Nieuwe kasten maken voor speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj luuk cobus
    • Mar 2007
    • 50

Nieuwe kasten maken voor speakers

Hallo,

Ik heb ongeveer 1,5 jaar geleden 2 American Audio DLS 15 speakers gekocht.
    Maar uiteindelijk ging naar een tijd draaien het hoog kapot
    (waarschijnlijk was dat mijn eigen schuld) ik heb deze toen laten repareren.
    Maar nou zit er dus in elke kast een grote scheur (komt waarschijnlijk
    door te strak aandraaien van de schroeven. Wat ik nu eigenlijk wil
    is een hele nieuwe houten kast bouwen in plaats van kunststof,
    maar welke afmetingen moet ik dan gebruiken en is het wel een goed plan
    om nieuwe kasten te bouwen.
    Last edited by dj luuk cobus; 29-01-09, 23:53.
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

Als je nieuwe kasten maakt en je hebt verder geen bruikbare gegevens van de luidsprekers dan kun je het beste een kast maken die qua intern volume en (eventuele) poortafstemming overeenkomt met de oude kast.

Mvg Johan

Comment

• dj luuk cobus
      • Mar 2007
      • 50

Oke maar zou american audio zelf geen T/S parameters hebben van de speaker (neem aan van wel). Maar geven ze ze ook uit is de vraag.

Comment

• dj luuk cobus
        • Mar 2007
        • 50

Als ik deze speakers zou gaan bouwen dan zou ik ze ook graag bekleden. Alleen kan ik nergens iets vinden over het bekleden wie zou een link kunnen geven of mij vertellen hoe je moet bekleden. En welke informatie heb je nodig van de speaker en zou american audio die zelf niet hebben? En nog een vraagje: welk materiaal is het beste om te gebruiken? P.S. Ik heb een Wharfedale EVP X18B sub en heb er nog een besteld dus ik wil de tops ongeveer en dezelfde stijl maken door bekleden en de schuine roosters.

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Als je 2 subjes wilt maken neem ff kontakt op ik kan je geen PM sturen ...... heb er nog 2 staan kant en klaar ( speaker erin en gasgeven )
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• dj luuk cobus
            • Mar 2007
            • 50

Nee ik heb al een sub en ik heb er ook nog een besteld het gaat hier over 2 topjes.

Comment

• jens
              • Aug 2004
              • 1067

en ze moeten bij deze gaan passen..

waarom bouw je niet gewoon een houten kast 9 of 12 mm om je top kast heen, waar je de speaker kant en klaar inschuift

dan hoef je niet alles los te gaan halen en scheelt je een boel geklooi

gaten van je flens boor je door en waar je aansluitingen zitten maak je ook een mooi gat

die kist beplak je met grijze speakerstof en klaar ben je

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Misschien omdat er in elke kast een scheur zit?

Comment

• dj luuk cobus
                  • Mar 2007
                  • 50

Ja klopt wat je zegt Outline. En ik wil ze zoiezo zo compact mogelijk houden.

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Ik denk niet dat je preciese gegevens kunt krijgen voor deze luidspreker. Gewoon -net als Rademakers al zei- zo dicht mogelijk bij het origineel proberen te blijven...
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

[quote=jens;
                      waarom bouw je niet gewoon een houten kast 9 of 12 mm om je top kast heen, waar je de speaker kant en klaar inschuift

dan hoef je niet alles los te gaan halen en scheelt je een boel geklooi

gaten van je flens boor je door en waar je aansluitingen zitten maak je ook een mooi gat

die kist beplak je met grijze speakerstof en klaar ben je[/quote]

En toch vind ik DIT een HELE slimme oplossing

groeten John
                      Groeten John
                      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• dj luuk cobus
                        • Mar 2007
                        • 50

Ik denk dat de kast dan ook wel zwaar word en dan ben ik nog niet van het probleem van de scheur af. Ik denk dat ik dan gewoon bij de oude maten van de kast blijf.

Comment

• jens
                          • Aug 2004
                          • 1067

je ziet dan toch niks meer an die scheur??desnoods kit je hem dicht...voorsdeel is ook dat de speaker hetzelfde blijft klinken als dat ie nu doet..anders gok je maar wat...

als je een nieuwe kast bouwt ken je iig al je front van je speaker overzetten aangezien je hoorn daar aan vast zit....5 plankjes om z'n speaker heen weegt een maximaal 5 kg

maja het is wat je zelf wil en hoe handig je ben hoeveel tijd je dr aan wil besteden en wat je budget is

succes!

Comment

• Whitefarmer
                            • Oct 2003
                            • 1244

Wellicht informeren wat een nieuw 'huis' kost, maar voor € 165,- heb je een compleet nieuwe speaker. Verkoop je de oude voor € 50-75 (stuk)!

Ik ben niet zo'n 'bouwer'

groet John
                            Groeten John
                            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• dj luuk cobus
                              • Mar 2007
                              • 50

Het bouwen is het probleem niet, maar de kast moet bij sub gaan passen en dat doet hij niet. Ik ga morgen wel even een mail sturen naar american audio of ze meer gegevens hebben van de speaker en of ze die uitgeven.

Comment

Working...