HPR151i 15" Powered Subwoofer of zelf een bouwen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Gino V
    • Feb 2009
    • 237

HPR151i 15" Powered Subwoofer of zelf een bouwen

hey
    ik heb nu de qsc hrp 122i maar moet er nog baskasten onder zetten maar nu ben ik aan het twijfelen zal ik ze zelf ineensteken en liefst ook actief of beter HPR151i 15" Powered Subwoofer kopen in de winkel

dank u bij voorbaat
    grtz Gino V
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by Dj Gino V
    hey
    ik heb nu de qsc hrp 122i maar moet er nog baskasten onder zetten maar nu ben ik aan het twijfelen zal ik ze zelf ineensteken en liefst ook actief of beter HPR151i 15" Powered Subwoofer kopen in de winkel

dank u bij voorbaat
    grtz Gino V
    Bij de bouw van een aktieve subwoofer is de versterkerkeuze erg beperkt, zeker als je een beetje vermogen wilt hebben, ik zou dan dus gaan voor passieve.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rademakers
      • Jul 2003
      • 1281

Actieve zelfbouwkasten zijn over het algemeen meestal niet goedkoop vanwege de vrij dure inbouw module.

Of zelfbouw de moeite waard is hangt mede af van de prijs die je voor de actieve 15" baskast betaald. De prestaties van de gemiddelde fabriekskast (sub of baskast) zijn naar mijn idee goed te evenaren of te overtreffen.

Mvg Johan

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

Ik zou gewoon de bijbehorende QSC subkast erbij kopen dan heb je een geheel wat op elkaar is afgestemd en wat bij elkaar hoort plus je hebt een nette set, die ook weer makkelijker te verkopen is als complete set.

Geen mengelmoes !
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Dj Gino V
          • Feb 2009
          • 237

de qsc liggen rond €1300 maar heb nu ook de RCF ART 905-AS
          gevonden ze zijn wel meer watt maar minder spl max db

grtz

Comment

• 4uss
            • Aug 2005
            • 578

de qsc liggen rond €1300 maar heb nu ook de RCF ART 905-AS
            gevonden ze zijn wel meer watt maar minder spl max db

grtz
            Dus een lager rendement. Je stopt er meer in, maar er komt minder uit... wie zit daar op te wachten? Het vermogen (uitgedrukt in watt) is wat je er in stopt, en wat er uit komt is geluidsdruk gemeten in decibel (dB).

Comment

• Dj Gino V
              • Feb 2009
              • 237

thanks dan zal ik maar een beetje door sparen en de qsc's gaan halen
              als ze minder verbruike en toch luider spelen maar ik dacht dat de waat te maken had met kracht van het geluid en hoe ver het gaat

grtz

Comment

• Dj Gino V
                • Feb 2009
                • 237

ik had alleen nog een klein vraagje zal ik met een basje toekomen of moeten dat er twee zijn het is maar voor max 250 man fuiven te spelen of voor buiten maar dan gewoon muziek voorzien niet om te feesten

dank bij voorbaat
                grtz gino

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

ik had alleen nog een klein vraagje zal ik met een basje toekomen of moeten dat er twee zijn het is maar voor max 250 man fuiven te spelen of voor buiten maar dan gewoon muziek voorzien niet om te feesten

dank bij voorbaat
                  grtz gino
                  Je geeft met de vraag het antwoord al, lees je vraag nog maar eens goed
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Hallo,

Ik wil hier graag nog wat toevoegen. Ik adviseer namelijk om de 18 incher uit de HPR-serie aan te schaffen. Een tijdje geleden heb ik een uitgebreide luistersessie gehad van deze serie, zonder andere merken erbij verder. Maar ik heb wel de modellen naast elkaar goed kunnen horen. En daaruit is niet alleen gebleken dat de HPR122 genoeg in zijn mars heeft om de 18 incher per kant bij te houden, maar ook dat de 18" gewoon veel prettiger klinkt.
                    Ja, het is wat zwaarder. Wat groter. Wat duurder. Maar even doorsparen of op zoek naar een goede tweedehands 18" is naar mijn mening absoluut de betere keus.

Mvg,

Teun
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

HPR18" versus HPR15"

Na aanleiding van het volgende mailtje:
                      Hey 4Ac

ik wou eens horen wat jou persoonlijke opinie is van de qsc speaker vornamelijk de 18" bas
                      want ik ben nog aan't twijfelen op de 15" of 18" maar het is maar voor simpele drive inns
                      de meest zeggen pak de 18" want die klinken beter maar is daar echt zo'n groot verschil tussen

alvast bedankt
                      Gino V
                      Kick ik even dit topic.

Beste Gino,

In een eerder topic van je: http://www.licht-geluid.nl/forum/zel...en-bouwen.html heb ik al een antwoord gegeven op je vraag.
                      Dat is echter MIJN mening, en niet die van jou. En daar draait het toch echt om. Ik zou dan ook zeker even op zoek gaan naar een dealer of winkel die de subs naast elkaar heeft staan. Brand even een cdtje en ga op luistersessie!

De HPR12" heeft in ieder geval genoeg in zijn mars om per kant een 18" sub bij te houden. Mocht je echter in de toekomst nog verder willen uitbreiden, door er nog een 18" sub per kant bij te leggen, dan wordt het te veel van het goede voor de 12". Dan zou je ook je toppen moeten vervangen door bijvoorbeeld de 15" toppen uit de HPR-reeks. Daarover is mijn mening: ga voor de 3-weg versie. Klinkt een stuk prettiger dan de 2-weg en gaat nog een flinke bak harder ook. Het is helaas wel een enorm lompe top die je enkel en alleen in een stack kunt gebruiken.

En oh ja, houd marktplaats en andere tweedehands-sites goed in de gaten. Zo zou ik even contact opnemen met deze verkoper: Marktplaats.nl > Actieve QSC Hpr set 4x HPR 181i + 2x HPR 152 i - Muziek en Instrumenten - Speakers Wie weet wil hij ook alleen een paar subs van de hand doen, scheelt je een hoop knaken!

[FONT=Tahoma,Helvetica,Sans-Serif]Mvg,[/FONT]
                      [FONT=Tahoma,Helvetica,Sans-Serif]Teun Oude Vrielink[/FONT]
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• Dj Gino V
                        • Feb 2009
                        • 237

ik heb juist in een ander topic gelezen

Wie kan mij adviseren over deze subkasten?

dat 15" weer beter is in kleine ruimte bv. voetbalkantine en dergelijke
                        of is deze regel niet geldig bij de qsc's

mvg
                        Gino

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

ik heb juist in een ander topic gelezen

Wie kan mij adviseren over deze subkasten?

dat 15" weer beter is in kleine ruimte bv. voetbalkantine en dergelijke
                          of is deze regel niet geldig bij de qsc's

mvg
                          Gino
                          Dit geldt niet voor de QSC's maar ook niet voor een Meyer, Dap of Dynacord. Dit klopt gewoon niet. Sommige 15" woofers reageren sneller dan een 18" omdat het wooferoppervlak kleiner is.
                          Feit is gewoon dat elke individuele woofer weer haar eigen eigenschappen heeft!

Ik zie niet in waarom een 15" woofer beter tot zijn recht zou komen in een kleine ruimte dan een 18 incher. Kwestie van het volume wat naar beneden krikken bij de 18".

Mvg,

Teun

Ps. Ga eens op zoek naar een QSC dealer in je regio. (zoals ik al eerder zei)
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

Working...