Op zoek naar een deftig bouwplan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djjake
    • Oct 2004
    • 126

Op zoek naar een deftig bouwplan

Ik ben op zoek naar een deftig bouwplan voor een zelfbouw topkast met hierin 2x 15" + 1,4" hoorn (60°x40°) en een bijhorende sub-bass kast (beide in het basreflex type) met hierin 2x 18" speakers.

De topkast had ik graag onder een conische vorm gehad zodat verschillende topkasten naast elkaar stacken een mooie spreiding zou geven (en ook een mooie klank)

Iemand een tip, idee of link ???
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

speakerplans (mogdale) of speakerstore.nl
    Voorbeelden te over.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• DaLex2
      • Oct 2007
      • 45

Kijk eens op deze link Beyma naar de beyma site klik op "Enclosure Designs Catalogue" in dit zip filetje zitten een paar ontwerpen PAG10 is zo'n ontwerp voor een topkast zoals als jij bedoeld.
      Waarom geld uitgeven D(R)AP is toch net zo goed....

Comment

• Mathijs
        Moderator
        • Aug 2002
        • 1353

Waarom wil je een combinatie maken met twee maal 15" en een 1,4" hoorn?

Ben je niet bang dat je een enorm gat krijgt?
        is twee keer 12" of een drie weg kast niet een beter idee?

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

lijkt mij ook beter ja of 2X15 met 2" driver

Als topkast kun je beter dubbel 12 nemen met driver .

Ik zou de dubbel 18 ontwerp nemen van 18Sound of de 4 enkele versie ( 2 van deze geeft meer druk als een dubbele )

plus je bent meer inzetbaar ( als je losse topjes hebt ) en meer hoogte.

Tekeningen vindt je op de site van 18Sound bij kits.

Ook goede bassen zijn de kopie's van Master MD218 maar dan in 2x enkel 18 uitvoering. ( zie mijn topic in zelfbouw forum hier )

Er zijn ook goede subs van AK met BEyma' s erin te verkrijgen deze kasten kun je leeg kopen met de speakers er los bij zodat je ze zelf af kunt werken.

er is zoveel te verkrijgen maar het is wat jezelf wilt en wat je budget is.

Kijk ook eens naar gebruikte sets op het internet.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...