Fane Studio Colussus 15 inch

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gice
    • Dec 2007
    • 83

Fane Studio Colussus 15 inch

Beste forummers

Ik heb een vraagje een persoon bied mij 2x Fane studio colussus 15inch speakers aan van 400 watt rms...

Heeft iemand ervaring met deze speakers??

Ik kan er dus 2 kopen voor €220,- maar weet niet in welk rijtje ik deze speakers zou moeten plaatsten als ik over kwaliteit praat

(beyma,jbl,eminence???)

mvg,

Gijs
  • twemmie
    • Sep 2008
    • 15

toevallig op mp?
    ik heb ze even bekenen vind ze er van boven af niet echt schoon uitzien maarja!

ik heb 1 x een speaker setje van fane gehoord en daar kwam echt slecht geluid niet slecht maar heel slecht.
    maar mischien hebbe mense ervaring met deze speaker?
    heeé natuurlijk VMB

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

fane colossus is toch ongelofelijk oud?

In die serie hadden ze ook ooit een 22 inch.
      lekker belangrijk!

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Fane is tegenwoordig in handen van Warfedale, ze maakten (Fane dus) speakers die iets boven de kwaliteit zaten van Eminence.

Turbo Sound en Function One heeft ze ook gebruikt in enkele kasten, dus zo slecht geluid kwam daar niet uit hoor!!

Idd, ze hadden ook een 24" subwoofer in hun pakket...Deze was wel erg slecht weet ik me nog te herinneren....De konus vervormde terwijl je toekeek!! Wel erg leuk toen..

Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• gice
          • Dec 2007
          • 83

conclusie

Kijk ik heb 2 lege 15inch kastjes staan en wil voor max 250 eur speakers erin zetten!!

Dus is dit dan wel een goede keuze??

Aan jullie reacties te zien niet maarja... iemand tips?

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

De Fane collosus is een beest van een speaker, als het kastje geschikt is voor een speaker met deze parameters kan ik ze je echt aanraden.
            Ik heb twee hoorngeladen subs met de Collosus 15 XB en die draaien al meer dan 15 jaar probleemloos met slechts een keer een recone.
            Als versterker gebruik ik een Lab 4000 op vol vermogen!
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Precies, FANE was destijds DE speaker in goede subs en had ook gretig aftrek en bekendheid in het 'betere' zelfbouw tijdperk destijds!!

Echt waar, TurboSound en Function One gebruikten ze!!!!

Dave
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• gice
                • Dec 2007
                • 83

thx voor de tips mannen

Ik ga even achter deze speakers aan en zal jullie verslag uitbrengen .. met pics

groeten G

Comment

• gice
                  • Dec 2007
                  • 83

oej oej

Heb ze gekocht voor €180,- inclusief verzendkosten ze zitten in 2 basreflex kasten!!

Ze knallen goed en zijn zeker voelbaar er hangt nu een crest ca9 achter met 2x 600 watt 8ohm.... ik heb ze alleen binnen kunnen testen in een ruimte van ongeveer 12 bij 4.....daar trilde alles werkelijk van de tafels af

najah nu nog een keer proberen in een wat grotere ruimte met publiek kijken wat het dan doet.

Alsnog tevreden bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Comment

Working...