advies: eminence psd-2002 of Beyma cp-350/ti

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • damien
    • Jun 2009
    • 7

advies: eminence psd-2002 of Beyma cp-350/ti

Hallo,

Ik hoop dat iemand me advies kan geven: Ik heb 2 Beyma CP-350/ti drivers liggen die opgeblazen zijn. Nu kan ik 2 nieuwe diafragma's kopen, maar ik had eigenlijk bedacht om voor 2 eminence psd-2002 te gaan omdat deze 10 watt meer aan kunnen (80 watt tegen 70 watt voor de Beyma's).
    Nu is mijn vraag: voor welke driver zouden jullie gaan? Want het viel me op dat de Beyma driver veel duurder is dan de Eminence. Een diafragma is ongev. even duur als een complete eminence driver.
    Weerspiegelt dit prijsverschil ook het kwaliteitsverschil?

Alvast bedankt!
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by damien
    Hallo,

Ik hoop dat iemand me advies kan geven: Ik heb 2 Beyma CP-350/ti drivers liggen die opgeblazen zijn. Nu kan ik 2 nieuwe diafragma's kopen, maar ik had eigenlijk bedacht om voor 2 eminence psd-2002 te gaan omdat deze 10 watt meer aan kunnen (80 watt tegen 70 watt voor de Beyma's).
    Nu is mijn vraag: voor welke driver zouden jullie gaan? Want het viel me op dat de Beyma driver veel duurder is dan de Eminence. Een diafragma is ongev. even duur als een complete eminence driver.
    Weerspiegelt dit prijsverschil ook het kwaliteitsverschil?

Alvast bedankt!
    De CP-350 is een beest van een driver, denk niet dat die Eminence driver daartegenop kan.
    De belastbaarheid van een driver is een nietszeggend cijfer, het hangt nauw samen met de onderste weergave frequentie en het rendement, daarbij is 10W verschil verwaarloosbaar.
    Kortom, zou lekker nieuwe diafragma's kopen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by damien
      maar ik had eigenlijk bedacht om voor 2 eminence psd-2002 te gaan omdat deze 10 watt meer aan kunnen (80 watt tegen 70 watt voor de Beyma's)
      Waarschijnlijk is de eminence nog eerder kapot als de beyma... Het beyma type is al een oudje! (>25 jaar) Zoals gemeld door Musicxtra het verschil tussen 70 en 80 watt is verwaarloosbaar in de praktijk.

Weet je waarom je drivers kapot zijn gegaan? Te laag gecrosst? Te veel vervorming erin (clippende eindversterker)? Ik zou hier eerst eens naar kijken.
      Als ze in passieve kasten zitten gok ik op die clippende versterker!

Comment

• damien
        • Jun 2009
        • 7

Ik heb geen idee waardoor de drivers kapot zijn gegaan, ik heb de kasten gekocht samen met een partij speakers van een failliet bedrijf.
        Ik de kasten zaten geen woofers, wel de opgeblazen Beyma's en Monacor filters.
        Maar als ik het zo hoor staan de Beyma's veel beter aangeschreven.
        Het is de titanium versie (cp-350/ti) want ik zag dat er ook nog een ouder model (cp-350) bestaat die niet meer verkrijgbaar is.

Comment

• Beatpower
          • Aug 2007
          • 23

Ik zoek bijpassende 15" drivers en x-filter voor de Beyma 350TI drivers.
          Zou u mij iets kunnen adviseren?
          U zou me er een groot plezier mee doen.

Bij voorbaat dank.
          Rob
          Zaanstad

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by Beatpower
            Zou u mij iets kunnen adviseren?
            Kijk op de site van Beyma, daar vindt je drivers en filters.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Turboke
              • Oct 2006
              • 463

Mijn ervaring met de eminence is dat deze nogal schreeuwerig zijn.

Comment

• salsa
                • Jan 2007
                • 1315

Dat 'schreeuwige' wordt vaak veroorzaakt door een verkeerde kantelfrequentie of andere filtering..
                Ik heb dit bij vele andere 'betere' fabrikanten ook gehoord, da's niet typisch Eminence, Electro Voice en Peavey kunnen er ook wat van.....

Vergeet niet dat er nog steeds veel fabrikanten OEM Eminence drivers gebruiken in hun systemen waaronder EAW..
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Turboke
                  • Oct 2006
                  • 463

Vergeet niet dat er nog steeds veel fabrikanten OEM Eminence drivers gebruiken in hun systemen waaronder EAW..[/QUOTE]

Ja maar dat zijn dan ook geen eigen ontwerpen.

Comment

Working...