Grote speakerflens

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ_jacob
    • Aug 2003
    • 293

Grote speakerflens

Beste allemaal

Ik heb een probleem, en omdat ik denk dat meerdere mensen hier het zelfde gehad hebben weet iemand miscchien ook wel een oplossing.

Situatie: subje-paaltje-topje, en dan heel dronken mensen er omheen die het als laatste redmiddel zien om recht op te blijven staan. Gevolg: de flens waar de paal in de sub valt is uitgescheurd. Of beter gezegd, het hout waar hij in vast zat.
    Zijn er ergens grotere speakerflensen te koop? of word dat een zelfbouw-las-klusje.

Ik hoor het wel
    Groetjes!
    Jacob
    mijn auto rijdt 1 op stoplicht
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Ik zou dat mooi zelf lassen!
    Uiteraard krijg je dan weer reactie's dat er dan geen "keuring" of "CE" op zit, maar als je het gewoon goed maakt dan heb je dat ook never nooit nodig,want dan blijft het namelijk wel altijd heel

Ik zou ze dan wel zo maken dat de paaltjes er toch wel een dikke 20..25 cm in zakken !
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• salsa
      • Jan 2007
      • 1315

Je kan ze gewoon bij de Elektronica hobby zaken kopen hoor!

35mm diameter staal.

Dave
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Rademakers
        • Jul 2003
        • 1281

Of beter gezegd, het hout waar hij in vast zat.
        Het hout een kleine 10 cm rondom de flens verdubbelen (of verdriedubbelen) zodat de krachten op de flens beter opgevangen worden.

Mvg Johan

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

Heb ze hier ook zelf gemaakt. Onderdeel van een stalen flens afgezaagd en er een plaat van 25x25 cm op gelast (met gat uiteraard)
          deze plaat verzonken in het houd (uitgefreest) en de plaat van binnenuit opgedikt tot 22 mm..

heb ze nu al een jaar zo denk ik en er staat zware toppen op..

nix meer aan doen, zijn onverwoestbaar..
          het is wel zwaar (ongeveer 1 kilo denk ik) maar aangezien de subs toch wielen hebben is dat geen bezwaar.
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• LJ_jacob
            • Aug 2003
            • 293

leuker nog, subs staan in vaste instalatie dus gewicht is helemaal geen probleem.
            helaas kunnen de toppen niet gevlogen, maar dat is weer een ander verhaal.

Bedankt voor de reacties, ik ga er lekker zelf mee aan de slag.
            Groetjes!
            Jacob

Comment

• dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

die chinese flenzen scheuren uit maar na vervangen met K&M (gietmateriaal oid) heb ik ze tot nog toe niet kapot! en ook met best heul zware toppen
              knoppen en waarden :)

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

Originally posted by LJ_jacob
                Beste allemaal

Of beter gezegd, het hout waar hij in vast zat.
                Zijn er ergens grotere speakerflensen te koop?
                aan de post lees ik dat de kracht te groot wordt voor het hout, niet dat de flens is gesneuveld. Deze is naar mijn idee nog perfect in orde.
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• LJ_jacob
                  • Aug 2003
                  • 293

precies, de flens is prima, maar het hout niet meer. (voor de geïntereseerden, het gaat om hortusaudio/granit line basjes en topjes)

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

ik bedacht me:

je kan ook een grote plaat staal met een gat erin aan de onderkant van de plaat zetten waarin je flens zit. De uitstekende fiens valt dan precies in het gat in de plaat. Vervolgens zet je met boutjes en moertjes de flens door en door vast. dan kan het ook bijna niet meer fout gaan.

Comment

Working...