cerwin vega hulp nodig

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj b e a t
    • Apr 2007
    • 16

cerwin vega hulp nodig

hoi,
    dit is mijn eerste post en ik heb wat hulp nodig van mensen met ervaring.

Ik ben van plan om 4 extra sub kasten te koopen maar heb wat vraagen..

Het zijn 2dehands subs(passief) en de verkooper zegt dat het de voorloper van Earthquake Cerwin Vega zijn..(ik vind niks van die voorloper)
    deze zijn geladen met eminence omega pro 18a 800rms
    de andere 2(zelfbouw) met fane collosus 18xb 600rms

de eerste 2 zijn originele van cerwin vega de andere 2(600W) zijn zelfbouws door pro firma zegt hij.

Mijn vraag is:
    Zijn dat de origineele woofers die in zoon kasten zouden moeten zitten?
    Zijn dat goeie woofers die in die zelfbouw kasten zitten?
    Zijn dat goeie/betrouwbare subs?
    Hij zegt dat zoon eminece woofer 200€ kost?

alvast bedankt!
    hopelijk kan iemand mij wat helpen
    I live for Hardstyle baby!
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Zelfbouw is natuurlijk geen Cerwin Vega .

Origineel zit er CV speakers in en wie deze speaker maakt is mij niet bekend. Zou best kunnen dat Eminence deze speaker maakt. het is ook een Amerikaans merk.

De earthquake kasten klinken goed voor hun geld ook enkelvoudig.

Hard en laag ! Daar staat CV bekend om.

De goedkoopste nwe Earthquake kost rond de 675,00 in BTW !

De Eminence Pro 18A kost iets van 199,00 in BTW ! dat kan wel kloppen.

Weet niet wat de prijs is wat er voor gevraagd wordt maar hooguit 800 zou ik er voor geven mits ze alle 4 identiek zijn en de speakers in goede staat zijn ( vocht of scheuren erin ) dit kun je niet even zien aan de buitenkant zoals bij een basreflex.
    Last edited by Rolandino; 29-05-09, 08:38.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

Cerwin Vega heeft altijd eigen speakers gemaakt. Hoe dat tegenwoordig is weet ik niet. Maar je geeft aan dat dit de oudere types zijn, Waarschijnlijk iets van L-36 pe, B36 of L36L.

De gebruikte speakers van CV waren speakers met een relatief laag eigen vermogen, door de hoornkast en de lange slag echter meer dan voldoende om flink te dreunen bij meerdere kasten bij elkaar.

Als ik jouw bericht zo lees is er niets meer orgineel aan. De aangegeven speakers zijn leuke allround speakers, maar niet echt specifiek voor een hoornkast geschikt.

4 dezelfde kasten met 2 verschillende speakers, niet erg fijn om te combineren. Wattage is verschillend, maar ook nog wel eens mogelijk dat de speakers hele andere eigenschappen hebben ten opzichte van elkaar.
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by Watt Xtra
        De aangegeven speakers zijn leuke allround speakers, maar niet echt specifiek voor een hoornkast geschikt.
        Waarom heeft Fane dan ooit een hoornontwerp gemaakt specifiek voor de Colossus 18XB?
        Voor de rest ben ik het wel helemaal met je eens, lijkt erop dat het een rommeltje is wat er aangeboden wordt.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dj b e a t
          • Apr 2007
          • 16

Bedankt voor de info!

Hij vraagt 750euro voor de 4 subs en geeft zoon rezerve eminence erbij.
          Dus als ik dit zo hoor is dit niet zoon aanrader?
          Mss is 2 subs kopen een beter optie?
          Voor de 2 originele CV vraagt hij €450 en €375 voor de 2 zelfbouws
          voor de 4 samen 750

Het is dus beter om gewoon voor die 2 originele CV te kijken?
          I live for Hardstyle baby!

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

de kast is orgineel, daar houdt het mee op.

Als het naar jou idee goed klinkt, is het jou keuze die je maakt.

Maar je koopt dus niet orgineel CV, want de speakers zijn immers anders!
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

Working...