turbosound sub's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj pier
    • Feb 2008
    • 14

turbosound sub's

hela heeft er iemand plannen van de tsw-718 dubble sub van turbosound en die van tsw-118 enkele sub van turbosound of weet er iemand een site waar die opstaat om na te maken ik maak graag weleens kasten na heb 6x event 1018 enkele sub van rcf nagemaakt deze gaan goed heb er twee orginelen van en er zit geen verschil in van klank. maar deze kasten komen te kort bij het zwaarder werk ze gaan hard maar gaan niet strak genoeg daar aan tegen gaat een tsw-718 wel strak. je moet al 3 of 4 rcf neerlegen om het zelfde te krijgen als een tsw-718 voor de kleiner feestjes kan ik dan beter een tsw-118 gebruiken deze pakken minder plaats in dan een rcf event 1018
  • nightline
    • Oct 2002
    • 1001

Het zijn kasten volgens het vierde orde bandpass hoorn idee, op speakerstore staat een ontwerp voor een enkele 18" bandpass hoorn, misschien kun je daar iets mee.

Mvg

Jack
    Powered by AudioMadness....

Comment

• dj pier
      • Feb 2008
      • 14

deze kasten zijn niet het zelfde. kan omgerekend worden maar als je de echte plannen hebt gaat het sneller en ben je zeker dat ze klinken als de orginelen. heb nu plan van dubbele bandpass hoorn maar deze is H1275 x W554 x D750 mm de maten van tsw-718 is H1293 x W574 x D770 mm
      die enkele 18 op speakerstore heeft de zelfde afmeting maar dan voor enkele als de dubble die ik nu heb.
      Last edited by dj pier; 13-02-08, 20:06.

Comment

• Turboke
        • Oct 2006
        • 463

Zeg, ik denk dat je van goede producten geen plannen zal kunnen vinden.
        Heb trouwens nog nooit geen plannen op het net gevonden van maakt niet uit welke pro speakers dus denk dat dit moeilijk zal zijn.
        En trouwens de tsw718 is geen sub maar een bas.
        Last edited by Turboke; 13-02-08, 20:29.

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Geen ontwerpen op het internet van bekende merken ???

Er is bij goed zoeken genoeg te vinden hoor D&B C4 en C7 en de B2 sub .........

Nexo kasten Master kasten ga maar door ..................

Maar goed wil je zo een turbosound ontwerp en het is nniet te vinden kun je ook als je er al een hebt natekenen of er een lenen ......................
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Turboke
            • Oct 2006
            • 463

En die D&B spelen dan misschien ook nog identiek als de originele? Ik ken ook iemand die copie heeft van d&b maar das dan ook om mee te lachen die sound.
            En zoveel gebruikers van deze type turbosound zijn er ook alweer niet, daar ieder met de 721 werkt.
            Er is veel copie te vinden maar welke zijn exacte kopieen, ga al maar eens na om voorbeeld te gevn naar de EV MT2 daar zijn zoveel soorten in.
            En degene die dan de juiste heeft zal deze ook niet zomaar uitlenen denk ik.
            Last edited by Turboke; 13-02-08, 22:51.

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

een D&B set zonder processor klinkt ook nergens naar ..............
              Net zoals NExo in het verleden zijn er exacte kopieen gemaakt van deze kast dezelfde komponenten erin en voila kqast klonk KUT zonder processor ( net zoals de originele ) MET de processor klonken ze hetzelfde en hard ! en dat voor nog geen 600 euro ...................

ik heb hier ontwerpen van D&B liggen gevuld met 18Sound en RCF en heb zo een set gehoord en klank was gewoonweg niet normaal zeker voor dat geld.

Het ligt er ook aan wat voor soort speakers je erin doet.

Zedlf heb ik kopieen van de Master MD218 kast erg goede sub echter bij de originele zit een rekenfout in mijn ogen want ik heb deze kast gehalveerd en nu heeft 1 enkele meer rendement dan de dubbele versie.

hier een foto ervan :

[Foto verkleinen aub]

en van de binnenkant :

ik heb wel de poort aangepast en de hoorn licht aangepast omdat je van 2 terug gaat naar 1 speaker.

wat betreft jouw vraag is het niet zo dat die kast iets als van Funktion One ? de USB sub ????

Last edited by Mathijs; 14-02-08, 01:06.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• salsa
                • Jan 2007
                • 1315

Originally posted by Rolandino
                Geen ontwerpen op het internet van bekende merken ???

Nexo kasten Master kasten ga maar door ..................

Mail me ff, ben wel erg benieuwd!!!

Dave.
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

neem ook effe met mij contact op aub.

kan je indien gewenst iets in ruil geven

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

als je zoekt op internet vindt je genoeg ............

er zijn genoeg fora's en site waar ontwerpen zijn te vinden.

Dat ze hier niet bekend zijn is mij vreemd overgekomen omdat de meeste hier naar zeggen alles weten en verstand van hebben ..................

Comment

• dj pier
                      • Feb 2008
                      • 14

rolandino weet jij waar ik het ontwerp van een tsw 718 deze heeft als buiten maat H1293 x W574 x D770 MM dit is een bas kast van 50Hz tot 250Hz het is een soort bandpass hoorn. ik heb de orginelen gehoord maar ook kopie's die stonden daar naast deze hadden een speaker van eminence omega pro 18A en deze gingen heel goed maar ik weet niet wie ze gebouwd heeft.
                      Last edited by dj pier; 14-02-08, 20:17.

Comment

• Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

nee
                        Op de site van Boyzpc staan ook veel ontwerpen.
                        Last edited by Mathijs; 16-02-08, 10:09.

Comment

• nightline
                          • Oct 2002
                          • 1001

Een merk kast nabouwen is één, maar daarmee heb je nog niet de speakers welke vaak OEM zijn. En daar gaat het mis.....!
                          Daarom kun je beter een tekening nemen waar alles van bekend is.

Mvg

Jack