Onderdelen gezocht wharfdale kingsdale 3 kasten

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • die gast
    • Jan 2009
    • 3

Onderdelen gezocht wharfdale kingsdale 3 kasten

hallo,

Hier heb ik een set wharfdale kingsdale 3 kasten uit de jaren 70 liggen. Van mijn ouders meegenomen toen ze al flink gebruikt waren... tijdje gebruikt, na een tijdje waren de hooge en midden tonen kapot, daarna dankzij de grootte alleen de woofer gebruikt..

wil ik nu nieuwe onderdelen voor de kasten gaan kopen om er een passieve speakerset van te maken.

De kast heeft 15 inch subwoofer hole, en 2 gaten daarboven.

Ik zat eerst te kijken naar een set van dap. met als subwoofer de
    AB-15 15" Full Range Speaker 400W/8 ohm link
    Gisteren was kwam ik op de website geluidsstunter
    en vandaag op de website van skytronic
    waar mijn oog viel op deze box
    Welke zouden jullie me aanraden, die van dap of van skytronix

Wat denk jij dat het beste is; 1 hoorn voor hoge en midden geluiden of een midden en hoge (wat er in past). Budget voor deze set is 200-250 euro.
    (als het onlees baar is....dysleksie)

Last edited by die gast; 13-01-09, 14:23.
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Je kunt niet zomaar een speaker in een kast stoppen.

De kast die je hebt is ontworpen voor de speaker die erin heeft gezeten.

In feite kun je er wel een 15" speaker in stoppen alleen de tuning zal aangepast moeten worden.

Ik zou er geen DAP of SKY zooi in stoppen. Als je het kunt betalen zal ik er een merk in stoppen.

Of gewoon nieuwe speakers kant en klaar stoppen.

Neem BV een VIBE15 van JB systems ( 225,00 ) een goede kast voor relatief weinig geld. wel iets duurder als mss losse onderdelen voor je speaker maar je hebt wel alles passend ( zou kunnen dat bv de 15"niet past en de hoorn of tweeter ) het zou kunnen dat je je bestraande kast iets moet aanpassen om het erin te krijgen.

15" is niet 15" elke 15" heeft een andere inbouwmaat ( ligt aan het frame ) is vaak mm werk maar toch ........

Je kunt ook een 15" speaker van JB nemen bv de PW15/300 ( 60,00 )

deze speaker zit ook in de VIBE15 .
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• die gast
      • Jan 2009
      • 3

Hoi Rolandino
      dat de nieuwe onderdelen niet passen is niet erg, ik ga zelf de voorste plank vervangen/zagen. Ik mag er toch van uit gaan dat met een goede kast waar dezelfde kaliber woofer vervangt met een andere woofer het toch redelijk doet, er zaten wel hoge en lage tonen in die ik ga vervangen voor 1 toeter denk ik, dat zal mischien wel iets anders klinken maar ach, ik koop ook nieuwe crosovers. Dus dap en sky is troep, wat ik vaker lees... dank je voor het antwoord!
      Last edited by die gast; 13-01-09, 16:22.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Je kunt ook een 15" speaker van JB nemen bv de PW15/300 ( 60,00 )
        Dit is prijs/prestaties een van de beste keuzes voor zoiets.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• jens
          • Aug 2004
          • 1067

als je echt aan de hobby wil bouw dan gewoon een nieuwe kast

profesionele bouw tekeningen zat te vinden en filters ook...dan heb je tenminste iets knaps

nu ga je allemaal allemaal nieuw spul zetten in een kast die er helemaal niet voor gemaakt is tevens ziet het er ook uit alsof meneer Bell hem nog zelfs heeft gebouwt

kijk eens bijv op speakerstore.nl

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Dat lijkt mij een beter plan ja gewoon een geheel nwe kast bouwen.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• die gast
              • Jan 2009
              • 3

ok..ok. ben eruit.. ga een setje kopen van JBsystems . Ik wil dezelfde onderdelen als de pw15/300. klopt het dat deze gebruik maakt van de volgende driver.
              "Professional Titanium driver with 1,5' Kapton voice coil"

dan heb ik daarna alleen nog een toeter en crossover nodig geloof ik.
              zou ook mooi zijn als iemand weet welke crossover ik het beste kan gebruiken/VIBE15 gebruikt.
              Als dank zal ik als het klaar is een filmpje van de nieuwe boxen posten

groetjees Joeri

Comment

• jens
                • Aug 2004
                • 1067

je gaat dus wel zomaar wat proppen in de kast??

zonde van je centen..

maar succes

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Haaaaaaai Faaaaaaaaaiiiiii
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...