hier dus een plotje van een hoorn die normaal tot de 50 gaat.
grijs is 4 kastjes in een stack en zwart is 1 kastje. je ziet dat de conusexcursie bij de pieken minder wordt, maar de tuning, de f3 ligt slechts een Hz of 3 lager. terwijl de reponse plot zegt dat de f3 zo'n 6Hz lager ligt.
zelf ben ik nu bezig met een hoorn van 2,4 meter die tot de 40Hz gaat met een 15'' driver. ze zullen worden gevoed met ongeveer 350 watt aangezien het budget dit jaar nog geen versterker upgrade brengt
. conus excursie ben ik wel een beetje bezorgd over maar ik ga een RCF l15p200ak gebruiken met ene xmax van 9,8mm en een xmech van 33mm dus dat houdt hij wel. het high pass komt bij de 41 Hz te liggen, precies links van de dip in de conusexcursie door de afstemmingsfrequentie van de hoorn. waarschijnlijk komen er 4 per kant, maar ook dan zal de high pass op 41 Hz blijven liggen.

zelf ben ik nu bezig met een hoorn van 2,4 meter die tot de 40Hz gaat met een 15'' driver. ze zullen worden gevoed met ongeveer 350 watt aangezien het budget dit jaar nog geen versterker upgrade brengt

Comment