reinkus heinz sub + top

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erik minnen
    • Apr 2007
    • 24

reinkus heinz sub + top

Hallo,
    we hebben in ons theater een (mobiel) PA setje van RH: 2 x SR 5/9X topjes en 2 x BPS 15-1 subs. We willen nu in de sub een "pot" bevestigen zodat we hierin een statief kunnen steken en daarop de topjes.... vrij standaard dus. Ik veronderstel dat ik de voorkant van de sub en top op hetzelfde punt moet plaatsen om geen fase problemen te krijgen, maar dat staat dat statief/pot wel vrij ver naar voor op die sub, waardoor hij precies bijna zou overhellen/vallen naar voor. Ik zou die top verder naar achter kunnen plaatsen en met een degelijke crossover de evt faseverschuiving kunnen corrigeren, maar dat kan onze crossover niet (alleen 180° draaien). Wat zouden jullie in zo'n geval doen, top toch zo ver naar voor plaatsen, evt tegengewicht op sub,..... goeie raad is altijd welkom )) bedankt alvast !
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

Kort gezegd: Dat is niet nodig, je kunt gerust voor de meest stabiele configuratie gaan.

Mvg Johan

Comment

• nightline
      • Oct 2002
      • 1001

No even een tip: gebruik een statiefflens met M20 schroefdraad, ipv de bekende insteekpotten. Bij die insteekpotten ontstaat vaak veel speling tussen pot en tussenpaal, en dan staat je top zo stom scheef op je sub.

Mvg

Jack