Voor en nadelen Bandpass t.o.v. Bass reflex

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Hoe groot is die B2 kast eigenlijk? Is deze kwa Formaat richting de EV MTL-2?

Mag ik misschien ook die tekening??

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Dj Yves
      • Sep 2008
      • 72

zou iemand mij de tekeningen ook kunnen sturen
      If brute force doesn't work, you're not using enough!

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

De kast is 120*90*58 cm....
        Ik heb er nog niet echt goed naar gekeken maar volgens mij heb ik de maten van de poorten nog niet.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Verheyen
          • Jan 2007
          • 65

Originally posted by MusicXtra
          De kast is 120*90*58 cm....
          Ik heb er nog niet echt goed naar gekeken maar volgens mij heb ik de maten van de poorten nog niet.
          Doe mij eens een mailtje!
          Ik weet nog een half afgewerkte B2 staan bij mij in de buurt.
          Hij staat in de weg en wilde hem met de hamer verwerken.
          Voor de prijs van het hout mag je hem hebben. Niet veel dus. En het is berken multiplex dus geen waaibomenhoud. De kast zit degelijk in elkaar.
          Hij bouwt mijn kasten en flightcase ook.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by Verheyen
            Doe mij eens een mailtje!
            Ik weet nog een half afgewerkte B2 staan bij mij in de buurt.
            Hij staat in de weg en wilde hem met de hamer verwerken.
            Voor de prijs van het hout mag je hem hebben. Niet veel dus. En het is berken multiplex dus geen waaibomenhoud. De kast zit degelijk in elkaar.
            Hij bouwt mijn kasten en flightcase ook.
            Daar heb ik zeker interesse in, heb alleen je mail adres niet.
            Je mag mij ook mailen; sander apestaartje beursxtra punt nl

Comment

• Needmoresound
              • Apr 2005
              • 170

In het andere forum (zelfbouw line array) dacht ik iets te lezen: dat de set in je eentje opgebouwd moest kunnen worden. Waarom dan dubbel 18''?

Ik heb niet veel ervaring in het geluid, een aantal 'bos feestjes'. Maar ik zal mijn bevindingen geven.
              -Ik had eens 2x 18'' bassreflex (l18p200) bij + 2x 15'' hoorn (hd15). Wat mijn opviel was dat de 18'' in het niet vielen, ten opzichte van de hoorns. De hd15 heeft een stuk hoger rendement, maar gaat niet laag (voor mijn toepassing laag genoeg, voor jou zeer waarschijnlijk niet). Ik heb de 18'' kasten ingeruild voor 2 extra hd15, waarmee het rendement per kast nog hoger wordt.
              -Ik heb ook ooit een punisher gebouwd, deze heeft wel is in een redelijk klein zaaltje staan bonken (2kw erop) en dit ging zeer goed. Met een paar wielen is deze nog net alleen te handelen.

Conclusie:
              Ga aan de gang met meerdere kleine hoorns: hoger rendement, draagt verder, in je eentje op te bouwen.
              Mij lijkt de punisher zeer geschikt voor jou, leg er ergens 4 neer en gassen maar.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by Needmoresound
                In het andere forum (zelfbouw line array) dacht ik iets te lezen: dat de set in je eentje opgebouwd moest kunnen worden. Waarom dan dubbel 18''?

Ik heb niet veel ervaring in het geluid, een aantal 'bos feestjes'. Maar ik zal mijn bevindingen geven.
                -Ik had eens 2x 18'' bassreflex (l18p200) bij + 2x 15'' hoorn (hd15). Wat mijn opviel was dat de 18'' in het niet vielen, ten opzichte van de hoorns. De hd15 heeft een stuk hoger rendement, maar gaat niet laag (voor mijn toepassing laag genoeg, voor jou zeer waarschijnlijk niet). Ik heb de 18'' kasten ingeruild voor 2 extra hd15, waarmee het rendement per kast nog hoger wordt.
                -Ik heb ook ooit een punisher gebouwd, deze heeft wel is in een redelijk klein zaaltje staan bonken (2kw erop) en dit ging zeer goed. Met een paar wielen is deze nog net alleen te handelen.

Conclusie:
                Ga aan de gang met meerdere kleine hoorns: hoger rendement, draagt verder, in je eentje op te bouwen.
                Mij lijkt de punisher zeer geschikt voor jou, leg er ergens 4 neer en gassen maar.
                De keus voor een dubbel 18" sub lijkt onlogisch als je het alleen op wilt bouwen maar is het niet.
                Een sub staat op wielen en hoef je dus alleen maar rechtop te zetten of neer te leggen, wanneer ik meerdere kleinere subs heb moet ik ze gaan stapelen. Aangezien zelfs de kleinste sub al snel 50 kg of meer weegt is dat wel te doen maar niet erg praktisch, één grote kast van 100 kg is in dit geval dus praktischer dan twee kleinere kasten.
                En in de praktijk ben ik nooit alleen.
                Overigens ga ik binnenkort de line-array testen met een aantal punishers eronder.

Comment

• Needmoresound
                  • Apr 2005
                  • 170

Aangezien zelfs de kleinste sub al snel 50 kg of meer weegt is dat wel te doen maar niet erg praktisch, één grote kast van 100 kg is in dit geval dus praktischer dan twee kleinere kasten.
                  Een kast van 100 kg lijkt me toch altijd lastig, het even rechtzetten is al behoorlijk zweten en hij moet ook nog in en uit de bus. En als je kasten van 50 kg hebt en je bent met meerdere personen, is het helemaal een makkie. Verder is het stapelen niet altijd nodig, 4 punishers kunnen ook in een rij staan. Maar goed, zeer leuk project en u bent echt een voorbeeld voor andere zelfbouwers!

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by Needmoresound
                    Een kast van 100 kg lijkt me toch altijd lastig, het even rechtzetten is al behoorlijk zweten en hij moet ook nog in en uit de bus. En als je kasten van 50 kg hebt en je bent met meerdere personen, is het helemaal een makkie. Verder is het stapelen niet altijd nodig, 4 punishers kunnen ook in een rij staan. Maar goed, zeer leuk project en u bent echt een voorbeeld voor andere zelfbouwers!
                    Als je de wielen op de juiste plek monteert is tippen van een 100 kg zware sub heel makkelijk te doen en voor de bus heb ik een goeie ramp.
                    Je kunt idd subs op een rij zetten maar niet wanneer ik de toppen op de subs wil zetten, dan heb ik te weinig hoogte.
                    Om een redelijk geluid te hebben moet het onderste kastje toch minstens op ooghoogte, en liefst nog iets hoger staan. Met mijn subs rechtop op het podium komt het eerste kastje al op 1,75 meter, zoals op onderstaande foto.

Comment

• Noobie
                      • Dec 2007
                      • 223

een B2 is 116 x 58 x 90, als je een andere maat hebt in de tekening, klopt de tekening niet!

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by Noobie
                        een B2 is 116 x 58 x 90, als je een andere maat hebt in de tekening, klopt de tekening niet!
                        Is mij bekend.

Comment

Working...