Bouwtekening RCF 6001

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

Bouwtekening RCF 6001

Hallo,

Heeft iemand misschien de bouwtekeningen van de RCF Pro 6001? Ik wil deze voor de hobby na gaan bouwen. Als je goed kijkt naar de foto`s van RCF zit er een soort faseplug voor het MID als ik me niet vergis, is die 8'', zijn die ook los te krijgen?

Ik wil ze gaan gebruiken bij mijn 4 ESW 1018's . Die RCF 6001 wil ik dan bi-ampen.
    Last edited by jaksev; 20-03-09, 14:00.
  • teunos
    • Feb 2008
    • 352

ik heb de ontwerpen even nagekeken, en ze zijn op kleine afwijkingen (en de andere 8'' mid hoorn) hetzelfde als de originele kasten. de ontwerpen zijn gewoon goed te gebruiken, en als je ze goed filtert durf ik te zeggend at je ene prima top hebt
    dus dit zijn ze:
    ''diamonds are forever''

Comment

• jaksev
      • Jul 2007
      • 365

Bedankt

maar wat zijn nog meer kleine aanpassingen?
      heb je ze zelf ook? klinken ze een beetje?
      welke mid-speaker moet er dan wel in?

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

staat onder de tekening welke speakers erin horen

Comment

• jaksev
          • Jul 2007
          • 365

Originally posted by luc2366
          staat onder de tekening welke speakers erin horen
          klopt maar in de vorige post stond dat er andere MID speaker in moest dat dat niet klopte

Comment

• teunos
            • Feb 2008
            • 352

nee, de 8'' woofer die wordt aangegeven klopt wel, alleen op de tekening is die gekoppeld aan een hoorn die van hout gemaakt dient te worden. origineel si dit een polyster hoorn waar de woofer gewoon opgeschroefd zat en als geheel uit de kast verwijdert kon worden. deze hoorns zijn overigens wel los te koop, ik ben ze ooit tegen gekomen bij een e-store in frnakrijk, maar welke weet ik zo niet.
            ''diamonds are forever''

Comment

• jaksev
              • Jul 2007
              • 365

ja dat klopt dat zijn die fase pluggen die had ik ook gevonden in frankrijk

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Originally posted by jaksev
                Goh jongen, ik wil niet negatief doen hoor, maar ben je wel zeker dat je deze kast wil nabouwen ?
                Je hebt geen idee hoe het zit met de cross-over, speakers , faseplug enz...
                Enfin, ik zou ze dan liever kopen , voor die prijs alles erop en eraan.
                Geen gedonder, nette eindtrappen, geprocessed, gefilterd enz ...
                Nabouwen is ook niet gratis + wat zal het resultaat zijn ?
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by teunos
                  ik heb de ontwerpen even nagekeken, en ze zijn op kleine afwijkingen (en de andere 8'' mid hoorn) hetzelfde als de originele kasten. de ontwerpen zijn gewoon goed te gebruiken, en als je ze goed filtert durf ik te zeggend at je ene prima top hebt
                  dus dit zijn ze:
                  Zeer interessante site: PC & PC hardware, Soundshop verkoop & verhuur, EHBO opleidingen

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Frederic, inderdaad een leuke site, die kende ik al, voor jij hier op het forum zat
                    De vraag is , klopt dit allemaal ? ( Ik heb al fouten gezien ) want een topje nabouwen en zeker de 6001 is niet van de poes .
                    Even simpel uitgelegd: een sub of bas nabouwen geeft weinig problemen, zeker actief .
                    Een top nabouwen geeft een reeks problemen kwa filters, fasetoestanden enz...
                    Nou ehhhh , ik persoonlijk zou ik er NOOIT aan beginnen .
                    Laat dit maar over aan de ontwerpers van RCF
                    sis

Comment

• jaksev
                      • Jul 2007
                      • 365

Ja dat kwa filters crossovers enz. enz. klopt wel allemaal ja, maar kwa constructie weet ik zeker dat het lukt, heb al ervarning met kasten bouwen, ik bouw ook mijn eigen amp rackjes. Ziet er zeer goed uit al zeg ik het zelf, netjes af gewerkt.

Ik moet wel zeggen het hout wordt wel proffesioneel op de mm nauwkeurig afgezaagd.

Ik kijk wel even. Ik denk dat ik toch op een aardig bedrag uit zal komen.

300 euro aan hout per 2 kasten, 4x 12 inch speakers 200 euro, 2x driver, 2x mid, 4 horns, 2 fase pluggen,

versterker heb ik al een 7001, maar er komt dan nog een andere bij, wil het namelijk gaan bi ampen.

Mja het is toch wel een comlex kastje, misschien even door zoeken

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Mja het is toch wel een comlex kastje, misschien even door zoeken
                        Juist, het is een complPlex kastje, niet simpel na te bouwen , en zoals eerder al gezegt , de filtering zal crusiaal zijn ...
                        Als dit niet klopt , zal de kast niet klinken .
                        Daar komt nog bij , dat de originele kast actief is , dus alle voorgenoemde " speakers, processors, filtering enz... " zijn al aanwezig en ingebouwd .
                        Ik vraag mij af hoe je dit gaat doen ???
                        Met alle respect hoor , dat je deze kast wil nabouwen .

sis

Comment

• luc2366
                          • Jul 2002
                          • 1161

iemand een link naar een site?

Comment

• teunos
                            • Feb 2008
                            • 352

Originally posted by sis
                            Juist, het is een complPlex kastje, niet simpel na te bouwen , en zoals eerder al gezegt , de filtering zal crusiaal zijn ...
                            Als dit niet klopt , zal de kast niet klinken .
                            Daar komt nog bij , dat de originele kast actief is , dus alle voorgenoemde " speakers, processors, filtering enz... " zijn al aanwezig en ingebouwd .
                            Ik vraag mij af hoe je dit gaat doen ???
                            Met alle respect hoor , dat je deze kast wil nabouwen .

sis
                            inderdaad een groot punt om rekening mee te houden. ik ben zelf ook voorstander van het feit dat je een kast ontwerpt om een bepaalde speaker zodat je zonder procesing etc een goed klinkende kast hebt. met een cross-over moet een kastje naar mijn mening gewoon goed klinken zonder allerlei (dure) processing.
                            ''diamonds are forever''

Comment

Working...