Kleine kastjes voor groot vermogen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teunos
    • Feb 2008
    • 352

Originally posted by salsa
    Een X1 ontwerp is, zoals altijd bij de Engelse bouwers, niet bedoeld om enkel per kant in te zetten maar met 4 per kant zal dit als de brandweer gaan en vele BR kasten op de lange baan afdrogen..

Dave
    even offtopic maar: okeej, 4x X1 vs. 4x 18''basshorn
    welke zou jij kiezen voor het ''gaan als de brandweer?
    maar inderdaad, tegenover een BR kastje heb ik liever een x1, maar een x1 tegenover een hoorn met 18'' woofer, geef mij maar de hoorn. persoonlijk vind ik de sound van een hoorn ook wel lekker klinken, en dan niet de hoeveelheid kick, maar echt de sound.
    ''diamonds are forever''

Comment

• teunos
      • Feb 2008
      • 352

Originally posted by teunos
      even offtopic maar: okeej, 4x X1 vs. 4x 18''basshorn
      welke zou jij kiezen voor het ''gaan als de brandweer?
      maar inderdaad, tegenover een BR kastje heb ik liever een x1, maar een x1 tegenover een hoorn met 18'' woofer, geef mij maar de hoorn. persoonlijk vind ik de sound van een hoorn ook wel lekker klinken, en dan niet de hoeveelheid kick, maar echt de sound.
      p.s.: hoezo is de x1 geen kast voor 1 per kant? 4 stuks gaat echt niet lager dan 1 stuks, alleen een toename van SPl zul je zien, maar dat is bij BR net zo.
      ''diamonds are forever''

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by teunos
        p.s.: hoezo is de x1 geen kast voor 1 per kant? 4 stuks gaat echt niet lager dan 1 stuks, alleen een toename van SPl zul je zien, maar dat is bij BR net zo.
        4 stuks gaan dus WEL lager dan een enkele kast door koppeling.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• teunos
          • Feb 2008
          • 352

Originally posted by MusicXtra
          4 stuks gaan dus WEL lager dan een enkele kast door koppeling.
          voor zo ver ik weet (bandpass is niet waar ik me echt in interesseer) maar bandpass kasten, dus ook de x1 gaan alleen harder door stacken en niet dieper. volgens mij verandert de port tuning niet door stacken. maar correct me if i'm wrong
          ''diamonds are forever''

Comment

• Rademakers
            • Jul 2003
            • 1281

BP-kasten kunnen door dezelfde poorten naar elkaar toe stacken iets lager komen. Het verschil is echter klein in verhouding tot hoornkasten en wordt meestal buiten beschouwing gelaten.

Mvg Johan

Comment

• teunos
              • Feb 2008
              • 352

Originally posted by Rademakers
              BP-kasten kunnen door dezelfde poorten naar elkaar toe stacken iets lager komen. Het verschil is echter klein in verhouding tot hoornkasten en wordt meestal buiten beschouwing gelaten.

Mvg Johan
              dankjewel voor de uitleg
              ''diamonds are forever''

Comment

Working...