bass bekleden

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • michiel12
    • Dec 2008
    • 95

bass bekleden

hallo ik heb op Speakerstore website een bass zien staan die echt heel mooi was gestofeerd mijn vraag is hoe hij dat zo mooi doet als ik dat doe dan blijf ik altijd kloten met naden en hoekstrips maar ik kan het nooit in een stuk krijgen mijn speakers zijn niet heel er groot maar hoe doet hij dat dan het gaat om deze fotos Speakerstore website vooral figuur 3 en 4 zijn mooi

bedankt
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

je hebt dus de bassen van die foto, en wilt ze ook zo bekleden? waarom bekleden, heb je deze foto's al eens bekeken? ( Speakerstore website) dit vindt ik persoonlijk veel mooier, lijkt veel op de ks cw118 basjes, en die zijn ook niet bepaald lelijk ( .:: W e l c o m e    t o    t h e    K S    A u d i o    W o r l d    S i t e ::. ) deze kasten zijn gespoten/gerold (met verfroller) met warnex of auto-antikras/steenslaglak ik vindt dit het mooiste en strakste resultaat. in bekleding komt na een tijdje toch scheuren en er blijft vanalles in zitten, verder SMELT het, ik was een keer op een carnavalsfeest en daar stonden 2 ks topjes als delay, eentje stond tegen zo'n terrasverwarmer met gasvlam aan en na een tijdje begon er gesmolten plastic naar beneden te vallen, toen heb ik de lichtman maar even aangetikt.... het topje heeft het wel overleeft

daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• michiel12
      • Dec 2008
      • 95

oke maar waar kan ik dat spul dan hallen een gewonen kleur dat kan ik wel bij een verf winkel halen maar dat lak wat je hebt genoemt waar kan ik dat halen ook bij een gewonen verf winkel

Comment

• Bartje2012
        • Aug 2008
        • 93

Als je van plan bent ze te vervoeren (dus geen vaste installatie) zou ik zeker niet gaan stofferen. Idd warnex is echt goed spul (kun je bestellen op http://www.warnex.de/ tenminste als ze dat nog doen die kleine orders) maar er zijn ook andere vergelijkbare lak/verf producten , het beste laat je je even adviseren door een professionele verfwinkel (en dan dus niet zon discount oplichter die je van alles aanpraat).

Dan stukje kippengaas met daarop geluidsdoorlatend foam.... (dit kun je dan vervangen als het vies wordt door bv lompe/knoeiende feestgangers/bezoekers).

Ik snap dat bekleden nooit zo... tenzij je ze bv in de huiskamer hebt staan en graag wil dat je speakers "opgaan" in je vloerbedekking verder vind ik dat kantoorvloer stijltje niet echt mooi, maar das persoonlijk.

p.s. bedenk ook dat met bekleding... buiten neerzetten niet echt meer een optie is ivm met vocht enzo, hahaha een vriend van mij heeft zelfs een keer een vlooienplaag OP zijn speakers gehad moest zijn ganse set met vlooienspray bewerken
        Last edited by Bartje2012; 18-03-09, 12:58.

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

kippengaas????? dan zou ik meteen een stukje speakergaas nemen, als je 1x tegen zo'n kippengaasje aantrapt is het naar de kl*te, met een beetje pech ligt het helemaal los (trek je zo uit mekaar) en hebben ze dwars door je woofer heengetrapt, en zie maar eens dat je een dronken kerel zo ver krijgt dat hij je 300 euri's betaald voor een nieuwe rcf woofer..... nee, dan toch maar liever een paar eurootjes meer uitgeven

en als je er regelmatig bij moet, lijm dan eerst het foam op de grille en schroef het hele gevaarte in een keer op je speaker, en moet het los dan schroef je de grille en het foam in een keer los en plakt er nix aan je speaker (wel wachten met schroeven totdat de lijm droog is....)

daan

busje spuitlijm doet het prima hiervoor: Lijm voor schuimplastic, 500ml, per stuk, schuim, spuitlijm, spray - J&H Licht en Geluid wel zo af en toe opnieuw vastlijmen, anders gaan ze er met je foam vandoor (denkt nu aan iemand die z'n foam met klittenband vast wou zetten....)

Comment

• michiel12
            • Dec 2008
            • 95

met foam bedoelen jullie toch een schruim laag voor de bass of niet

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Originally posted by michiel12
              met foam bedoelen jullie toch een schruim laag voor de bass of niet

hetzelfde spul als er voor de mooie basjes uit mijn vorige links zit/zat.
              het is idd een soort schuim, prima spul, ziet er vaak veel strakker uit dan alleen een grille(kan ook best mooi zijn hoor), bovendien houdt het veel meer bier en zand buiten.
              (carnaval en strandfeesten)

Comment

• Bartje2012
                • Aug 2008
                • 93

Originally posted by djspeakertje
                kippengaas????? dan zou ik meteen een stukje speakergaas nemen, als je 1x tegen zo'n kippengaasje aantrapt is het naar de kl*te,
                hehe, tja maar bij mijn hd15's zit er achter dat kippen gaas alleen hout
                idd heb je dr een speaker achter zitten kun je beter voor iets stevigers gaan

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Originally posted by Bartje2012
                  hehe, tja maar bij mijn hd15's zit er achter dat kippen gaas alleen hout
                  idd heb je dr een speaker achter zitten kun je beter voor iets stevigers gaan

dan neem ik aan dat jouw hd-15's bandpass kastjes zijn?
                  dit zijn namelijk ook hd-15's : Speakerplans.com en als je hier kippengaas voor gooit gaat het alsnog mis, ookal blijft je speaker heel.

daan

Comment

Working...