Gemakkelijke 15"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Gemakkelijke 15"

Heren (en dames)

Even een vraagje.. Ik heb hier van een klant een stel speakerkasten staan van het ongelofelijke merk PRO (nog nooit van gehoord)

Nu is het zo dat de speaker van 1 van deze kasten de geest heeft gegeven en dus moet worden vervangen.
    het is een "bijsetje" dus graag ziet hij dit setje gerepareerd, echter gezien de leeftijd moet dit wel enigsinds betaalbaar blijven.

Nu probleem 2: ik kan nergens gegevens vinden over deze kast.
    het gaat om een basreflexkast uitgerust met een hoorntje en een dometweer om het hoog wat op te poetsen. eerlijk gezegt klinkt de kast niet slecht (er is er nog 1 heel).

Mijn vraag nu even. wanneer ik hievan de 15" speaker(s) vervang, welke kan ik het beste pakken.. is er een speaker waarvan jullie zeggen, daarmee kom je altijd wel weg?

Kastmaten zijn: 50x60x40 cm..

beetje een amateuristische vraag mischien, maar zoals ik al zei kan ik geen gegevens vinden van de kast en ze moeten wel opgelapt worden..

Wie heeft er een strak idee
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.
  • e-sonic
    • Aug 2004
    • 329

vervangen speaker

Beste,

Er is geen universele speaker die het altijd doet in een BR last.

Dit antwoord helpt je niet veel verder, dus daarom het volgende.

Neem de luidspreker los, die het nog wel doet en (laat) deze meten.

Je kunt dan een vervanger in het budget zoeken.

Dit wil niet zeggen dat het originele ontwerp van luidspreker en kast al goed was.......

Als je alle luidsprekers wilt vervangen dan kun je beter een type uitzoeken bij het kast volume en daar de poortlengte/afmetingen op afstellen.

10 tegen 1 dat de eigenaar z'n kasten qua geluid niet meer terug kent..

succes
    Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Uiteraard, dat mag ik hopen..

idd begrijp ik dat de universele luidspreker niet bestaat, maar omdat ik in het geheel geen gegevens kan achterhalen van de componenten in de kast hoopte ik dat er een speaker was waarmee je in een basreflexkast met bovenstaande gegevens wel weg komt. nogmaals, het is een kast die wordt gebruikt voor was disco achtige dingen en echt als extra kastje.. We praten hier niet over een FOH Topkast van 3 ruggen ofzo.
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Equipment
        • Jun 2005
        • 64

Als het een "Pro" is met een metalen front voorzien van vierkante gaatjes dan komt het vrijwel zeker uit Vlaardingen, tegenwoordig te vinden als Pro Musicstore in Rotterdam. Deze mensen hebben destijds een aantal modellen laten fabriceren met meestal Fane speakers voor het laag en midden. Dan is er ook nog eens hetzelfde merk opgedoken vanuit Duitsland (ProSound Koblenz) welke herkenbaar zijn(waren) doordat het embleem "Pro" in rode letters werd weergegeven. Deze boxen waren voorzien van een frontje met schuim (15") of doek (12").

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

Das niet zo verkeerd, ik denk dat het idd de eerste kan zijn dan.. ga ze eens contacten..
          Dank je wel.
          Last edited by Upgrading your system; 28-08-07, 12:57.

Comment

Working...