electro voice MTL2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zero
    • Oct 2005
    • 42

electro voice MTL2

Beste mensen,

Ik zou in 2 orginele MTL-2 bassen nieuwe speakers moeten zetten, iemand enig idee welke ik hier best voor zou nemen ? Sigma ? Eminence ? RCF ?
    Iemand met ervaring hierin misschien ?

Groeten,
    Zero
  • Joost van Ens
    • Jan 2001
    • 628

Wat dacht je van lekker origineel, EV? Uit mijn hoofd de dl18mt of zo iets, ook evx kwam je regelmatig tegen.

Comment

• Zero
      • Oct 2005
      • 42

daar zijn we al vanaf gestapt om de gekende redenen...

we hebben nu al een hele tijd andere "goedkope" speakers erin zitten, maar niet met het gewenste resultaat...vandaar dat ik de vraag lanceer.
      Last edited by Zero; 09-06-08, 13:03.

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

tsjah, dat krijg van vaak met goedkopere speakers.

Ik zou zeker gaan voor de originele. kosten zijn ernaar, maar dat geknoei met immitatie en vervangende speakers zakt mijn broek van af.
        Hierdoor moet je iedere occasion open gaan schroeven om te kijken of er wel een originele speaker inzit. Jammer voor de kwaliteit en de waarde van de kast
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Husss
          • Jul 2003
          • 220

Originally posted by Upgrading your system
          tsjah, dat krijg van vaak met goedkopere speakers.

Ik zou zeker gaan voor de originele. kosten zijn ernaar, maar dat geknoei met immitatie en vervangende speakers zakt mijn broek van af.
          Hierdoor moet je iedere occasion open gaan schroeven om te kijken of er wel een originele speaker inzit. Jammer voor de kwaliteit en de waarde van de kast
          Ik heb het hier precies andersom.
          2 gekopieërde kasten met de originele dl18mt's
          Klankmatig was er geen verschil met de originele kasten. maar idd wel beide met de originele speakers

Comment

• All-round Sound
            • Feb 2006
            • 289

op marktpl. zag ik net een paar orginele voorbij komen
            even zoeken missch.

Comment

• luc2366
              • Jul 2002
              • 1161

dl18mt's gaan veel te snel stuk (ja OOK met de originele processor)
              evx is al heel wat beter.

ik heb er zelf 18G400 insteken en heb sindsdien geen kosten meer gehad

Comment

• Zero
                • Oct 2005
                • 42

Hey Luc, de 18G400 van Beyma of van RCF ?
                Dat bedoelde ik dus, de orginele speakers gaan veel te rap stuk.
                Ik wil dus een alternatief, maar niet te veel inboeten op de kwaliteit van het geluid.
                Luc, hoe ervaar jij het geluid nu j de kasten geladen hebt met de 18G400 ?

Comment

• luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

Originally posted by Zero
                  Hey Luc, de 18G400 van Beyma of van RCF ?
                  Dat bedoelde ik dus, de orginele speakers gaan veel te rap stuk.
                  Ik wil dus een alternatief, maar niet te veel inboeten op de kwaliteit van het geluid.
                  Luc, hoe ervaar jij het geluid nu j de kasten geladen hebt met de 18G400 ?
                  zie dat je ook uit belgië bent. mail me ff

Comment

• Husss
                    • Jul 2003
                    • 220

Originally posted by luc2366
                    dl18mt's gaan veel te snel stuk (ja OOK met de originele processor)
                    evx is al heel wat beter.

ik heb er zelf 18G400 insteken en heb sindsdien geen kosten meer gehad

Speel ik dan zo zachtjes of ..... Heb er nog nooit stuk gehad!!

Comment

• salsa
                      • Jan 2007
                      • 1315

De DL18 MT zijn gewoon weg hele slechte speakers, echt waar, ik heb er verschillende kapot zien gaan en voor dat geld zijn er echt betere luidsprekers te krijgen dan die EV DL18 speakers...Bah, wat een kwaliteit!!

Indien mensen willen zal ik wat foto's sturen, mail me maar via m'n site!!
                      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Dirk Wijnen
                        • Dec 2006
                        • 189

Ik heb laatst van iemand gehoord die heeft een aantal MTL set's met ook de originele EV DL18MT's er in liggen, hij zij dat Electro Voice met DL18MT's tussen 1999 en 2000 een productiefout heeft gehad. Hij heeft 4 EV MTL-1's en heeft alle 8 de speakertjes moeten vervangen door nieuwe, en ook met de originele processor. Hij had toen gelijk contact opgenomen met Electro Voice, van hoe kan dit? Zij zijden dat er een productiefout tussen 1999 en 2000 was.
                        Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• Zero
                          • Oct 2005
                          • 42

ben er nog steeds niet uit....
                          Kan iemand mij zeggen of de 18G550 van Beyma eventueel geschikt zou zijn ?

Comment

• Rademakers
                            • Jul 2003
                            • 1281

Heb je de T/S-parameters van de DL18 MT? Een luidspreker met gelijkwaardige parameters (maar een grotere VC) is het meest trefzeker.

De 18G550 lijkt me zo op het eerste gezicht niet heel geschikt (vrij hoge Qts).

Mvg Johan

Comment

• Zero
                              • Oct 2005
                              • 42

bij mij zitten (zaten) er EVX180 speakers in, volgende gegevens heb ik :

Frequency Response (-3dB) 30 - 800 Hz
                              Sensitivity 1W/1m 98 dB
                              Max. SPL / 1m (calc); full space 125.8 dB
                              System Power Handling (continuous/program/peak) 600/1200/2400 Watts
                              Nominal Impedance (Passive) 8 Ohms
                              Chassis Size 18 inches
                              Weight Net 10.6 kg ( 24 lbs )

ben een complete n00b op dit gebied, dus alle info is welkom, ik zou geen miskoop willen doen !

Alvast bedankt.

Comment

Working...