Bouwplannen Master-Audio MD4 215HLF gezocht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S500D
    • Feb 2003
    • 215

Toch nog effe een misschien hele domme vraag.

Ik zie dat er bepaalde merken zijn die de speaker achterstevoren plaatsen in de kast. zal dit ook positief kunnen met de MD218. ik heb het nog niet geprobeerd omdat naar mijn idee het volume van de kamer groter wordt omdat de speaker er andersom in zit.
    Maar zou dit kunnen werken? en zou ik dit veilig kunnen testen op vol vermogen? Misschien 1 speaker omkeren en uit fase zetten (push en pull idee) zal dit misschien de klank verbeteren of juist alleen maar slechter maken.

Gr R.Wolda.
    U draait, Wij vragen.

Comment

• Mdg
      • Dec 2005
      • 23

Hey S500D,

Het verwisselen van de luidsprekers heeft theoretisch wel
      invloed op de 2e harmonische vervormingen die op deze wijze tot
      nul worden gebalanceerd.

Praktisch gezien is deze vervorming (voor zover je daarover mag spreken)
      niet hoorbaar en ondergeschikt aan de grootste vervorming veroorzaakt door een luidspreker; een te lange uitslag. M.a.w. je zult het verschil niet horen.

Luidsprekers worden ook weleens achterste voren gekeerd uit praktische overwegingen, bv. als de achterkamer zo klein moet zijn dat er geen ruimte
      is voor het chasis.

Trouwens; nog steeds eigenaar van de MD218`s? Ben al geruime tijd op zoek naar een stel MD215HLF, maar nog steeds niks gevonden. Daarom heb
      ik besloten de sub maar zelf te bouwen. Iemand was zo vriendelijk geweest om mij wat maten te laten opmeten. Dit gaat dan in combinatie met de 15G450N van Beyma.

Mvg,
      marcel

Comment

• S500D
        • Feb 2003
        • 215

Trouwens; nog steeds eigenaar van de MD218`s? Ben al geruime tijd op zoek naar een stel MD215HLF, maar nog steeds niks gevonden. Daarom heb
        ik besloten de sub maar zelf te bouwen. Iemand was zo vriendelijk geweest om mij wat maten te laten opmeten. Dit gaat dan in combinatie met de 15G450N van Beyma.
        Hey Mdg.

Ja ik ben nog steeds eigenaar van de md218 en ik heb daar de md222 top boven op staan. dus een MD4.
        Als je ze een keer wilt horen of zien of nameten dan moet je me maar effe mailen.

Gr Ron.
        U draait, Wij vragen.

Comment

• KenM
          • Mar 2009
          • 3

Jammer

[FONT=Arial]Jammer dat mensen speakers gaan nabauwen of veranderen[/FONT]
          [FONT=Arial][/FONT]
          [FONT=Arial]Ze worden niet voor niets zo gemaakt [/FONT]
          [FONT=Arial][/FONT]
          [FONT=Arial]Veel theorie BLA BLA maar weinig praktijk [/FONT]

Comment

• salsa
            • Jan 2007
            • 1315

Originally posted by KenM
            [FONT=Arial]Jammer dat mensen speakers gaan nabauwen of veranderen[/FONT]

[FONT=Arial]Ze worden niet voor niets zo gemaakt [/FONT]

[FONT=Arial]Veel theorie BLA BLA maar weinig praktijk [/FONT]
            Juist erg veel praktijk, maar als je dit soort zinloze reakties gaat schrijven heb je duidelijk nog niets gelezen op dit forum, dat geeft niet maar reageer dan ook niet zo...

Het zelfbouw is soms een goede optie tegen het aanschaffen van een systeem, immers zijn er enkele merken die toch wel stevige prijzen voeren en het blijft in mijn optiek toch maar een "houte kassie met een goede speakers erin.."

Ik heb er veel voordeel mee, en uiteindelijk mijn klanten ook!!

Chau!

Dave
            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...