hybrid horn reflex for RCF LF18N4o1.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • travelmate
    • May 2009
    • 2

hybrid horn reflex for RCF LF18N4o1.

heeft er iemand zich al wat meer verdiept in deze kasten.
    ben van plan om er een paar te bouwen om te testen.
    en als ze bevallen mischien nog een aantal te bouwen.

het schijnt dat deze aardig laag gaan voor een dy kast
    it's dynamic ,linear and f**king powerfull zei een fransman

• Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

it's dynamic ,linear and f**king powerfull zei een fransman
    Dat soort uitlatingen kun je bij wijze van spreken ook tegenkomen over een literpak mediamarkt computer setje.

Het ontwerp ziet er op het eerste gezicht doordacht uit. Wat meer informatie vindt je in het Hornresp-sticky onder "gepoorte hoorns". Ze zijn eenvoudig met Hornresp te simuleren. Heb je de afmetingen of een bouwtekening?

Mvg Johan

Comment

• travelmate
      • May 2009
      • 2

ja,

onder deze link staat de bouw tekening.

zie ook bij speakerplans onder other plans is al het een en ander geschreven over deze kast.

Comment

• Rademakers
        • Jul 2003
        • 1281

De Hornresp invoerparameters die in dat topic staan kloppen niet.

Mvg Johan

Comment

• teunos
          • Feb 2008
          • 352

compleet mee eens johan, net als de 186 en de 1850 die er staan, die wijken extreem af van elkaar qua innvoerparameters terwijl het enige verschil de front chamber/ rear chamber verschild.

overigens, mocht je echt ene gepoortte hoorn gaan bouwen, bouw dan niet de HR118, maar stuur mij even een pm, ik heb nog een ontwerp dat even groot is, maar beter presteert.
          ''diamonds are forever''

Comment

• stanger
            • Jun 2009
            • 32

@teunos
            De tekenning die jij nog hebt van een gepoortte hoorn, is die ook geschikt voor de rcf speaker?

Comment

• DJ_Progrezz
              • Apr 2008
              • 104

Nu maak je me curieus teunos, ik heb wel interesse in die bouwtekeningen.

Maar hoe in ***snaam kan ik een pm sturen hier?

Comment

• teunos
                • Feb 2008
                • 352

nou in principe id dit ontwerp van de hr118 wel leuk bedacht, maar in mijn ogen een beetje aan de grote kant. Verder klopt de hornresp invoer niet die in dat topic vermeld staan en als je hem echt gaat simuleren moet je zelf nog veel veranderen aan het ontwerp aangezien dit ook van de fransman slechts een schets is.
                Zelf ben ik bezig met het bouwen van een nieuwe gepoortte hoorn. deze neemt een 15'' rcf in zich op, de L15P200AK. Je kunt hem op 2 manieren bouwen, hoog getuned of laag getuned. als je hem laag tuned loopt hij tot de 45 hertz recht en f3 punt ligt rond de 38 Hz. Als je hem hoog tuned ligt hij recht tot 53Hz maar daarna naar beneden een piek rond de 48Hz, waardoor je f3 nog steeds bij de 39 hz ligt maar je een leuke piek hebt bij de 50.

Ik ben nu de plannen aan het voltooien en dan zal ik gaan posten op speakerplans.com over de bouw. als ik foto's ga uploaden etc. zal ik dat hier laten weten
                ''diamonds are forever''

Comment

Working...