18" jbl w-bin naar basrelfex?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • André84
    • Mar 2007
    • 26

hierbij een foto van de set. Topboxen is ook SA. dat stond er nog op te lezen maar we hebben de kasten geheel overgeschilderd

Comment

• dexter
      • Jul 2005
      • 433

Topkasten lijken me de SA GB152 (grey series)

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

Originally posted by André84
        nou dr zit een kleine kans in dat ze in de verkoop gaan idd. Onze geluidsman snapt niet hoe ie t allemaal aan moeten sluiten en t houd ons telkens erg op om dat hele spul op te moeten zetten. plug and play is wel makkelijker
        dan hoor ik graag meer van je, oa of er 2241 speakers in de bassen zitten!
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• jens
          • Aug 2004
          • 1067

Originally posted by dexter
          Topkasten lijken me de SA GB152 (grey series)
          volgens mij ook

al is volgend mij de bovenste driver niet meer orgineel?

Comment

• André84
            • Mar 2007
            • 26

We hebben de kasten verder niet opengehad. De bovenste speaker lijkt iets in kleur af te wijken idd, ook geen flauw idee of dat origineel is of niet. de kasten zijn overigens allemaal opgeknapt met een nieuw likje verf en nieuwe profielen. ze staan in de oefenruimte dus, kan iemand zo zeggen waar dat frontpaneel mee vastgezet is, gewoon kruiskoppen of inbus? kan k es wat gereedschap meenemen.

De boel wordt overigens aangestuurd door 2 stuks aa clarity 800 watt versterkers, dr zitten 4 aa clarity monitoren bij, die aangestuurd worden door een yamaha versterker. Verder zit er nog een crossover en een equalizer bij, dit alles in 2 flightcaseracks op wieltjes gemonteerd, + een mengpaneel 28 kanaals oid, een multikabel (+-35meter?) + stageblok, alle bekabeling. alles zit in flightcases gebouwd, owja en dr is nog een nieuwe galm en compressor bijgekocht (berhinger oid).

Wat moet zoiets nog opbrengen ?

Comment

• André84
              • Mar 2007
              • 26

We hebben uit het niets een bod gekregen van 2500 voor de complete set alles inclusief. goede prijs of bied er iemand meer ?

voor ons is de set echt te groot, we hebben afgelopen weekend een optreden gehad in een zaal voor +- 150 tot 200 man. We konden t spul heel moeilijk kwijt en t we verwachten nauwelijks grotere optredens te gaan verzilveren. n kennis raad ons een actieve DAP set aan, volgens hem moet dat een veel strakkere sound opleveren dan dat we hier op zouden kunnen realiseren. true or false?

Comment

• All-round Sound
                • Feb 2006
                • 289

Hallo André,

NEE GEEN DAP !!!!!!!!!!
                hoewel ze de kasten erg mooi bouwen klinken ze echt nergens naar
                wij hebben een paar [4]topjes van dap omgebouwd met nieuwe speakers , drivers en filters
                en dan is het ineens een heel mooi en goedklinkend kastje geworden

maak eerst een afweging voor je het bestaande verkoopt

wat moet ik gaan huren en wat kost het
                maar ook de romslomp met ophalen , wegbrengen , borg enzovoorts
                of
                wat moet ik nieuw of 2de Hands aanschaffen en wat kost het

en heb ik zo veel meer ruimte met een actieve set ??

we kunnen het er of-topic eens over hebben
                bij voorbaat heb ik geen intresse in de speakerset , versterkers of monitoren
                de monitoren kan je trouwens zelf denk ik erg goed gebruiken

wel hebben we nog een heel leuke en nette compacte set over staan
                zonder amps maar over alles valt te praten
                de enkele set is voor optredens van 25 tot +-150 pers. gebruikt
                de set gaat er uit i.v.m. de uitbreiding van onze Apogee sets

m.v.g.
                Luke
                All-round Sound
                ================================================== =======
                doe mij maar APOGEE nee niet enkel de 3x3's ook de kleine topjes zijn erg goed
                Last edited by Mathijs; 12-11-08, 22:32.

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

Originally posted by André84
                  We hebben uit het niets een bod gekregen van 2500 voor de complete set alles inclusief. goede prijs of bied er iemand meer ?

voor ons is de set echt te groot, we hebben afgelopen weekend een optreden gehad in een zaal voor +- 150 tot 200 man. We konden t spul heel moeilijk kwijt en t we verwachten nauwelijks grotere optredens te gaan verzilveren. n kennis raad ons een actieve DAP set aan, volgens hem moet dat een veel strakkere sound opleveren dan dat we hier op zouden kunnen realiseren. true or false?
                  voor 2500 euro meteeen die rommel brengen naar de bieder..

Ik maak uit je verhaal op dat je niet de nieuwste spullen hebt staan.
                  28 kanaals mixer zal wel een flinke jongen zijn. De topkasten zijn niet orgineel!

MAAR:
                  Voor 2500 euro koop je niet een complete nieuwe set welke je kunt gebruiken voor optredens waarbij je de volledige band uitversterkt.

Ik zie dan namelijk voor mij:
                  -top-bass combi actief of niet..
                  -een 4tal monitoren actief of niet
                  -een mengtafel, 16 kanalen zou voldoende moeten zijn
                  -multikabel van je mixer naar podium
                  -galmpje
                  -een stel kisten waar je je spullen netjes in kunt vervoeren

mijn advies:
                  laat je speakers en versterkers eens nakijken door iemand die er verstand van heeft, die SA speakers kunnen al een flink geluid produceren, met de juiste peakers erin en de juiste aansturing een prima geluid uit te halen.
                  Heb je niet zulke grote optredens dan laat je ze fullrange spelen, moet het groter dan huur je een stel basreflex kastjes.

voor de rest weet ik niet exact wat je aan spullen gebruikt dus kan er geen oordeel over geven.

succes.

PS: ik zou ook niet naar een DAP soundmate setje grijpen om een bandje uit te versterken.
                  JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• André84
                    • Mar 2007
                    • 26

Grote bump:

Het lijkt erop dat de koper (verzamelgek) uiteindelijk niet de centjes bijelkaar krijgt voor de PA. We wachten het nog even af, maar kans is groot dat ie straks weer in de verkoop gaat. Tzt zal ik es een nette advertentie maken met actuele foto's, maar geïnteresseerden mogen zich natuurlijk alvast melden

Comment

Working...