Zeuz 15400c-4 PA-speaker: defect? Wat te doen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TB84
    • Mar 2008
    • 1

Zeuz 15400c-4 PA-speaker: defect? Wat te doen?

Wij hebben onlangs twee PA-subs gekocht (zelfbouw) met elk een Zeuz 15400c-4 speaker.

Afgelopen vrijdag hebben we even testgedraaid, op zich klinken ze prima. Als het volume wat opgeschroefd wordt echter, begint 1 speaker te kraken! Meestal bij een kickbass. De speaker loopt verder niet aan als je hem met de hand induwt en bij lagere volumes klinkt hij prima. Ook is de weerstand over beide speakers hetzelfde. Wat kan er nu aan de hand zijn met deze speaker? Mocht hij defect zijn, waar kan ik een andere vinden? Worden deze speakers nog wel gemaakt?
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Als ik mij niet vergis waren deze uit de overgangsperiode van Altai naar Skytronic???
    Kijk dus eens bij Skytronic of bij Altai?
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• beyma
      • Oct 2002
      • 1614

Lijkt mij een gevalletje mechanische overbelasting, de spreekspoel staat te klapperen tegen de poolplaat en dat is wat je -waarschijnlijk- hoort !
      Kan liggen aan een slap geworden center ring en/of slappe surrounding, maar ja, het is ook niet echt een kwaliteits merk...

Volgens mij verkoopt conrad ze nog, en anders gewoon even google'en
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

Working...