Rcf M83

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dirk Wijnen
    • Dec 2006
    • 189

Rcf M83

Beste collega's,

In mijn topkasten heb ik RCF N350 hoogdrivers zitten, er is met carnaval één diafragma van een hoogdriver stuk gegaan (RCF M83).
    Alleen zit ik nu met een probleem, RCF maakt de diafragma voor de N350 niet meer. Wat moet ik doen?
    De N350's zijn wel nieuw verkrijgbaar maar stel als er één kapot gaat dan moet ik weer een hele nieuwe hoogdriver kopen.
    Of heeft iemand nog toevallig één M83 liggen?
    Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!
  • teunos
    • Feb 2008
    • 352

Als je handig bent met een soldeerbout en een naaldje raad ik je aan om een je diafragma te bekijken met een loep, en kijken of je kunt zien of er een draadbreuk ergens in de spoel zit, (vaak het geval bij een defecte hoogdriver). Als je die kunt vinden (en hij zit niet al te ver van het begin of eind van de spoel )dan is het een kwestie van het draadje lospeuteren, een stukje koperdraad eraan solderen en naar de terminal en het draadje strak tegen de spoeldrager aan lijmen met een klein beetje 10seconden lijm.
    werkt hier altijd
    ''diamonds are forever''

Comment

• Dirk Wijnen
      • Dec 2006
      • 189

Originally posted by teunos
      Als je handig bent met een soldeerbout en een naaldje raad ik je aan om een je diafragma te bekijken met een loep, en kijken of je kunt zien of er een draadbreuk ergens in de spoel zit, (vaak het geval bij een defecte hoogdriver). Als je die kunt vinden (en hij zit niet al te ver van het begin of eind van de spoel )dan is het een kwestie van het draadje lospeuteren, een stukje koperdraad eraan solderen en naar de terminal en het draadje strak tegen de spoeldrager aan lijmen met een klein beetje 10seconden lijm.
      werkt hier altijd
      Het los solderen is denk ik geen optie, je goed zien dat de beschermingslaag van de spoel is weg geschroeid.
      Ik heb nu nieuwe crossovers gemaakt met lampjes zodat de lampjes doorbranden i.p.v. de spoel.

De leverancier heeft terug gebeld, het was verkeerd in de computer gevoerd. Je oplossing zou ik wel willen proberen als er echt geen meer zijn!

In iedersgeval bedankt!
      Last edited by Dirk Wijnen; 17-03-09, 17:37.
      Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

Working...