Renkus Heinz C3 sub

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Ola Dok !

Aha, zo zit dat ... toch niet gek om mechanisch 24dB HP te kunnen creeren ? Is dat tevens de max die je mechanisch kunt halen, en waarom ook niet aan de "bovenkant" zo'n steile afval, heeft dat met de kortere golflengtes tov de kastmaten te maken ?

Wel een hele hoop energie die uit die frequentieband komt ... daar moeten nadelen aan zitten, iets in het fase- / tijddomein dat lastig te combineren is, of een ongelijkmatig SPL-verloop binnen de frequentieband ?

Mja, dat gesleutel / gezaag / geboor / whatever moet je van houden ... dat vind ik nou echt een vak appart en laat ik liever over aan mensen die er verstand van hebben (ofwel; krijg je vieze handen van ;-)

Groetos !
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1066

leuk om weer eens een zelfbouw project te zien!

ben toch blij dat ik bij een aannemer werk en ongeveer alles kwa houtbewerkings machines tot me beschikking heb scheelt toch wel een hoop!

iig succes verder met het bouwen!

Comment

• Dirk Wijnen
        • Dec 2006
        • 189

Hej Hugo,

Heb je al je RH subjes al af?
        Post eens anders wat foto's ik ben zeer benieuwd wat het geworden is!
        Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

Hey Dirk,

nee ze zijn nog niet helemaal af, ik wacht helaas nog steeds op een aantal onderdelen (handvatten voor de zijkanten), had daarom nog geen foto's geplaatst.

Stofferen is nu wel bij alle 4 klaar en roosters zijn ook allemaal klaar, dus heb al wel even een paar foto's gemaakt:

Zoals je ziet zijn ze bijna helemaal af, de 2 strips aan de voorkant die de gril vasthouden moeten nog even netjes zwart gespoten worden, en het aansluitpaneeltje achterin ook. In de zijkanten komen 2 luikjes om bij de speakers te komen, zoals je ziet moeten die nog uitgesneden worden.
          Daarna nog even een paar mooie logo's op de voorkant (worden wel de nieuwe blauwe).

Heb vorige week ook stapeltje recone-kitjes uit Italië binnen gekregen:

Dus nog ff plakken en dan is het testen geblazen.

Zorg ik tegen die tijd dat er even een mooie foto van de complete set (4 subs per kant) verschijnt.

Maar als je nu al wat kwijt wilt: ga gerust je gang.

Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Dirk Wijnen
            • Dec 2006
            • 189

Zow dat ziet er errug mooi uit!!!..

Waar heb je dat rooster besteld?
            Wij zijn nu ook bezig met een zelfbouwset, en ik zoek nog zo'n rooster.
            Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• Obelix
              • Jul 2008
              • 8

zow dat ziet er erg netjes uit ik haal meestal me roosters bij Conrad hebben erg veel spullen niet altijd even goed maar aan een rooster kan je weinig fout doen.

groetjes Sjoerd

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Originally posted by Dirk Wijnen
                Zow dat ziet er errug mooi uit!!!..

Waar heb je dat rooster besteld?
                Wij zijn nu ook bezig met een zelfbouwset, en ik zoek nog zo'n rooster.
                Dank dank...

De roosters zijn een stukje maatwerk van de firma Zwartwoud.

Wat ben je zelf aan het bouwen dan? Tenzij het RH C3 of CE3 is heb je niet zoveel aan dit rooster, maar ga eens met je ontwerp naar een flightcasebouwer toe, die kunnen dit soort roosters ook gewoon leveren (mijn roosters hebben echter een verzet stukje erin zitten, en dat krijg je het mooist als het even met een machinale pers gedaan wordt.)

Groeten Hugo

Comment

• beyma
                  • Oct 2002
                  • 1614

Ze worden steeds mooier !

Rooster/gril kan je ook prima bij de plaatselijke metaal constructie boer halen, even door de gouden gids bladeren om te kijken of er één in je buurt zit (voor de jeugd: de gouden gids is zeg maar een soort papieren Google, analoog zoeken naar bedrijven dus )

Heb je eenmaal een constuctie boer gevonden, vraag daar naar "strekmetaal" of geperforeerd plaatstaal met een zo hoog mogenlijk percentage "air" !!
                  Strekmetaal kost niet zo heel veel, geperf. plaatstaal kon je nog wel eens van gaan schrikken, zeker als je het nog wil laten zetten door hun...
                  Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Dirk Wijnen
                    • Dec 2006
                    • 189

Ik ben momenteel bezig met RCF Event 1018 subjes te bouwen, we gaan er in totaal nog 6 bij bouwen ik heb er nu nog 2..
                    Ja, ik denk dat ik even contact opneem met de flightcase bouwer van ons, Penn Elcom heeft zo'n rooster, maar de prijs kan ik nergens vinden. Nou ja, ik ga er maar eens achter aan of bij de plaatselijke metaal boer even langs gaan ja..

