Baskast

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zero
    • Oct 2005
    • 42

Baskast

Beste mensen,

Ik heb hier enkele kasten (ex-amprack) liggen die ik wil ombouwen tot baskastjes (gewone BR of zo) voor de PW18/500 speaker (18") van JBSystems/Beglec.
    De kastjes hebben een buitenafmeting van B61xH66,5xD65cm (voorkant = 61x66,5) en zijn gemaakt uit 18mm multiplex. Nu weet ik dat er programma's bestaan waarmee je kan berekenen hoe de kast er moet uitzien en dergelijke, maar daar ken/snap ik niks van. Ik zou dus eigenlijk moeten weten welke aanpassingen (en liefst niet aan de buitenafmetingen) ik aan de bestaande kasten moet maken om die speaker een beetje te doen klinken, grootte van de poort e.d.?
    Zijn er mensen die mij hierin kunnen helpen ?

Heb ook nog wat paar gegevens van de speakers :
    PW18/500 Vibe
    8ohm - 500W RMS
    Sensitivity 95db+/-2db
    Freq range 45-2Khz
    Voice coil ø99,2mm
    Voice coil Length 20mm
    Air gap height 10mm
    FS 45Hz
    Re 5.5ohm
    Qms 4.22
    Qes 0.66
    Qts 0.57
    Vas 145L
    Cms 0.08mm/N
    Rms 10.8kg/s
    efficienty 1.99
    BL 19.5N/A
    Sd 0.125m²
    Xmax 5.0mm
    Last edited by Zero; 20-01-09, 08:04.
  • nightline
    • Oct 2002
    • 1001

Tja, over dit soort vragen zijn al veel antwoorden gegeven welke vrijwel allemaal op het zelfde neerkomen, namelijk: het is een budget speaker welke niet de juiste parameters heeft voor een goede baskast. De Xmax is te klein om voldoende slag te kunnen maken, en dus lucht te verplaatsen.
    Het is eigelijk beter om een goede woofer te nemen en deze in de kast te plaatsen, en dan eventueel tunen.
    De huidige kast zal waarschijnlijk redelijk getuned op deze speaker, hier ga je niet veel winst meer halen met tunen.

Mvg

Jack