Heb vandaag een setje overgekocht van een drive in...
2x baskasten - merk "concord" kast is ing 90cm hoog 50 breed 40 diep
omdat ik niet weet wat voor model het is en nu even geen fotos bij de hand heb even een beschrijving van het model.
voorkant beschrijving:
tsplitsing midden is dus hout 2 ingangen aan de zijkanten + 2 horizontale tussenschotjes.
achterkant beschrijving:
als je de midden plaat weghaalt 2x basspeakers OMGEDRAAID! dus gericht op de achterplaat.
Kenners weten dan vast wel wat dit model is.
Ze zijn gevuld met 2x 100 wat 15 inch merkloos (of concord?)
Verder als mids 2x HH electronics 1500 series 150 watt
Helaas (dit was al vermeld) zijn van de linkerbaskast beide speaker kapot.
Ik heb ze net getest en er komt amper geluid uit. de verkoper melde dat de conus vast zat en een recone nodig was.
Nu heb ik wat vraagjes. Ik wil dus waarschijnlijk 2x nieuwe speakers kopen om de kapotte te vervangen maar om links rechts verschil te voorkomen dacht ik 2x zelfe merk speaker te kopen en dan 1 links en 1 rechts samen met 1 oude. dit is de goedkoopste oplossing.
maar ik wil ook best de kast vullen met 4 nieuwe speakers van een beter(?) merk met meer wattage. is dit wel verstandig voor een kast met die afmetingen? er zit nu dus 2x 100 wat per kast in maar wat als ik er bv 2x 200 watt inzet? zou de kast daar geschikt voor zijn? en welke speakers zijn dan aangeraden voor een budget van ongeveer 300 euro.
en die hh electronics zijn dit goede speakers? ik las ergens dat ze vroeger de "rolls royce" onder de speakers waren... maar klopt dit wel? en geld dat ook voor de 1500 series?
veel vragen veel text maar bedankt voor het lezen.
Groetjes bartje.
2x baskasten - merk "concord" kast is ing 90cm hoog 50 breed 40 diep
omdat ik niet weet wat voor model het is en nu even geen fotos bij de hand heb even een beschrijving van het model.
voorkant beschrijving:
tsplitsing midden is dus hout 2 ingangen aan de zijkanten + 2 horizontale tussenschotjes.
achterkant beschrijving:
als je de midden plaat weghaalt 2x basspeakers OMGEDRAAID! dus gericht op de achterplaat.
Kenners weten dan vast wel wat dit model is.
Ze zijn gevuld met 2x 100 wat 15 inch merkloos (of concord?)
Verder als mids 2x HH electronics 1500 series 150 watt
Helaas (dit was al vermeld) zijn van de linkerbaskast beide speaker kapot.
Ik heb ze net getest en er komt amper geluid uit. de verkoper melde dat de conus vast zat en een recone nodig was.
Nu heb ik wat vraagjes. Ik wil dus waarschijnlijk 2x nieuwe speakers kopen om de kapotte te vervangen maar om links rechts verschil te voorkomen dacht ik 2x zelfe merk speaker te kopen en dan 1 links en 1 rechts samen met 1 oude. dit is de goedkoopste oplossing.
maar ik wil ook best de kast vullen met 4 nieuwe speakers van een beter(?) merk met meer wattage. is dit wel verstandig voor een kast met die afmetingen? er zit nu dus 2x 100 wat per kast in maar wat als ik er bv 2x 200 watt inzet? zou de kast daar geschikt voor zijn? en welke speakers zijn dan aangeraden voor een budget van ongeveer 300 euro.
en die hh electronics zijn dit goede speakers? ik las ergens dat ze vroeger de "rolls royce" onder de speakers waren... maar klopt dit wel? en geld dat ook voor de 1500 series?
veel vragen veel text maar bedankt voor het lezen.
Groetjes bartje.

maar in een gesloten kast of horngeladen kast is dit geen probleem. maar de rolls-royce onder de speakers vroeger is een beetje overdreven.
het is een speaker die in grote lijnen is afgeleid van de JBL d130 en d130f en de rcf l15p100a alleen dan met een ferriet magneet net als de rcf l15p100ac en de jbl e140, maar deze 4 klinken alle 3 wel iets strakker dan die e1500 terwijl de e1200 het beter doet als een jbl k120, jbl e120 en rcf l12p11c qua klank aangezien de e1200 iets subtieler klinkt maar de rcfl12p11 en de jbl d120f laten de e1200 dan weer ver achter zich want deze klinken veel strakker en helderder.

tips natuurlijk wel erg welkom.
Comment