/Subwoofer 15"/380 mm "TOP" - eBay.ch (endet 19.07.09 19:29:28 MESZ)

Of eentje op leboncoin:
                              SubWoofer ZEUZ 400W Equipement Auto / Moto Nord - leboncoin.fr

Google gooit model nummer 15400C of 15c400er vaak uit. Op woofercone zelf staat 7152080BC en 233-01

---------------------

Hetzelfde geld voor de manifold 2x15" Volgens diverse post schijn er een ontwerp ervoor op pbaudio te hebben gestaan, daarnaast nog een link naar een .cz site die compleet dood is.
                              --==No Comment==--

Comment

Working...