Ja ik weet het, die geperf. plaatstaal is niet goeiekoop nee, kwam ik gister ook achter. Nouja ik wil wel dat het er goed uitziet dus dan maakt het me niet veel uit of het wat kost!

Comment

• jorre
                      • May 2007
                      • 44

als je dan toch roosters moet aanschaffen, ben ik van mening dat je ze beter meteen in roestvrij staal (inox) kan kopen
                      minder werk en roest achteraf!! of je moet de metalen kunnen laten poederlakken, dat kan ook
                      veel bouwplezier, we wachten op de foto's!

Comment

• hugovanmeijeren
                        • Oct 2004
                        • 1436

Mensen,

het heeft even geduurd, maar ik zal even een update geven. Alle kasten zijn klaar, alle speakers ge-reconed en alles is getest. Geluidje is super, alleen er is nog één (klein) probleempje, de luikjes aan de zijkanten moeten nog voorzien worden van afdichtingsmateriaal, er lekt nu namelijk nog lucht langs de luikjes en dat geeft een verlies in druk van zo'n 3dB. Maar dat is een kleinigheidje en heel eenvoudig op te lossen (de originele kasten zijn ook helemaal dicht 'gekurkt').

Hier nog even een foto van het hele zwikkie op de bijbehorende Dolly's:

Zoals te zien is moeten de latjes die het rooster vasthouden ook nog even in de verf, voor de rest is alles klaar.

Groeten Hugo

Comment

• Husss
                          • Jul 2003
                          • 220

RK toppen in de verkoop?

Gaan de topjes er weer uit?
                          Kwam ze op MP tegen

Comment

• hugovanmeijeren
                            • Oct 2004
                            • 1436

Originally posted by Husss
                            Gaan de topjes er weer uit?
                            Kwam ze op MP tegen
                            Daar heb je inderdaad gelijk in, maar ze gaan zeker niet weg omdat ze niet bevallen.

Boven de C3 subs hoort eigenlijk een C3 of CE3 top (deze zijn qua vorm en uiterlijk exact gelijk aan de sub). Na lang zoeken heb ik in Engeland afgelopen winter eindelijk een 4-tal CE3 toppen weten te bemachtigen en die maken de CT5 topjes eigenlijk een beetje overbodig.

Sindsdien zijn ze namelijk nooit meer gebruikt en dat is toch wel een beetje zonde.

Daar komt bij dat ik ook nog 4 kleinere RH topjes heb staan die ook vrij veel kunnen.

Vandaar toch maar besloten om ze eerst eens te koop te zetten, als ik ze niet kwijt raak dan maakt het ook niet uit, komt vast nog wel eens van pas, als infill o.i.d.

Groeten Hugo

Comment

• RayM
                              • Jan 2006
                              • 742

C3 tops

Dat ziet er goed uit Hugo.
                              Passen mooi onder onze (Qube Audio) C3 toppen.
                              Ik ben benieuwd naar de klank en ben ook benieuwd naar het verschil tussen jouw subs en TRS subs die wij gebruiken.
                              Heerlijk die stilte

Comment

• hugovanmeijeren
                                • Oct 2004
                                • 1436

Hoi Ray,

inderdaad dat lijkt mij ook wel een interessante vergelijk. Wat jij hebt is een ietwat gemodificeerde variant van de C3-top. (De oorspronkelijke Renkus Heinz versie had een dubbel 12" op het laag.)

Wij hebben de CE3 top, verschil is voornamelijk de mid/hoog sectie. Waar de C3 een 10" mid gebruikte met daarvoor een dubbel 1" op een aluminium hoorn, heeft de CE3 een dubbel 6,5" én een dubbel 1", allen gemonteerd op een waveguide.

Als ik zo naar die TRS sub kijk dan lijkt mij deze in zekere mate overeen te komen met de RH DRS18-1B (beter bekend als Synco 18RR). Klopt dat?

Zou leuk zijn om beide systemen eens naast elkaar te zetten.

Groeten Hugo

Comment

Working...