Ik heb contact opgenomen met American Audio. Die meneer zei dat alle beschikbare gegevens op de site stonden. Ik heb hem toen terug gemaild en gevraagd of hij geen parameters en andere gegevens zoals tekeningen had en heb gezegd dat ik een nieuwe kast wilde bouwen. Hierop antwoorde dat er geen parameters bekend zijn van de woofer en als ik een nieuwe kast wilde bouwen dat ik dan het beste de liters en de bassreflex hetzelfde moest houden. Maar wat is de bassreflex eigenlijk?
Nieuwe kasten maken voor speakers
Collapse
X
-
-
Ik heb contact opgenomen met American Audio. Die meneer zei dat alle beschikbare gegevens op de site stonden. Ik heb hem toen terug gemaild en gevraagd of hij geen parameters en andere gegevens zoals tekeningen had en heb gezegd dat ik een nieuwe kast wilde bouwen. Hierop antwoorde dat er geen parameters bekend zijn van de woofer en als ik een nieuwe kast wilde bouwen dat ik dan het beste de liters en de bassreflex hetzelfde moest houden. Maar wat is de bassreflex eigenlijk?
Maar wat 'die meneer' zegt is ook al genoemd door mij/anderen in dit topic: kastje zo goed mogelijk proberen na te bouwen.uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazenComment
-
Oke dan weet ik dat. Maar heeft iemand nog tips over bekleden en is er ergens een tutorial van te vinden ofzo?Comment
-
TUTORIAL ??Kom op zeg, je kan toch wel 5 stukjes multiplex aan elkaar krijgen?!
Het wordt hoooog tijd dat er gewoon net als vroeger weer LTS / ambacht scholen terug komen waar die kinderen leren met hun handen werken, ipv van alleen maar wat theorie bij elkaar google'en en youtoepen!Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....Comment
-
Hoho het gaat hier niet over het bouwen he ik heb het over bekleden dat bouwen dat kan ik wel en heb er ook genoeg gereedschap voor. Maar wat voor lijm moet je gebruiken voor die bekleding. En heeft iemand nog tips ofzo ik heb al ergens iets gelezen dat je de naden niet op de hoek moet doen.Comment
-
<<<<<booting>>>>>
"Bekleden van een speaker kun je doen met bijvoorbeeld stof. Deze is in diverse varianten te vinden, maar de stof welke normailter gebruikt wordt voor binnenracken volstaat prima. Lijmen doe je óf met bisontix (in een emmel verkrijgbaar, met een lijmkam uitsmeren, even laten drogen en je stof in- en aandrukken) óf met spuitlijm. Voor rare hoeken geldt, eerst 1 laag plakken, vervolgens je 2e er overheen drukken (dus in de lijm die je al op je kist aangebracht had) en met een scherp mes beide (langs een lineaal) doosklieven. Je verwijderd de losse stukken en plakt de overgebleven stukken netjes tegen elkaar. Wel handig om te doen voordat de lijm droog is."
"Heeft u hiermee voldoende informatie? [ja] [nee] [cancel]"It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.
Comment
-
Ja dit is nog eens nuttige informatie.
De meneer van American Audio heeft me nog eens terug gemaild en hij zei dat de kast 55 liter netto was, maar is het volume van de hoorn en de speaker er dan al afgeteld.Comment
-
Netto 55 liter is zeg maar, tja euhhh best wel 55 liter netto, niet bruto dus!
Maar die paar liter verlies van je hoorn zou je niet zo heel schokkend veel last van hebben gok ik zo, gewoon doen dus...
Voor het bekleden heb ik heel modern even gegoogle'd, en vond dit wel duidelijk voor een beginnend bekleder
How To Build A Subwoofer BoxEen feest is pas een feest als de politie is geweest.....Comment
Comment