Subwoofer werkt niet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djmontfoort
    • Apr 2007
    • 22

Subwoofer werkt niet

Ik heb een tijdje geleden 2 boxen gemaakt ik was er zeer tevreden over
    maar ik wil er nu 2 Baskasten van maken maar mijn probleem is dat ik een soort van gekraak geluid hoor, ik hoor geen zuivere bas maar ik snap het niet. Voor ik die tweeter en middeltoon erin had gemaakt en in me vorige kast dus de originele, zat er een zeer zuivere bas in en nu niet meer ik heb de gaten waar de tweeter en de middeltoon in zat ff dicht gemaakt(er komt wat anders voor in de plaats) maar meschien weten jullie het probleem moet ik een andere kast maken of moet ik er plankjes in maken.
    Hieronder wat fotos.

Boxen:

Speaker:

De man waar ik het van had zij dat het best goeie speakers waren, hij had volgens mij ook wel gelijk want ze klonken best goed in me oude kast.

Filter:

Dit is de filter volgens mij is het wel een oude filter maar hij werkt wel,
    op het weerstandje staat dit:
    Intertechnik 1ohm, 15%, 5w.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Greetz,

Jeroen van Montfoort
    Last edited by djmontfoort; 05-02-08, 16:35.
  • jeroenw
    • Dec 2003
    • 216

"dat het best goeie speakers waren" wil natuurlijk niet veel zeggen.
    Maar een krakend geluid is nooit goed, als je de conus (voorzichtig!!) induwt, loopt dit dan lekker soepel of schurend?

Als t schuurt is het einde oefening, dan is je speaker aan gort. Als deze wel soepel loopt haal er dan eens het filter tussenuit, zachters er geluid op zetten en kijken hoe dit klinkt. En dat witte blokje heet een weerstand... Maar filters die gebruik maken van gloelampjes worden al heel lang niet meer gebruikt...

Dus, kijken of je spreakers nog vrij lopen en ff je filter ertussenuit halen. dan weet je of en zo jah wat er stuk is.

Succes
    \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• djmontfoort
      • Apr 2007
      • 22

Originally posted by jeroenw
      "dat het best goeie speakers waren" wil natuurlijk niet veel zeggen.
      Maar een krakend geluid is nooit goed, als je de conus (voorzichtig!!) induwt, loopt dit dan lekker soepel of schurend?

Als t schuurt is het einde oefening, dan is je speaker aan gort. Als deze wel soepel loopt haal er dan eens het filter tussenuit, zachters er geluid op zetten en kijken hoe dit klinkt. En dat witte blokje heet een weerstand... Maar filters die gebruik maken van gloelampjes worden al heel lang niet meer gebruikt...

Dus, kijken of je spreakers nog vrij lopen en ff je filter ertussenuit halen. dan weet je of en zo jah wat er stuk is.

Succes
      het is de speakers niet maar het geluid, het als je hem hard zet hoor je een kut bass maar het komt denk ik door de kist, ik ga zelf een nieuwe maken like this,

alleen dan 2 aanmekaar en dan daar 2 stuks van ze worden dan 80 cm lang als er dan geen goed geluid uit komt dan denk ik dat ik een andere filter moet hebben of andere speakers.
      maar tog bedankt voor je comment.

Comment

• martijn verkerk
        • Nov 2005
        • 300

ff hele domme vraag
        heb je de + en de - van de speakers wel goed aangesloten (kortomstaan de speakers wel in fase?

Comment

• LJKEVIN
          • Dec 2005
          • 426

Domme vragen bestaan niet..

nouja, niet te hard roepen hier..
          Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

ik zie 4 ohm staan op de speaker... kan het wezen dat als je er 2 aan elkaar knoopt je versterker wel erg zwaar belast?? 2 ohm!!!!

misschien dat je versterker wel over zn nek gaat. Tip: probeer het eens met een speaker... en dan de andere, maar niet samen.

doen ze het dan wel.... kan je versterker geen 2 ohm aan!
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

Working...