Andere speaker/horn

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bani
    • Mar 2009
    • 2

Andere speaker/horn

Hallo,
    Ik heb thuis 2 speakersetjes voor de zang te versterken van mijn band: we zijn begonnen met 2 keer een dap mc12, maar hier kwam echt niet voldoende geluid uit. Daarna heb ik wat 2dehands rondgezocht en uiteindelijk een jb pro 15 setje gekocht tegen een redelijke prijs. Die speaker gaat al echt vele malen harder om onze zang te versterken. Nu valt het voor dat we live onze eigen zanginstallatie moeten meenemen. De 2 jb pro's staan dan vanvoor, maar daar horen wij zelf zo goed als niets van (harde hardrock/metal band). De dap mc12's gebruiken als monitor heeft geen zin want daar komt zogoed als niets uit.

Nu heb ik hier al wat gelezen van zelfbouw en speakers vervangen etc. Welke speaker/horn/filter zou ik best in de 2 dap mc12 steken om de zang er zo hard mogelijk uit te laten komen? Speaker met hoge spl weet ik, maar daar moet toch een bijpassende horn en filter bij, niet? Het gaat dus echt om hardheid en hoorbaarheid in bandsituatie, kwaliteit is vrij bijkomstig. Ik ben vrij handig met solderen/bedraden etc. Budget: +/- €100 per kast.
    Last edited by bani; 09-03-09, 17:33.
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

Denk dat het bijna goedkoper is om een andere kast te kopen, misschien 2de hands.
    In die DAP kastjes zit helemaal niets bruikbaars, zelfs de Speakonaansluiting is waardeloos..
    Last edited by Hansound; 09-03-09, 18:30.

Comment

• bani
      • Mar 2009
      • 2

Dat had ik eigenlijk ook wel verwacht, maar wat voor 12" speaker + evt tweeter/horn en filter raden jullie dan aan? Qua speaker dacht ik aan een dap ab-12, wat duurder een beyma 12GA50... Is de kast zelf dan ook niet bruikbaar? De bedoeling is om goedkoop erg hard te gaan.
      Last edited by bani; 09-03-09, 19:00.

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Originally posted by bani
        Hallo,
        Ik heb thuis 2 speakersetjes voor de zang te versterken van mijn band: we zijn begonnen met 2 keer een dap mc12, maar hier kwam echt niet voldoende geluid uit. Daarna heb ik wat 2dehands rondgezocht en uiteindelijk een jb pro 15 setje gekocht tegen een redelijke prijs. Die speaker gaat al echt vele malen harder om onze zang te versterken. Nu valt het voor dat we live onze eigen zanginstallatie moeten meenemen. De 2 jb pro's staan dan vanvoor, maar daar horen wij zelf zo goed als niets van (harde hardrock/metal band). De dap mc12's gebruiken als monitor heeft geen zin want daar komt zogoed als niets uit.

Nu heb ik hier al wat gelezen van zelfbouw en speakers vervangen etc. Welke speaker/horn/filter zou ik best in de 2 dap mc12 steken om de zang er zo hard mogelijk uit te laten komen? Speaker met hoge spl weet ik, maar daar moet toch een bijpassende horn en filter bij, niet? Het gaat dus echt om hardheid en hoorbaarheid in bandsituatie, kwaliteit is vrij bijkomstig. Ik ben vrij handig met solderen/bedraden etc. Budget: +/- €100 per kast.
        Voor 100 euro kom je nergens.
        12 incher minimaal 80 euro; 1 inch driver min. 65; hoorn min 25; filter min. 30. Samen 200 euro.
        Of je komt weer in de D(r)ap zooi terecht, en dus niet harder.
        Je kunt beter iets goeds kopen, echt bedoeld als monitor.
        Dan weet je wat je krijgt (kun je naar luisteren in de winkel...)

Paul.
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• All-round Sound
          • Feb 2006
          • 289

Trek de kast gewoon helemaal leeg

schaf een paar behoorlijke 12" aan & een paar 1" met hoorn , moeten uiteraard wel in het frondt passen
          schroom niet om de uitsparing van de hoorn pas te maken

en laat de poort tuning v/d kast opnieuw berekenen of inregelen

kijk eens naar b.v. componenten van : RCF , Beyma , 18 Sound , B&C ; deze hebben allen bijbehorende scheidingsfilters zijn betrouwbaar en vol op keuze

ik heb zelf ook een paar kastjes van dap in gebruik
          MAAR volledig met Beyma geladen
          je kan er zelf geen kastje voor bouwen
          maar reken wel op +-350,- per kastje wil je het goed doen [nieuw]
          en met een beetje mazzel 150,- [2dehands]

de mijne waren bij elkaar zo'n 1500,-

m.v.g.
          Luke
          ================================================== =============
          gelukkig draai ik tegenwoordig met Apogéé en Lab-gruppen

Comment

• DJ_Progrezz
            • Apr 2008
            • 104

Ik heb mijn speakertjes gemiddeld 125 euro per stuk betaald, 4 topkasten en 2 subs volledig met DAS componenten geladen (P-18, P-15 en M3 driver).

Dat zijn alles behalve slechte klinkende kastjes, dus misschien heb je evenveel mazzel als mij

Comment

Working...