Dubbel 15" of Enkel 18"???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KG2
    • Jan 2008
    • 3

Dubbel 15" of Enkel 18"???

Bij deze een vraagstukje.

ik ben in het bezit van twee Community SLS920 topjes. Bij deze topjes moet nog wat laag

Makkelijk gezegd: twee SBS25(dubbel 15") kasten er bij en klaar. Dus niet
    Deze kast vind ik veel te breed (63cm), terwijl de hoogte wel goed is. (85cm)
    De hoogte is nodig om de topjes te stacken.(twee basjes per kant)

Kort om, ik ben op zoek naar een frontloaded laagkast van ca. (hxbxd) 85x46x60cm, dubbel 15" of enkel 18" of een combinatie hiervan.

PHL of B&C drivers lijken mij het mooist!

Aangezien ik geen software bezit en kan draaien(Apple) om basreflex poorten te berekenen, doe ik een beroep op de leden van het forum om mij hier mee te kunnen helpen.

Wie durft???

Met vriendelijke groet,

George
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Je kan even opzoek gaan naar wat ontwerpen van B&C speakers, die hebben een ontwerp van een dubbel frontloaded bassreflex 2x15 inch, je kan zelf makkelijk de maten aanpassen tot je gewenste afmeting.

Chau!

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• KG2
      • Jan 2008
      • 3

@ Dave:

Dank je voor je reactie.

Het ontwerp van B&C van de dubbel 15" heeft een inhoud van ca. 300 liter.
      Met de maten die ik graag wil (transport/stapelbaarheid) is de inhoud ca. 185 liter.

Vraag:
      Hangt de afmeting van de reflex-poort(en) wel of niet af van de inhoud van de kast

Somige fabrikanten geven wel een "recommanded encloser volume" en een "tuning freq." op. PHL dus B&C niet
      Of is dit uit de T&S parameters te ontleden?

Wat ik dus eigenlijk zoek:
      de afmetening (opp. x lengte) van de reflex-poort voor bijvoorbeeld twee B&C 15PZB100 drivers in een kast van ca. 185 liter netto.

Of is dit te makkelijk gedacht

Groetjes George

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Beste George,

Hou wel rekening dat B&C dit ontwerp zorgvuldig ontworpen heeft voor hun eigen speakers, dus dat zal wel goed zitten.
        Ik begrijp niet waarom je perse een dubbel 15 inch bass bin wil hebben met een inhoud van 185 Ltr.
        Beter is het dan om de gewenste speaker parameters eens door een Winisd of ander software programma te rollen en zelf eens een kast ontwerpen op jouw eigen gewenste afmetingen, je zal verbaasd staan als je toch dicht in de buurt komt van de B&C dubbel 15 inch kast.

Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...