10 inch hoorn ontwerp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

10 inch hoorn ontwerp

Beste forumleden,

Ik heb 4 Eminence Beta CX-10 coaxiale luidsprekers met de compression drivers (iets met 2002) en ik wil een hoorn ontwerp hebben voor deze luidsprekers omdat ze in een frontloaded kast net iets te weinig Mid produceren.
    Ja ik weet dat je dit kan berekenen in HornResp maar ik zou niet weten hoe ik dit moet doen, daar ben ik niet te "nerd" voor (wil niemand voor z'n kop slaan..)

Ik zoek een ontwerp met maten bv. 600x300x500 mm (een platte hoorn dus, zoals vroeger de 4512 van JBL was) het liefst gesloten achterkamer en een breede hoorn.

Is er iemand die tijd heeft om daarmee aan de slag te gaan?

Ik kan de T/S per mail naar je toe sturen.

Alvast bedankt!

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

Ja ik weet dat je dit kan berekenen in HornResp maar ik zou niet weten hoe ik dit moet doen
    Dan is het de hoogste tijd om dat te leren.

Kickstart doorlezen, bestaande ontwerpen bestuderen, algemene theorie verzamelen en natuurlijk gewoon vooral veel proberen.

Overigens is Hornresp hier stiekem niet zo heel geschikt voor.

Mvg Johan

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

eigenlijk wil je meteen voor het hoog ook een geintgreerde coaxiale hoorn met dezelfde openingshoek als de 10" (zie bijv eaw kf750), anders gaat het niet te gek werken.
      Dat gaat dus bijna niet omdat je die hooghoorn niet effe kan vastklussen.
      Als je dit niet doet krijg je vervelende hoogreflecties tegen de zijwanden van de 10" hoorn, als je tenmisnste een beetje serieuze/diepe 10" hoorn maakt.
      knoppen en waarden :)

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Ha,dokter dB!

Ik ben dus ook van plan de 'dome' van de midrange af te snijden en dan een soort 'wave guide' voor te maken.
        Heb je misschien een idee van een soort kast?

Ik ga geen smoesjes verzinnen maar als ik dan toch de reactie lees van Rademakers ga ik geen moeite doen om me helemaal te verdiepen in HornResp als er toch geen resultaat te behalen is...
        Kritiek mag best maar geef dan een andere oplossing..

Ik zal zeker de resultaten posten en een ontwerp is dan via de PB mail te verkrijgen!

Alvast bedankt!
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

hee salsa
          ik denk dat je niet teveel moet verwachten van de eminence coax...
          de 10" is matig en de hoogdriver waarschijnlijk (nou ja zeker) ook.
          Ik vind het maar een hoop gedoe om een slappe driver iets meer rendement te geven.... maarja das mijn mening.
          Je kan ook proberen de eaw (750) constuctie te maken, maar dan heb toch wel een redelijk lange hoorn nodig met relatief kleine openingshoek. er is iig qua hooghoorns dan heel weing keus...
          Als je de 2 niet op elkaar afstemt heb je horizontaal/verticaal een slechte en onbruikbare consistentie.
          knoppen en waarden :)

Comment

Working...