welke sub kast

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • seppe30
    • Dec 2007
    • 248

welke sub kast

hallo
    welke sub kast kan ik best bij w-bim kasten gebruiken
    wat werd daar vroeg bij gebruikt ?

alvast bedankt seppe
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Vroeger werden daar W-bin kasten voor gebruikt
    Dat waren toen de subs.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• seppe30
      • Dec 2007
      • 248

bedankt dus om een lager bass tekrijgen zet ik er best nog een paar naast

Comment

• Mathijs
        Moderator
        • Aug 2002
        • 1353

W-bins doen het sowieso een stuk beter als je er een paar tegen elkaar aan zet. Nadeel is het formaat.

Comment

• seppe30
          • Dec 2007
          • 248

bedankt voor de raad heb er nu vier dan bouw ik er nog twee bij

mvg seppe

Comment

• nightline
            • Oct 2002
            • 1001

In mijn beleving plaats je daar flinke folded hoorns onder, voorzien van een lange hoorn tov de korte hoorn van een w-bin.
            Een paar extra w-bin geeft inderdaad ook iets meer laag door de koppeling tussen de kasten. Maar wil je echt sub dan zul je toch naar andere type kasten moeten kijken zoals lange hoorns, bandpass of basreflex.

Mvg

Jack
            Powered by AudioMadness....

Comment

• dexter
              • Jul 2005
              • 433

De W-bin is ooit ontworpen om met z'n 4en per kant (dus minimaal 8) samen te werken meer is geen problem minder komt het geluid niet
              ten goede.

Comment

• salsa
                • Jan 2007
                • 1315

Originally posted by Mathijs
                W-bins doen het sowieso een stuk beter als je er een paar tegen elkaar aan zet. Nadeel is het formaat.
                Dat hangt af HOE je deze plaatst, je kan ook uitdoving krijgen!

Het beste resultaat is W-bins op elkaar te stapelen, of rechtop naast elkaar.
                Plat op de lange kant en dan naast elkaar is geen goed idee..

Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• seppe30
                  • Dec 2007
                  • 248

en als ik er nu twee martin bin kasten bij zet heeft dat nut of niet
                  weet er nog ergens staan
                  maar anders bouw ik nog 4 w-bin kasten er bij

Comment

• Rademakers
                    • Jul 2003
                    • 1281

Het beste is om er meer van dezelfde w-bins bij te zetten, zodat ze samen één grote hoorn vormen opgebouwd uit gelijkwaardige segmenten (de achterliggende gedachte bij vrijwel elk hoorn ontwerp).

Mvg Johan

Comment

• seppe30
                      • Dec 2007
                      • 248

heb 4 dezelfde w-bin kasten gevonden dus dan zal ik er 8 hebben
                      dus zal beter moeten gaan

maar de verkoper van die w-bin kasten heeft ook nog hybride kasten staan zouden die te gebruiken zijn samen met mijn w-bin kasten of heeft dat geen nut er heeft vroeger een jbl2226 ingezeten
                      die steek ik er best weer in of zou een beyma sm-115n ook iets zijn

mvg seppe

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Waar je vooral op moet letten is dat, wanneer je verschillende soorten subs met elkaar gaan combineren de looptijden niet teveel verschillen.
                        Daardoor kun je uitdoving krijgen waardoor ze elkaar eigenlijk tegen aan het werken zijn en je steeds minder laag krijgt.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• nightline
                          • Oct 2002
                          • 1001

Originally posted by seppe30
                          heb 4 dezelfde w-bin kasten gevonden dus dan zal ik er 8 hebben
                          dus zal beter moeten gaan

maar de verkoper van die w-bin kasten heeft ook nog hybride kasten staan zouden die te gebruiken zijn samen met mijn w-bin kasten of heeft dat geen nut er heeft vroeger een jbl2226 ingezeten
                          die steek ik er best weer in of zou een beyma sm-115n ook iets zijn

mvg seppe
                          SM 115/n is niet sterk genoeg aangedreven, pak liever de SM115/K ( de opvolger van de 15K200.

Mvg

Jack