Ik heb,
(het was niet mijn idee)
Skytec speakers. bestel nr 170.257
ze zijn powerd en er zit (volgens de website) een 100W RMS 8Ohm versterker in voor de laagdriver en een 50W RMS 8Ohm versterker in voor de hoogdriver.
Nu is de hoogdriver dus opgeblazen en ik heb hier nieuwe voor besteld bij de TD van skytronic, ik heb ook eens op internet gezocht naar die dingen (er staat een code op de drivers zelf namelijk (ED3402))
En op een site vond ik dus dat de power rating van die dingen 30W 8Ohm is.
Nu is mijn vraag of ik die hoogdrivers kan voorzien van een gloeilampje zodat ie niet nog ns opblaast? en als dat mogelijk is, watvoor soort gloeilampje moet dat worden?
(het was niet mijn idee)
Skytec speakers. bestel nr 170.257
ze zijn powerd en er zit (volgens de website) een 100W RMS 8Ohm versterker in voor de laagdriver en een 50W RMS 8Ohm versterker in voor de hoogdriver.
Nu is de hoogdriver dus opgeblazen en ik heb hier nieuwe voor besteld bij de TD van skytronic, ik heb ook eens op internet gezocht naar die dingen (er staat een code op de drivers zelf namelijk (ED3402))
En op een site vond ik dus dat de power rating van die dingen 30W 8Ohm is.
Nu is mijn vraag of ik die hoogdrivers kan voorzien van een gloeilampje zodat ie niet nog ns opblaast? en als dat mogelijk is, watvoor soort gloeilampje moet dat worden?

Meestal is het genoeg om een PTC(de tweeter stopt er dan tijdelijk volledig mee,geen geluid dus) of een lamp(de tweeter wordt verzwakt zolang de overbelasting aanhoud) in serie aan te sluiten tussen de tweeter.Heb je na één van voorgaande gevallen niet door dat je te hard speelt dan merk je het wel als de lamp én de tweeter branden.

Comment